Praia do cabeço II

December 29, 2018 in Portugal ⋅ 🌙 12 °C

Som i kan se er der ca 3 p-pladser her tæt ved stranden, og vi har prøvet de to af dem. Tømme plads er ved byen Castro Marim som ligger ca 8 km derfra, der ligger også slottet med samme navn. Vi tog derop for at kigge på det, men som i kan se endte vi i gabestokken fordi vi ikke havde indløst billetten 😉
    Tilbage til p-pladsen, på den første er der to plads gade hunde i schæfer størrelse, de er godmodige, men gør når der sker noget unormalt, det er som om de er en del af det, men de ser godt ud, de bliver sandsynligvis fodret af de mange fastliggere, for det kan man vist godt kalde dem, mange har dissideret indtaget dele af p-pladsen og mere til, man får tit fornemmelsen af at man ligger her mere end en måned, kører man derfra bliver pladsen afspærret med 5 l flasker mm.
    Politiet kommer forbi en gang imellem men siger ikke noget, al anden turist virksomhed kører jo på lavt blus eller er lukket ned, så det er nok derfor man tolerer det, det giver stadig indtægt til området i form af handel og restaurant besøg.
    Dog ser man ind imellem en adfærd, og det gælder i alle lag af forskellige autocampister, som maner til eftertænksomhed og forståelse for modvilje i lokalsamfundet.
    Broen på det sidste billede, taget fra slottet, er den vi kører over og ind til Spanien i morgen.