Satellite
Show on map
  • Day 8

    Cienfuegos-Trinidad

    February 17 in Cuba ⋅ ☀️ 28 °C

    Ons Edjekroketje (zo noemen wij liefkozend onze gids) komt met het geniale idee om wat langer op het strand te blijven en later weg te rijden naar Trinidad.

    In een mom van een tijd ben ik omringd met rooie kreeftjes want het gros is zonschuw.

    Het wanstaltige lunchbuffet bevat weinig vega's, maar met dit soort hoeveelheden voel ik mij ook niet schuldig om voor de hondjes vleesjes mee te nemen.

    Een korte rit verder zijn we al in Trinidad. Het wordt laat in de middag dus we doen een snelle stadstour en moeten daarna alweer aan tafel verschijnen.

    Maar niet voordat er hondjes gevoerd zijn!

    We slapen in Casas Particulares. Het idee is dat dat een romantische B&B is, maar wij zitten met meerdere grotere groepen in 1 straat in huisjes die aanvoelen als ketens. De eigenares laat haar personeel rennen en er voelt weinig lokaal aan. Maar ik klaag niet want anderen hadden een kast vol kakkerlakken op de kamer!

    Weer lekker geen warme douche en naar Guitarra Mia!
    Op het centrale plein is de hele stad uitgelopen want het is zaterdag. De live muziek varieert van Spaanstalige rap tot lekkere vrolijke salsa muziek.
    We borrelen tot de GROT opengaat waar wij die nacht feesten. Omdat de WiFi nog te slecht is heb ik nog geen foto's of filmpjes van daar gekregen maar die volgen.

    Waar je Cubanen overal ziet dansen of tenminste ritmisch ziet zijn, is de Cubaanse uitgaansgeneratie het tegenovergestelde.
    Zij staan in de club stil, en lijken vooral naar elkaar te staren. Die houterige Nederlanders genieten echter met volle teugen en dansen tot laat (00.30)
    We willen enigzins fris zijn voor de volgende dag, op de boot.
    'S Nachts volgt mijn eerste avond ziek zijn.
    Read more