• Day 25

Boadilla del Camino

September 29, 2022 in Spain ⋅ ☁️ 10 °C

Wyjątkowo szybko udało się dzisiaj pozbierać rano także na szlaku byliśmy już o 7:45. Dzień również i to bardzo nieśmiało zaczynał swoją rutynę razem z nami. Było jeszcze ciemno kiedy przechodziliśmy obok kościoła Iglesias de San Juan de los Caballeros w mieście, który niestety również był zamknięty, a podobno wyróżnia się ciekawym sufitem i kolumnami w kształcie palem.
    Zaraz za miastem droga pamiętająca czasy rzymskie zaczęła się wspinać na dość wyzywającą górę, ale z rekompensata pięknego widoku. Ponoć Rzymianie ciągnęli tą drogą złoto i miedź i w dali było widać ruiny kopalni, tak myślę😉. Góra na którą weszliśmy nazywa się Alto Mostelares. Widać było jak nawet najwalecznielsi rowerzyści padali, gdyż podjazd miał 18%, trochę się cieszyliśmy, że idziemy na piechotę.
    Zwykle jak się wchodzi na górę to trzeba z niej zejść no i u nas było bardzo podobnie.
    Później już płaskość do końca dnia.
    Było zimno i wiało srogo, prawie jak rodzinny halny, także byliśmy zakutani we wszystko co mamy. Z drugiej strony jak pomyślę sobie, jakby tu nie było wiatru i było 30 stopni Celsjusza, to z pewnością dostalibyśmy choroby ognia Antoniego pustelnika i nic by nam już nie pomogło, ani wino ani woda ani spacery.
    Tuż koło kaplicy Mikołaja, która była kiedyś szpitalem dla Pielgrzymów, koło mostu nad rzeką Pisuerga pożegnaliśmy się z prowincją Burgos i weszliśmy do prowincji Palencja. Dotarliśmy do miasteczka Itero de Vega gdzie czekały na nas ciepła herbatka, duże piwo i kanapka. Zrobiło się dobrze.
    Potem już bez przystanku do Boadilla del Camino. Tuż pod koniec dopadł nas deszcz, ale na szczęście na krótko. Miasto puste bez sklepu, z dwoma schroniskami i to wszystko. W całej tej pustce bardzo piękne..
    W środku miasta kościół Iglesias de Santa Maria de la Asuncion który niestety też jest zamknięty. Tuż przed kościołem posąg Rollo de la Justiciar symbolizujący niepodległość, którą uzyskało miasto w XV wieku i od tego czasu miało pozwolenie na publiczne torturowanie i wykonywanie wyroków na lokalnych kryminalistach pod tym monumentem 😬.
    Czekamy na obiad i pewnie wczesny odpoczynek też. Jutro czeka nas dłuższy marsz, ale po płaskim terenie