• Day 26

חופש

September 13, 2022 in India ⋅ ☀️ 17 °C

מה זה להרגיש חופשייה בטיול? למשל כשאת מתכננת לנסוע לפולגה ובמקרה פגשת אנשים שכיף לך איתם אז החלטת להישאר עוד יום בקאסול

האמת שהיום שלי התחיל בצורה הרגילה. יש לי פה בקאסול שגרת בוקר מאוד מסויימת. ארוחת בוקר באחת משלושה אופציות. פראטה בטיבטית, חביתה בevergreen או idily בדהבה הדרום הודית. הארוחת כושר שלי לא נכמרת כאן באופן קבוע, אני הולכת לקנות עוגית קוקוס בgerman bakery שפתוחה כבר מ1997 ( גיליתי היום) . אני והאופה כבר חברים טובים. אפילו כבר דיברתי בפייסטיימם עם אשתו. לאחר מכן, אני הולכת לשתות קפה אצל האיש היחיד שמכין פה קפה טוב. אני אוהבת את המקום גם בזכות הקפה וגם בזכות זה שתמיד אני פוגשת שם כל מני אנשים מעניינים.

היום, החלטתי להתחיל בidly שזה מן לחמניות דרום הודיות מסולת( לפחות נראה לי שזה סולת) . האידלי מוגש עם סמבר, תבשיל עדשים וצ'אטני קוקוס. כשהתיישבתי, שמתי לב שיושבת לידי מישהיא מערבית אבל בוודאות לא ישראלית. מראה נדיר ולא שגרתי לאיזור. התחלנו לדבר ומסתבר שהיא גרמנייה מברלין שבאה לעשות סמסטר בדלהי. שמה ארנו, שם שהוא בכלל בסנסקריט כי אמא שלה מאוד מחוברת לתרבות ההודית. ארנו היא פסנתרנית ג'אז והיא באה לכאן ללמוד לנגן על קלידים הודיים.

הזמנתי אותה להצטרף לטקס הבוקר שלי, כלומר להמשיך הלאה אל העוגייה והקפה, אז, גיליתי שהיא באה לבקר את בעל המקום. איש נחמד בשם צ'וטו. אז כמובן שהזמנתי אותו להצטרף אלינו גם. מפה לשם ישבנו שלושתינו בקפה.
    צ'וטו סיפר שהוא רוצה לפתוח מקום גדול יותר על גג של אחד המלונות. מסתבר שרוב הבתי קפה פה נמצאים על הגגות. אז הלכנו שלושתינו לראות את המקום.
    החלטתי שאני נשארת איתם כל היום ובקלות דחיתי את התוכניות שלי לפולגה.
    כמה גמישות, כמה ספונטניות., כמה חופש. מדהים איך הדברים הכי אזוטרים עושים לי את הטיול כאן בהודו.

זה היה יום קולינרי במיוחד. חזרנו למסעדה של צוטו, שתינו צ'אי, אכלתי מאפין בננה ואז הוא הכין לנו גם מסלה דוסה.
    המשכנו לטיולון בטבע. הייתי קצת צריכה לראות עוד ירוק לנשים אוויר נקי ולשמוע את הנחל.
    מעל הנחל שכב בול עץ מרשים. ארנו, הפגינה יכולות מרשימות בשיווי משקל ובלי שום פחד טיפסה על העץ. אני כידוע לא ממש כישרונית כשמדובר באיזון אבל למרות שקצת חששתי ארנו עשתה לי חשק. אז בזהירות טיפסתי איתה גם על העץ.
    נכנסנו למים שהיו קרירים במידה הנעימה. התיישבתי על שפת הנהר ולימדתי אותם להכין ארמון נטיפים מהחול והמיים. אני חושבת שלהכין ארמון נטיפים זה טראפייה לכל דבר. ישבנו שם לפחות שעה.....
    בערב, הכנו ארוחת ערב ביחד. קיבלתי סדנת בישול ברמה הכי גבוהה שיש. הכנו פראיי פאניר. פאניר זו הגבינה ההודית שמתבשלת ברוטב עגבניות בצל ותבלינים. למדתי בדיוק איך עושים ולקחתי מתכון.
    כשאחזור לארץ מבטיחה להכין למי שרוצה !
    בינתיים אני מצרפת את המתכון.

קאראיי פניר

זרעי כמון
    שורש ג'ינג'ר
    שום
    5 בצל סגול קטן
    5 עגבניות שקולפו אחרי תקופה המים רותחים
    100 גרם פאניר
    לטגן שום גינגר בשמן להוסיף בצל וזרעי כמון ולטגן במשך חצי שעה לפחות.
    לטחון את העגבניות ולהוסיף לבלילה לטגן עוד 15 שעה בערך
    להוסיף מיקס תבלינים :
    אבקת צ'ילי אדום כפית
    2 כפיות אבקת כוסברה
    1 כפית אבקת kitchen king - אפשר להזמין מהודו, אני מבטיחה להביא עם הקדשה!
    כפית מלח
    חצי כפית כורכום
    טלאי בישול של 5 דקות, להוסיף את הפאניר ל10-20 דקות

היום התיצבתי בשמונה בבוקר ב- french bakery and south Indian food. כן כן ככה קוראים למקום. צ'וטו מכין באגט טעים ובחורף כשקר אפילו קרואסון. הוא היה פעמים בצרפת.
    תכננתי לחכות שם לאוטובוס אבל במקום להתייבש בשמש, מצאתי את עצמי חותכת בצל ואז דלעת ואז קישוא וג'ינג'ר ומלא תפוחי אדמה. מפה לשם נשארת איתו כל היום. דיברתי עם לקוחות קיבלתי מתנות ( קטורת בריח ורדים ומיץ תפוזים) הכנו את המילה למבלה דוסה, ובמבר שזה מן תבשיל עדשים דליל חריף ועים.
    בשלב מסויים הגיעו שלושה לקוחות הודים עם גיטרה, אז ביקשתי מהם שינגנו לי קצת שירים. מפה לשם נוצר מצב ששלושתם שרו לי שירי אהבה בוליוודים. היה מהמם!
    סיפרתי על הקונצרט שקיבלתי בהקדשה אישית לחברה, והיא אמרה לי נעמה את פשוט "יוצאת סיטואציות"
    חשבתי על זה הרבה כי זה באמת נכון, ליצור סיטואציות מעניינות במהלך הטיול זה מה שבאמת מעיף את הטיול שלי 10 צעדים קדימה
    אחר הצהריים נסעתי לפולגה, כפר שקט ומרוחק שיושב על יעל מהמם שנקר יער הפיות. באתי לכאן באמת לנוח. להוריד הילוך, קצת יוגה הרבה תה ואפילו קניתי המיוחד ספר חדש בקינדל (: