Satellite
Show on map
  • Day 7

    Cienfuegos

    February 16 in Cuba ⋅ ☀️ 27 °C

    Je zou met alle stranden en andere natuur vergeten dat hier ook een burgeroorlog woedde en het nu een totalitaire staat is. Vandaag maakten we een stop in de Varkensbaai wat natuurlijk vooral propaganda is.

    Maar eerst rijden we terug naar Havana om te tanken(3 uur de verkeerde richting) maar de brandstof is elders op.
    De groep moet verplicht wachten op een golfclub waar alleen leden wat mogen kopen en wij dan ook alleen maar op een bankje buiten mogen zitten.

    Getankt en wel rijden we weer naar het oosten en lunchen, wat me nu wel al uit mijn neus komt..
    En natuurlijk man met enge dieren om de nek daar...

    De rit is lang en we rijden naar de kust die op zich veel goed maakt.
    Cienfuegos is een uitgestorven dorpje waar we na een half uur helemaal klaar zijn

    Bij aankomst zitten we in een ander hotel, dat van ellende uit elkaar valt en smerig is. Zijn het niet de kamers, zijn het wel de vieze vette Canadezen die daar rondlopen met veel te jonge Cubaanse meisjes.

    Er heerst onvrede, die gauw plaats maakt voor buikkrampen van de troep die we kregen als maal.
    Het klonk zo leuk, een all inclusive hotel met een privéstrand alleen het strandje is idyllisch en ik stort zelf elke minuut langer daar meer in.

    De avond duurt nog lang: we spelen kaartspelletjes en doden wat tijd want in de kamer wil je ook niet zien.

    Als we ons moed in hebben gedronken ga ik maar onder het vieze dekentje liggen en hoop ik dat de ochtend snel komt.
    Read more