cambodia

November 2015
A short but fine adventure by len Read more
  • 629kilometers

Siam Reap

November 20, 2015 in Vietnam ⋅ ⛅ 22 °C

Voor opa en oma en natuurlijk iedereen die het leuk vind de eerste update!
    Van de chaotische maar indrukwekkende dagen (een klein beetje verdwaald en waarschijnlijk veel te veel betaald) in Bangkok naar Siam Reap. Gister begon de tour met 8 andere internationale reizigers. Onwijs leuke mensen alleen soms wat moeilijk te verstaan doordat ze allemaal een ander Engels accent hebben. Maar dag 1 is gelijk gezellig doordat onze thaise Ceo ons meeneemt naar wat barren in Bangkok. Vandaag afgereisd naar Cambodja naar het plaatsje Siam Reap! De tuk tuk bracht ons naar een afgelegen plekje waar een Engelse school was. Daar kregen we een ontvangstdinner. Heerlijk eten en natuurlijk zittend op de grond en met stokjes. De kinderen vertellen over hun leven in Siam Reap. Heel bijzonder. Bij terugkomst een duik in het zwembad. Living the good life. Wekker gaat over 5 uur om de zonsopgang te zien. In de middag naar het prachtige tempel complex,Angkor Wat en om de dag af te sluiten een quadtour. S'avonds gaan we naar het circus waar acrobaten zich uitsloven en mooie dingen laten zien terwijl ze in het (cambodiaans?)tegen elkaar schreeuwen. We eindigen met wat drankjes bij een bar waar iedereen op straat staat te dansen.Read more

Cambodia in 7 days

November 20, 2015 in Vietnam ⋅ ☀️ 30 °C

7 days in Cambodia

Daar rijden we dan! Alweer uit Cambodja richting Vietnam. 3 paspoortchecks bij de overgang en een corrupte 1 dollarbetaling voor het personeel bij de overgang. 7 dagen klinkt heel weinig. Is het ook, maar lang genoeg om onwijs veel indrukken op te doen en kennis te maken met een totaal ander wereldje. Tijd om het thuisfront op de hoogte te stellen.

Angkor wat
    Wekkertje gaat om half 5, hafl 12 s'avonds in Gouda. Met een touring guide die wat droog is en na zn onverstaanbare zin altijd yes of oke zegt. Go and see the sunrise at Angkor wat. Moe en slaperig wachten we tot de zon verschijnt achter het tempelcomplex. Duurt wat lang. Maar het is het wachten waard. Prachtig is het uitzicht van de zon achter de tempels. Hierna beklimmen we de tempels van angkor wat. De touring guide weet wat leuke foto's te maken en blijkbaar denken alle thaise mensen dat we heel graag een foto willen waar we op springen.
    Smiddags is het tijd voor een quadtour. Op een quad rijden we keihard door de grasvelden van Siem Reap. Wat fantastisch ging. Onderweg zien we buffels zwemmen en ik krijg het voor elkaar om de sloot in te rijden en vast te zitten 50 meter naast eem zwemmende buffel. Kan ook alleen mij overkomen.
    Going out! S'avonds tijd om naar the pub street te gaan. Gezellige sfeer. Waarbij iedereen op straat danst.

Phnom penh

November 22, 2015 in Vietnam ⋅ ☀️ 29 °C

Heading to phnom Peh

In phnom penh zijn we naar the killing fields geweest. Een plek waar ze genocide hebben gepleegd op alle hoogopgeleide mensen en hun kinderen. Eerst dacht ik dat ik de gids gewoon niet begreep. Zijn Engels was wel oke. Maar als niet vloeiend Engels spreker dacht ik er moeite mee te hebben. Maar het was dus waar, ze pleegde genocide door middel van gif en slaan op het achterhoofd of door de nek door te snijden op hoogopgeleide mensen. Dit wilde ze om gelijkheid in het land te creëren. Indrukwekkend.

S'avonds tijd voor heerlijk eten en het zwembad op het dak.

Sihanoukville

November 25, 2015 in Vietnam ⋅ ⛅ 30 °C

Heading to sihanoukville

Aangekomen in sihanoukville gaan we naar het strand voor ontbijt. Sihanoukville is eigenlijk de partyplaats van Cambodia. Met het sfeertje van het strand in spanje genoten we van de eerste cocktails. Savonds kwam de groep samen om wat drankjes te drinken en wat dansjes te doen.

Dag 2
    8 uur gaat de wekker. Ontbijt en instappen op een boot die ons meeneemt naar plekken om te snorkelen en stranden om te relaxen. Snorkelen was niet heel indrukwekkend en ging later niet echf omdat het onwijs hard ging regenen. Wat een ervaring. Zwemmen in fe regen midden op zee.

We vervolgen onze weg de dag erna naar de overgang naar Vietnam! Vietnam here we come
    Gooodbye Cambodia