Tenerife

• -kilometers
  • Cesta tam

April 25, 2019 in Czech Republic ⋅ ☀️ 15 °C

Bylo celkem pohodové ráno, i když kluci začali teprve balit. Adam s Vítkem si ještě odskočili do Alzy vyzvednout reklamovaný mobil a ntb, Pavlíček k holiči.
    Odjezd z Ch v 8.45, odbavení jsme byli v 10.00 a letíme v 11.20 přes Vídeň. Plánovaný přílet na Tenerife je v 18.00.
    Přiletěli jsme s malým zpožděním. Hned na letišti jsme si vyjednali půjčení auta. Bylo výhodnější si ho půjčit už ode dneška, i když dva dny strávíme na Teide.
    Ubytování máme v Bajamaru, což je asi hodina cesty od letiště. Mě začala děsně bolet hlava, asi tou klikatou jízdou.
    Apartmán je luxusní. Dokonce bylo i něco v lednici a mrazáku, na uvítanou misa ovoce a čokoládové bonbóny. Majitel nám udělal důkladnou prohlídku, otevřel každý šuplík, popsal všechny hospody kolem.
    Kluci šli obhlidnout pláž a vyzkoušet rybí restauraci. Mořský okoun byl děsně veliký. Já zůstala doma a hlídala postel až do rána.

• Chata Altavista

April 26, 2019 in Spain ⋅ 🌫 8 °C

Vstávali jsme v 7.15. Dost pozdě se rozednívalo, světlo bylo až po 7.h. V noci sprchlo a ráno bylo zataženo, skoro až zima. Posnídali jsme beránka a jiné zbytky a vyrazili autem směr Teide. Cestou v městečku Tejina jsme nakoupili na oběd.
    Cesta trvala něco přes hodinu, chvíli i pršelo, pak jsme vyjeli nad mraky a kochali se výhledy na Teide. Na parkovišti jsme měli štěstí, bylo volné jediné místečko.
    Stoupání bylo prudké a docela náročné. Na chatu jsme dorazili brzo, kolem 15.h. Byla ještě zavřená, tak jsme se slunili před chatou. Já šla obhlidnout okolí, jestli nebudou lepší výhledy, ale to bych asi musela hodně daleko. A navíc všechny okolní cesty byl jeden velký záchod.
    V 17.00 otevřeli chatu, ubytovali jsme se, uvařili čaj, pokecali s personálem - dvě Češky.
    Ráno musíme vyrážet v 5.30, jestli chceme vidět východ slunce z Teide.

11.45 - 15.30
    7km
    převýšení 900m
    parkoviště - Teidská vejce - ch Altavista 3260m

• Pico de Teide

April 27, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 10 °C

Budíček v 5.00, rychlá snídaně (ovesná kaše), balíme a v 5.30 vyrážíme na vrchol. Máme jen jednu čelovku, ale naštěstí svítil měsíc a ostatní turisté. Na vrchol Teide (3718m) jsme dorazili v 6.45, východ slunce byl v 7.15. Byla dost velká zima, naštěstí nefoukalo. Dalo se také ohřát sirnými výpary. Na Teide je jedna zajímavost. Při východu slunce je na západní straně vidět jeho stín v moři. Úžasné. Udělali jsme snad 1000 fotek a vydali se dolů kolem horní stanice lanovky a dále na vrchol Pico Viejo (3135m). Pak jsme klesali k Roques de Garcia, což jsou zajímavé skalní útvary ve tvaru prstů. Tady jsme poobědvali a také nakrmili ještěrky šunkou. Vedla sem silnice a díky tomu tu bylo hodně lidí.
    Auto jsme měli 6km po silnici, bus jel až za 3h. Adam šel hledat někoho, kdo by ho odvezl k našemu autu. Hned první řidič, místní chlapík, byl ochotný. Cestou domů jsme nakoupili jídlo. Po večeři (kuřecí plátek, salát s pomeranči) jsme se šli podívat k moři na vlny. Tentokrát zůstal doma Vítek, kterého bolely nožičky.

5.30 - 13.00
    15km?
    ch Altavista (3260m) - Pico de Teide (3718m) - horní stanice lanovky (3555m) - Pico Viejo (3135m) - Roques de Garcia - parkoviště

• Tenerifský Maternhorn

April 28, 2019 in Spain ⋅ 🌬 16 °C

Budíček v 7.30, dlouho jsme snídali a dohadovali, kam pojedeme. Kluci sháněli půjčovnu boardů, potíž byla, že je neděle. Vybrali tu ve vedlejším městě Hidalho. Víťa si vzal i instruktora. Kluci měli program na celý den - surfovali. Dnes jsme s Pavlíkem potřebovali odpočinkový výlet, protože nás bolely nohy, hlavně mě. Bolely mě úplně celý stehna. Navic se mi ke stehnům přidalo podkoleno, a tak jsem musela kulhat, protože tak to bolelo nejméně. Dojeli jsme autem do Las Carboneras a odtud pěšky do Taborna. Tady jsme si udělali krátkou zastávku na víno (dostali jsme k němu i buráky) a pak pokračovali kolem Roque de Taborno, který je nazýván Maternhornem Tenerife. Cestou byly krásné výhledy na oceán a útesy. Škoda, že byly trochu mraky. Zpět jsme šli stejnou cestou. Chtěli jsme poobědvat ve stejné restauraci, ale byla plná. Naštěstí fungoval malý krámek, který sloužil i jako hospůdka pro místní. Dali jsme si víno, nanuka a domácí podivnou buchtu.
    Na zpáteční cestě jsme chtěli vyzvednout kluky, ale nechtěli. Sešli jsme se doma, odpočinuli si a v 19.00 vyrazili opět na surf. Já s Pavlíkem jsme se jeli podívat. Vydrželi do 21.00. pak ještě vrátit surf a hurá domů uvařit večeři. Měli jsme netradiční jídlo - kuřecí nudličky na grilovacím koření a čočku na oregánu.

