Campeche 🎨

February 1 in Mexico ⋅ ⛅ 26 °C

Amai ik heb slecht geslapen in dat kleine bedje. Ook Stan had mij weer nodig vannacht. Tess stond om 7u aan ons bed om te zeggen dat haar pyjama en bed nat waren.
    We kleden ons op het gemak aan en vertrekken te voet om te ontbijten. Maar eerst brengen we onze vuile kleren naar de lavanderia.
    We bestellen eitjes voor de kindjes, huevos centro historico en chilaquiles con pollo. We dachten dat we spiegeleitjes voor de kindjes hadden besteld, maar dit bleek dus gewoon een roerei te zijn. Lars had er wel gekregen 🍳 = afstaan aan de kinderen 😆. Dat van mij zijn eigenlijk chips met dingen bij. Na het eten ervan had ik een indigestie 🥵: de hele dag bleef m’n maag propvol zitten..
    Na het ontbijt verkennen we de straatjes met kleurrijke gevels en komen uit op de plaza de la independencia. Daar nemen we een toeristisch treintje dat ons langs alle bezienswaardigheden voert. Tess en Stan zijn wat moe dus nestelen zich op onze schoot. We zitten 45ste op dit treintje. Daarna bezoeken we de kerk en kopen drinken en ijsjes in een supermarktje. We wandelen naar de dijk met ‘de letters’ en bezoeken daarna 2 speeltuinen. In de laatste leven ze zich helemaal uit en zien ze zo rood als tomaatjes.
    We trekken terug naar de hoofdstraat en gaan een chocomelk drinken. In alle straatjes zijn de huizen in leuke kleuren geschilderd, al zijn de meeste aan een opfrissing toe. Dit zijn ze dan ook aan het doen in de hoofdstraat. Tot slot bezoeken we de 400m resterende stadsomwalling. Eigenlijk was het al gesloten, maar ze zijn zo lief om ons (en nog een koppel toeristen) toch nog erop te laten, ook al betalen we waarschijnlijk het dubbele (nog steeds maar €5). Daar leven de kindjes zich weer uit, “verstoppen” zich en doen de bel rinkelen. Uiteraard moet Tess plots pipi doen op de omwalling 🙈.
    We stappen naar huis - iedereen is goed moe - nemen even platte rust en maken ons dan klaar om op restaurant te gaan.
    We gaan in de hoofdstraat eten die helemaal versierd is met lampjes. We drinken een cocktail terwijl de kindjes even iets op de iPad kijken. Tess en Stan krijgen chickennuggets met frietjes en freten dat bord helemaal leeg: ongezien! Het is wel gezellig zitten in de verlichte straat.
    Het is iets na 19u als we terug in ons huisje zijn. Lars gaat de propere was ophalen en daarna steken we de kapoenen in bed. Ik herplooi alle gewassen kleren en maak de koffers gereed. Morgen reizen we weer verder!