• Day 30

Calzadila de la Cueza

September 17, 2023 in Spain ⋅ 🌬 19 °C

No i udało się bez deszczu. Dzień można powiedzieć pochmurny z przebłyskami słońca, no i na koniec z dużym wiatrem. Mieliśmy długi 17 km odcinek przez mesete gdzie oprócz przestrzeni nic nie ma, no może poza małym barem z ulubionymi napojami w połowie drogi. No bar to może za duże słowo, ale bar mobilno - lotny może bardziej pasuje. Droga dzisiejsza jest pozostałością antycznej drogi rzymskiej, którą transportowano metale szlachetne z Hiszpanii do Rzymu.
    Rano ruszyliśmy najpierw na mszę niedzielną, która odbywała się w malutkim kościółku przy zamkniętym zakonie sióstr Karmelitanek. Uczestniczylismy razem z nimi we mszy świętej, co prawda one nie były widoczne i były oddzielone od wszystkich kratami. Tylko do komunii otworzyło się małe okienko w kratach i było widać ich ręce. Kasia naliczyła 11 dłoni po kolei wyciągniętych by otrzymać Komunię. Dodatkowo Siostry uświetniały śpiewem i organową muzyką poranną mszę. Głębokie przeżycie dla nas...
    Mamy nocleg w bardzo malym miasteczku może parę domów i to wszystko. Wciąż dmucha wiatrzysko i sprawia wrażenie , że jest zimno. Jutro w prognozie deszcz no ale zobaczymy jak to się rozłoży. Na razie odpoczynek wspólny obiad z pielgrzymami, którzy jak my zatrzymali się w tej malutkiej osadzie na mesecie...