Satellite
Show on map
  • Day 3

    Dag 5: Hot Water Beach

    November 14, 2022 in New Zealand ⋅ ⛅ 21 °C

    De nieuwe buschauffeur mocht elke snelheidsregel breken om weg te scheuren uit Auckland. Met een stampvolle bus vertrekken wij zuidwaarts.
    De groep met wie ik nu reis is helemaal nieuw, dus het was weer een beetje aftasten bij wie ik aansluiting vond. Er was dit keer wel een grote tweedeling: de Britten vs de rest van Europa. Gelukkig maar ook, want onze overburen zijn luidruchtige ordinaire mensen die zich verheven voelen boven de rest.
    Ik klikte meteen wel weer met onze landgenoten, maar het is vaak voor anderen spannend omdat vrouwen eerst moeten doorhebben dat ik geen predator ben en mannen dat ik niet achter hen aan zit.

    De rit naar Cathedral Cove was niet bijzonder behalve de tropische begroeiing die ons vergezelde op onze kronkelende bergavonturen.
    In Cathedral Cove durfden wij het eindelijk aan: zwemmen. Typisch was wel dat alléén de Nederlanders durfden. Anderen vonden het te koud of wilden zich niet verkleden.
    Na het opdrogen op het strand (en het letterlijk wegbranden met de felle bol) was de tocht slechts kort tot Hot Water Beach.

    Deze plaats heer zo vanwege de warmwaterbronnen die zich onder de kust bevinden, en die met twee keer scheppen omhoog te halen zijn. Het kan wel 65 graden worden dus je bent ondertussen je kuil aan het aanvullen met koud zeewater. Grappig is het om tussen al die mensen te zitten in een heet bad!

    Het werd op een gegeven moment wel erg heet, en toen een meid haar billen letterlijk had verbrand, besloten we terug te gaan naar de camping. Ik had voor mijzelf een klein chaletje geboekt. Hostels zijn prima om te slapen maar ik slaap heel licht waardoor ik uiteindelijk chagrijnig word, dus dat is niet handig.

    Ik kookte nog een inspirerend maal van bonen, pasta en carbonara saus en heb toen heerlijk lang genoten van de stilte in mijn hutje.
    Read more