Dag 21: Franz Josef

November 30, 2022 in New Zealand ⋅ 🌧 11 °C

Nog voor de wekker gaat worden wij wakker van een grootste bui die op het raam tikt.
    Audrey sist naar boven, waar ik lig in het stapelbed dat ik wel kan vergeten dat zij nu gaat hiken.
    We slapen maar uit want er is geen reden om uit bed te komen.
    Onze maten zitten in de keuken, hongerig. Om ons niet te vervelen later besluiten we alléén voor het ontbijt naar de supermarkt te gaan.
    Onderweg blijken alle cafes en restaurants dicht dus koffie zit er niet in.
    Het giet nog steeds door.

Uiteindelijk vinden wij een cafe en besluiten om een stilte date te houden zodat we onze blogs bij kunnen werken en administratieve taken kunnen doen.
    Onderweg naar het hostel hebben wij weer zin in een supermarkt bezoekje dus halen ons eten

In het hostel wordt bekend gemaakt dat onze helikoptervlucht definitief geannuleerd wordt omdat er teveel bewolking is en je niks kan zien.
    Teleurgesteld spelen we Yatzee en staren naar buiten: het weer verandert niet.

We hebben nog nauwelijks gelopen dus, toen het even droog was, maakten wij een klein wandelingetje. Doorweekt komen wij terug.

Er zit niets anders op: we gaan vanavond uit. We kunnen niet te lang nog ons blijven vervelen. Daarbij kunnen wij weer iets doen waar wij zo naar uitkijken: naar de supermarkt gaan om drank te halen

Samen drinken we een rose bij een restaurant dat net opent. Drankspelletjes worden gespeeld en om 22.30 staan wij in de bar.
    Het lukt ons om te regelen dat we karaoke kunnen zingen. Uiteindelijk, moet ik bekennen, was het vooral ik die zong. Soms omdat die microfoon in mijn hand werd geduwd maar ook om anderen te helpen met de melodie te vinden.
    We hebben een top avond en proberen de zeer teleurstellende dag maar snel te vergeten. En het regent nog even door.