• Day 16

הדרך למנאלי, קניות כינה ועוד...

September 3, 2022 in India ⋅ ☀️ 14 °C

ביום חמישי בבוקר עזבנו את לה לכיוון מנאלי,גיליתי שהמסלול שאני מתכננת לעשות בהודו כמעט זהה לזה של אבא ואמא בירח דבש שלהם. לא ידעתי את זה קודם כי לא באמת טרחתי לשאול כשהייתי בתקופת מבחנים ועמוסה....
    לכן זה במיוחד מדליק שבלי לתכנן אני ככה הולכת בעקבותיהם.
    הדרך למנאלי הייתה כרוכה בנסיעה של 14 שעות ולא פחות. יצאנו ב10:00 בבוקר דבר שבדיעבד היה קצת שטות כי נאלצנו לעשות חלק מהנסיעה בחושך...
    לפני שיצאנו, הספקתי לפגוש את השכנים המקסימים שלי, משפחת שחם שמטיילים להם בהודו גם. דיברנו על כמה שהאוויר בטבעון נקי ביחס ללה והודו בכלל. וזאת למרות שטבעון נחשבת לעיר הכי מזוהמת בישראל ( בגלל חיפה כמובן)
    אוויר נקי היה מצרך נדיר בלה אבל לא כאן במנאלי, ירוק פה, לח פה ויש פה פחות רכבים מזהמים

הנסיעה הייתה יפיפיה, עלינו שוב לגובה של 5200 מטר כדי לחצות את הרי ההימליה היפים. כשנפרדנו סופית מהנוף של לדאק עברנו לחבל ארץ של מדבר חולי שהוא שונה לחלוטין מההרים הסלעיים. בין הגבהות עומדות להן מאין פטריות זקופות עם כיפה על הראש. מראה מרהיב ובלתי רגיל. לכל אחד הן מזכירות דבר אחר. האסוציאציות שלי היו פינגווינים ואשת לוט...

לאורך כל הדרך, האיר את דרכינו הירח שזרח גם ביום וגם בלילה. השמיים היו ריקים מעננים והירח הדק שהיה בשמיים היה מיוחד מאוד.
    הגענו למנאלי ב1:00 בלילה קצת מאוחר וחשוך אבל ישר ראיתי שמדובר במקום שהוא שונה לחלוטין ממה שראיתי עד עכשיו בהודו. הלכנו לגסט האוס שנקרא little Italy השם לא ברור לי עדיין אבל המקום נקי מסודר ויפיפה עם נוף להרים . את ההרים הירוקים מכזה מדי פעם ענן שמסתיר אותם למרות שהם ממש קרובים. אפילו יש לנו מרפסת פרטית! שווה כל רופי

יום שישי היכ יום מנוחה, אכלתי פעמיים ארוחת בוקר, דבר שאני די מתגאה בו מאוד(;
    אנחנו גרים ב- old manali שם כל הגסטהאוסים היפים. אבל כדי לעשות שופינג הלכנו ברגל ביער של עצים גבוהיים של לפחות 20 מטרים כל עץ אל הnew manaly שם נמצא השוק המקומי הענק. היסתובבנו ועשינו קצת שופינג( קניתי חולצה יפה וצעיף נוסף) היתמכרתי כאן לצעיפי פשמינה 🤷‍♀️
    אחר כך התפצלתי מהחבורה והסתובבתי קצת לבד. אז, פגשתי שתי ישראליות מתוקות שעשו כינה. האמת שכבר כשהייתי בדלהי ראיתי את הנשים ההודיות עם הכינה היפה וסימנתי לעצמי כמטרה לעשות גם . ישבתי איתן ומיד נהינו חברות
    האיש שצייר עליי היה יותר קטן מהללי אבל הוא צייר במיונות אדירה ומדויקת את הדוגמאות שבחרתי.הציור יצא מושלם, עד שאני בטחות מרחתי את האגודל על הברך של עצמי( כנראה שכל מי שקורא את הפוסט הזה היה יכול לנחש שדבר כזה היה קורה באיזה שהוא שלב😉 )
    המשכתי להסתובב איתן, אכלנו ארוחת צהריים וטעמנו כל מני מאכלי רחוב. למשל פני פורי: מן בועת תפוח אדמה שמוגשת בתוך צלוחית נירוסטה קטנה עם רוטב ירוק. צריך לאכולאותו בביס אחד. חריף וטעים.

את הארוחת שישי עשינו אצל קרן, אישה ישראלית שמכינה מפרום עם קוסקוס. יש לה הרבה אנרגיות טובות והמסעדה משמיעה מוזיקה ישראלית בקול רם. שתינו מלא בירות והיה אווירה כיפית במיוחד.
    משם הלכנו לבר אחר שהיה בו ג'אם ג'אז מעולה.
    למרות שמפרום זה לא אוכל שאני מכירה מהבית, היה נחמד לאכול משהוא ישראלי שמתובלן אחרת מהאוכל ההודי. בכל זאת יום שישי דורש התייחסות מיוחדת