Satélite
Exibir no mapa
  • Dia 4

Dag 6: Waitomo

15 de novembro de 2022, Nova Zelândia ⋅ ☀️ 25 °C

Next stop: Waitomo. Er lag een oninspirerende reisdag voor ons, waarbij wij moesten haasten naar ons hostel omdat alle 48 mensen van de groep mee deden aan de tocht in de Waitomo grotten.
    Bijzonder aan deze grotten zijn de gloeimaden op de muren, die licht geven in het donker.
    Best uniek, en moeilijk vast te leggen dus ik heb een foto van Google bijgevoegd.
    Wij gingen met de banden zo'n 70 meter diepe grotten in waarbij wij moesten kruipen, klauteren en van hoge watervallen moesten springen in het pikkedonker en in ijskoud water.

Na meters vrije val en teugen grotwater te drinken trokken wij weer naar ons hostel. Het bleek dat iedereen zijn zuinigheid is overkomen en er kwamen grote pakken bier op tafel. Lallend en verbroederd eindigden wij de avond.

Het 'leuke' was dat wij weer in chalets sliepen maar dit keer moest ik in hetzelfde formaat huisje met zijn vieren overleven.. Dit hostel-leven is toch wel afzien. Omdat het hostel aan de snelweg lag denderden wij om 05.30 al uit bed door een grote vrachtwagen. Was dit nou toch een kater die ik voelde?
    Leia mais