• Day 6

Matera

July 1, 2016 in Italy ⋅ ☀️ 28 °C

Po Italiji kar mrgoli krajev, v katerih se počutite, kot da bi stopili naravnost v kak film – obstaja pa en kraj, ki vas popelje v čas zgodnjih kristjanov in celo prazgodovine – to je Matera. In to je naša današnja destinacija. 78 km iz Monopolija, dobro uro vožnje in prispemo sem.

Mestece, ki leži v južni pokrajini Basilicata, ni na ustaljeni turistični poti, je pa nedvomno eden od tistih skritih biserov, ki ga je vredno obiskati.

S svojimi jamskimi bivališči ("sassi"), vklesanimi v apnenčasto pobočje in lego nad reko Gravino je Matera eno od tistih italijanskih mest, ki jih je čas pozabil. Nanjo se spomnijo samo filmarji in turisti, ki iščejo "nekaj drugačnega".

"Podzemno mesto" (Città Sotterranea), kot mu pravijo, je razvoj 19. in 20. stoletja povsem zaobšel, Carlo Levi pa ga je v svoji sloviti knjigi Kristus se je ustavil v Eboliju (1945) označil za enega najbolj "zaostalih" v Italiji. Matera je še do nedavnega ostala tako primitivna, da je služila kot popolna dvojnica za starodavni Jeruzalem.

Mel Gibson je v Materi snemal Kristusov pasijon, nazadnje pa je mesto služilo kot kulisa za najnovejšo predelavo Bena Hura. Mimogrede, v priljubljeni taverni Trattoria Lucana na glavni ulici, Vii Lucani, lahko jeste testenine "fettucine alla Mel Gibson", poimenovane v čast slavnemu igralcu. Ne bomo šli tja :), raje bomo same raziskali lokalne trattorie, buffe itd...nekaj smo ob prvem ogledu že oddelali, poskusili juho iz Materska kruha, itd....tukaj življenje teče drugače, bolj počasi...

Matera sta v bistvu dva kraja v enem – živahno, moderno mesto z restavracijami, hoteli, trgovinami in muzeji, ter Sassi, stari del z jamami, ki so bile prvič poseljene pred približno 9.000 leti, kot ocenjujejo. Baje da jame do prihoda Mussolinija na oblast niso imele elektrike, so pa bile nagnetene z ljudmi, ki so v njih živeli kar skupaj z živino. Po vojni so prebivalce preselili, večina "sassijev" pa je ostala praznih.

A danes je v jamah ponovno živahno, saj je simpatično, neokrnjeno Matero odkrila nova generacija podjetnih malih podjetnikov, gostincev in hotelirjev, ki so nekatere od "sassijev" spremenili v luskuzna domovanja in ateljeje v jamah ponovno živahno.

Del teksta sem si sicer sposodil iz članka o Materi, ki sem ga našel na stricu Googlu, ker sem malo spil :), v bistvu je pa točno tako.

Splača se videt, res je zanimivo, res je lepo, res je kul....malo počitka in še na večerni gir...jutri pa Amalfi coast.