衛星
  • 日35

Villafranca del Bierzo

2022年10月9日, スペイン ⋅ ☁️ 25 °C

Po porannych rytuałach i śniadanku ruszyliśmy w drogę nie bardzo wierząc, że nogi będą szły, no ale po paru kilometrach wszystko znalazło swoje miejsce i jakoś działało. Dzięki Garminowi który jak wiadomo nie pije, ale również nigdy się nie męczy zostaliśmy wyprowadzeni bardzo sprawnie na trasę. Piękny dzień z łagodna temperatura skończył się pochmurnie ale bez deszczu. Idąc głównie dolina wśród winnic delikatnie wspinaliśmy się i schodziliśmy idąc głównie polnymi drogami dotarliśmy do Villafranca. Wchodząc do miasta mija się po lewej stronie Iglesias Camino de Santiago z Puerta del Perdon (drzwi przez które mogli przejsc pielgrzymi którzy byli za słabi albo za chorzy aby kontynuować dalej i dawało im to zastępczy certificate ukończenia Camino).
    Dzisiaj przy kolacji doświadczyliśmy prawdziwie hiszpańskiej gościnności, lub może praktyczności. Siedzieliśmy sobie z parą z Włoch praktykując porozumiewanie się bez znajomości języka i po kolejnej rundzie dolewania wina do kieliszków, pan po prostu otworzył i postawił całą butelkę i uśmiechając się odszedł . Od tego momentu jestesmy już na etapie głębokiej przyjaźni z Claudio i Laurą Bergamo.