Satellite
Show on map
  • Day 6

    Dag 8: Rotorua pt 2

    November 17, 2022 in New Zealand ⋅ 🌧 20 °C

    Puffend en happend naar frisse lucht liep ik met al mijn zware tassen naar het tourism centre. Vandaag staat er een hele bijzondere plek op de planning: Hobbiton!
    Hier staat een groot deel van de externe set van the Hobbit en in kleinere mate die van Lord of the Rings en zij hebben het grootste deel laten staan omdat er misschien OOIT weer wordt gefilmd.
    Hoe tof om dit te zien! We lunchten in de herberg van de film en wij dronken bier dat DAAR werd gebrouwen. Wat een ervaring. Herken je het huis van Bilbo en Frodo Baggins?

    Als je op tour gaat is het makkelijk om nieuwe contacten op te doen. Je spreekt gewoon andere mensen aan die alleen reizen. Zo had ik alweer snel een stuk groep Amerikanen gevonden met wie ik daarna nog heb geluncht en praatten we na over hoe vet het was om zo in de Tolkien boeken te stappen.

    Ik reisde terug met Madison, een Canadese, die in hetzelfde hostel bleek te zitten. ik vertelde haar over het vooruitzicht van mijn eigen slaapkamer met eigen badkamer. Zij zei dat dat niet klopte, en later bleek dus ook dat ik genept was en er inderdaad geen prive badkamer was. Maar ik was al zo intens verheugd dat ik een aantal nachten alleen kon slapen dat ik het delen van de badkamer voor lief heb genomen.

    Eenmaal ingecheckt ben ik naar de bioscoop geweest. Even een rustige activiteit maar toch nog wel erop uit gaan. Mensen vertrouwen hier elkaar zo dat zij meestal geen kaartjes checken omdat men blijkbaar gewoon altijd zullen betalen.
    Na een lange film appte Madison mij dat ze in de stad drankjes aan het drinken was met een vriend. Snel nog wat snacks eten en weer op pad. Wat jammer is, is dat de ratio mannen-vrouwen verstoord is en er vooral mannen zijn in de kroeg, dus vrouwen ongewild veel aandacht krijgen. Maar soms betalen zij ook rondjes voor ons dus kappen wij het niet helemaal af.

    Ik kom er thuis achter dat mijn koptelefoon gestolen is. Dat is wel heel vervelend, maar het is een les dat ik beter moet opletten.
    Read more