Satellite
Show on map
  • Day 2

    Haus des Meeres- Tenger háza

    April 8, 2023 in Austria ⋅ ☁️ 4 °C

    Reggel már látható volt hogy ez a nap nem kinti programos lesz. 3 fok, és aprószemű eső folyamatosan. Arra éppen elég hogy körbefussam a mellettünk lévő parkot párszor, de 2 gyerekkel nem kint tölthető idő.

    Szóval marad a tegnap este egyeztetett Haus des Meeres, azaz a Tenger háza. Maya elmondása alapján 11 emeletnyi akvárium és állatkert a város közepén. Érdekesnek hangzik...

    Brúnó láthatóan ki volt merülve, mert 10ig aludt, szóval indulásról 11-kor lehetett csak szó. Mivel jó Bécsben a tömegközlekedés, úgy döntöttünk használjuk azt.

    Néhány infó a Bécsi tömegközlekesésről (Wiener Linien) :
    Bécsben nagyon jól szervezett és sokféle tömegközlekedés. 6db metró vonal, közel 30 villamos, 114 busz vonal van a városban. Jegyet számos helyen lehet kapni, de én szeretem a digitalizációt, szóval applikációt töltöttem le. Wien Mobil névra hallgat, szép piros 4 ágú csillag egy karikában. A használata marha egyszerű, én létrehoztam accountot is , de elvileg nem kötelező.
    Jegyek tekintetében van egyszeri utazásra jogosító 1,2 EUR-ért, 1 napos, 24/48/72 órás, 1 hetes vagy éves is. Ezek (az alapon kívül) az érvényesség alatt korlátlan utazásra jogosítanak fel.
    Mi vettünk nekem meg Zsuzsinak 1-1 napi jegyet, szóval éjfélig jók vagyunk, a gyerekeknek meg mivel iskolaszünet van itt is, 15 éves korig nem kell fizetni (egyébként 6 éves korig ingyenes).

    Ezzel meg is volnánk, szóval irány a 66A busz, majd U1 és U4 metróvonalak, és 40 perc alatt ott vagyunk a helyszínen.

    Kicsit hideg van, de sebaj, majd bent megvárjuk a többieket, úgyis már ők is a metrón vannak.... Gondoltuk mi

    A valóságban sajnos nem csak nekünk támadt ez a zseniális ötletünk, a bejáratnál kígyózó sor állt. Beálltunk, majd jött egy segítő, aki jelezte mindenkinek a sorban, hogy tűzvédelmi okokból korlátozott a létszám ami egyszerre bent lehet, szóval akár 2 óra is lehet mire bejutunk. Én gondoltam cseles magyart nem verik át, megkérdeztem jól látom e hogy az online jegyesek külön ágon bemehetnek. Mondta hogy igen, ők bele vannak kalkulálva a bentiekbe. Na gyorsan telefont elő vegyünk jegyet online.... Csak azt nem mondta a srác elsőre, hogy a tömeg miatt aznapra már zárták az online értékesítést 😀😀
    Na mi legyen? Mondtuk a srácoknak, hogy akkor este veszünk jegyet holnapra és visszajövünk, ők meg mondták hogy nincs az az isten, még akkor se ha hozok sört, ők kivárják. Fél óra után megérkeztek a többiek is, ott is hasonló véleményen voltak a gyerekek szóval röpke 1,5 óra sorbanállás és kockárafagyást követően be is jutottunk az épületbe. Innen már csak akkor jövök ki ha az utolsó fűszálat is megszámoltam, és nincs olyan hal az akváriumba ami nem úszott el előttem, főleg ennyi pénzért. Felnőtt jegy 22 EUR, 6év felett 10, 3 felett 7, szóval Artúrt gyorsan lefokoztuk 3 éves alá és vettünk 3 jegyet.

    Amúgy a hely nagyon szuper volt, a bejáratnál kapásból volt egy aranyhalsimogató (nem vicc), ahol legalább egy helyben maradtak a srácok míg lepakoltunk. Utána pedig tényleg 11 emeleten keresztül akváriumok, cápák, ráják, fogdosható doktorhalak (ott Brúnó kapott egy teljes manikűrt mire hajlandó volt otthagyni őket), helyenként szabadon mászkáló majmok, papagájok, és szerencsére nem szabadon mászkáló hüllők és pókok.
    3 óra alatt rendesen elfáradtunk bent, de megérte. Mehetünk "ebédelni" délután 5kor 😀.
    Read more