Watson Bay

May 6, 2016 in Australia ⋅ 🌙 18 °C

We worden ook deze ochtend weer getrakteerd op prachtig weer in Sydney. Maar het lukt ons in eerste instantie niet echt om de deur uit te komen. Pas na de lunch gaan we op pad. We lopen weer richting de waterkant bij het Opera House. We doen een kop koffie mét goddelijke witte chocolade- en frambozentaart bij het Lindt Café waar in december 2014 een gijzeling heeft plaatsgevonden. Gisteravond hebben we een documentaire hierover gekeken. Aparte ervaring. We wandelen door naar de Ferry Terminal en kopen kaartjes voor de Ferry naar Watson Bay. We varen op hoge snelheid via wat stops naar het laatste stukje vasteland voordat de oceaan begint. Onderweg krijgen we een mooie rondvaart door de enorme baai waarin Sydney ligt. We lopen tussen de luxe appartementen door naar de uitkijkpunten op de heuvel. Prachtig stukje Sydney. Als we de Ferry terug pakken, gaat de zon al bijna onder. Een schitterende oranje bol kleur de wolken en licht de stad bijzonder fraai uit. Wat een zeldzaam mooie zonsondergang!Read more