11.40 - 16.00
    ?km
    převýšení?

• Paisaje Lunar - měsíční krajina

April 30, 2019 in Spain ⋅ ☀️ 16 °C

Dnes jsme vstávali v 8.00. Adam a Vítek měli jít surfovat, ale nakonec jezdil jen Adam a Vítek se jen díval, protože dlouho spali a ani nebyly ideální vlny. Já s Pavlíkem jsme odjeli do městečka Vilaflor a odtud vedla túra k zvláštním skalním útvarům, něco jako naše Prachovské skály. Bylo dost vedro, cestou nebyla hospoda a měli jsme jen malou svačinu. Po tomto okruhu jsme přejeli k soutěsce Masca. Cestou jsme potkali vinařství, tedy spíš suvenýry, kde prodávali místní vína. V Masce jsme můj vytoužený krámek s keramikou nenašli, jen suvenýry. Ve vedlejší restauraci jsme si dali pozdní oběd - P skopové a J tuňákový salát a kaktusovou buchtu (nic moc). Dneska jsme objeli skoro celý ostrov dokola.

11.30 - 16.00?
    14 km
    Vilaflor - Paisaje Linar - okruh- a zpět (část cesty stejné)

• Los Organos bez Organos

May 1, 2019 in Spain ⋅ 🌬 11 °C

Auto jsme nechali na parkovišti La Caldera. Organos jsme chytře obešli, takže jsme je neviděli, ale výhledy na Teide a exponovaný traverz vystlaný jehličím pinií stál za to.

Kluci celý den surfovali v Bajamaru. Večeřeli jsme v restauraci Mojo Rojo až v 22:00, když se kluci konečně vrátili z moře.Read more

• Faro de Anaga

May 2, 2019 in Spain ⋅ 🌬 14 °C

Dneska se kluci rozhodli zkusit jinou pláž, protože vlny jsou horší. Přejeli jsme do nejsevernější části ostrova, do vesnice Benijo. Opustili jsme kluky, kteří šli surfovat, a my se vydali na túru. Cesta vedla po úbočí kolem moře ve výšce asi 200 m. Procházeli jsme opunciovým sadem, opuncie tu dosahovaly výšky několika metrů a vypadaly jako vzrostlé stromy. Míjeli jsme zchátralé a opuštěné domečky, aspoň vypadaly opuštěně. Jedinými živáčky byly pasoucí se kozy.Turisty jsme začali potkávat až v druhé části výletu, dokonce i několik Čechů. V městečku Chamorga jsme se občerstvili (už jsme to tu znali, byli jsme tu podruhé) sýrem, nanukem a vínem. Když jsme si šli pro druhý džbáneček (měl asi 2dcl), baba obrátila oči v sloup, jako že to nemůžeme vypít :-).
    Pak jsme stoupali na hřeben do mraku, když jsme se blížili do Benije, zmokli jsme. Kluci akorát doobědvali v restauraci (v 17.00), tak jsme skočili do auta a jeli domů.
    Večer, spíš v noci jsme dlouze poseděli na terase. Spát jsme šli kolem 2.00 - to se moc nepovedlo, protože kluci chtěli další den jít na ranní surf. Ale posezení stálo za to.

14 km
    převýšení 1400m

Benijo - El Draguillo - Las Palmas - Faro de Anaga (maják) - Chamorga - sedlo Draguillo - Benijo

• Pico Guajara

May 3, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 13 °C

Kluci zůstali na pláži v Bajamaru. My odjeli pod Teide do Caňadas, kde jsme si prošli krásnou vyhlídkovou trasu po kráteru sopky. Výhledy jsme měli na Teide, ostrovy Gomera, Grand Canarian, La Palma, El Hierro. Pod námi byly mraky, tak jsme nerozeznávali, kde končí pevnina a začíná moře. Z okolních ostrovů jsme viděli jen vrcholky nad mraky.
    Po túře jsme se ještě zastavili v El Portillo, kde jsme před 20ti lety spali u informačního centra. Chtěli jsme se podívat, jestli to ještě poznáme. Úplně se to změnilo, přibyly restaurace, domy, parkoviště, navíc bylo kolem 17.00 a to už všude zavírali, dokonce i v restauraci. Stihli jsme si dát pivo a zmrzlinu.

Parador Nacional (parkoviště) - Guajara (2718m) - Degollada de Guajara - Parador