• Day 12

Uterga

August 30, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 19 °C

Dzień stosunkowo marszowo krótki, ale tak go zaplanowaliśmy, bo miał to być dzień przeznaczony na odpoczynek. Pomimo krótkości był dość intensywny. Można powiedzieć, że składał się z dwóch odcinków łatwych do opisania, pierwszy cały czas pod górę, a drugi cały czas w dół. Punktem kulminacyjnym był Alto del Perdon o wysokości 1037 metrów z pięknym widokiem na otaczającą ziemię. Można było spojrzeć w tył aż do Pirenejów. Na szczęście pogoda była super, bez deszczu z małym słońcem i wiaterkiem. Wejście pod górę dało się troszkę we znaki. Tuż przed szczytem jest małe źródełko, o którym legenda mówi że był tam kuszony pielgrzym, który był spragniony, przez samego diabła, który obiecywał mu tyle wody i innych rzecz tylko musiał się wyrzec swojej wiary. Pielgrzym się nie dawał ale na pomoc przyszedł Sw. Jakub, pognał diabła, zrobił źródełko i napoił pielgrzyma poklepał po plecach i dał mu napęd na dalszą drogę.
    Dzisiaj odpoczynek, pranie, Tinto de Verano i serniczek ( sprawdzony w ubiegłym roku) i pewnie po obiedzie idziemy spać. Jutro długi marszowo dzień nas czeka.