• Day 25

Hontanas

September 12, 2023 in Spain ⋅ ☁️ 17 °C

Jesteśmy dzisiaj w przeuroczym miasteczku Hontanas. W ubiegłym roku tylko przez nie przechodziliśmy i bardzo nam się podobało. Tym razem zaplanowaliśmy tutaj nocleg. Ale rano dzieliło nas od niego aż 22 km, odległość, która wydawała nam się w ostatnim czasie nie do pokonania... Ale udało się! W swoim tempie z przystankiem jednym na śniadanie, drugim na piwko po 7.5 godzinach w trasie dotarliśmy do San Brigida Albergue. Okazało się, że miejsce to ma swoją własną spa z sauną turecką, basenem przeróżnymi biczami wodnymi. Niestety Tomek z racji kondycji swojego palucha nie mógł z tych rozkoszy skorzystać. Ja natomiast z przyjemnością tam się wybrałam. Potem był wspólny z pielgrzymami obiad, wspaniała kurczakowa paella. Tomek już teraz nabiera sił na jutro i znajduje się w stanie błogiego uśpienia, a ja po krótce streszczam dzisiejszy dzień... Tak naprawdę oprócz długiego wędrowania to był bardzo urozmaicony pogodowo, począwszy od pięknego słonecznego poranka, poprzez otaczające nas z każdej strony pomrukujace burze i minimalny deszcz. Mieliśmy dużo szczęścia bo burze nas ominęły, a po deszczu padającym przed nami pozostały tylko kałuże i błoto. Dodam jeszcze, że w trakcie schodzenia z kamienistego wzgórza, Tomek udzielał pomocy medycznej i opatrzył rany poturbowanej pani, którą zrzucił elektryczny rower do wypełnionego kamieniami rowu. Na szczęście skończyło się na otarciach i zadrapaniach, bez złamań, pani była bardzo wdzięczna Tomkowi za udzieloną jej pomoc. Pomału na trasie zaprzyjaźnieni z nami Pielgrzymi nazywają Tomka dr Tom.
    No i zapomniałam wspomnieć, że dzisiaj zaczęła się Meseta, jeden z ulubionych naszych odcinków na Camino....