Udaipur, India

May 5, 2015 in India ⋅ ☁️ 26 °C

Udaipur is fantastisch! Het is een stad aan een meer, ze noemen het de Venetie van India. Elke avond gaan we naar het dakteras van ons hotel om daar de prachtige zonsondergang te zien en als de zon onder is, komen er duizenden vleermuizen langs vliegen. Een prachtig gezicht dus. Naast dat het mooi is, zijn er ook nog een heleboel leuke dingen te doen.

We hebben een dansshow gezien, waar de dames en heren traditionele dansen uitvoerden op traditionele muziek. Waaronder een dame met haar blote voeten en 6 potten op haar hoofd over glas loopt. We rijden paard in de omgeving rondom de stad, op 2 prachtige indiase paarden. We dachten dat dit een goede oefening zou zijn voor Vir omdat hij in Mongolie langer op een paard moet zitten.. En dit bleek volledig aan onze verwachtingen te voldoen. Vir z'n paard schrok toen er een kameel langs liep al stijgerend wilde hij wegrennen, maar onze gids kon hem gelukkig optijd te pakken krijgen, voordat het paard er helemaal vandoor ging met Virgil op z'n rug. Ook krijgen we kookles, we leren 10 indiase gerechten en mogen het daarna allemaal zelf opeten. Het was echt een feest. We gaan ook nog een dagje zwemmen in het zwembad van een van de luxe hotels. Na Udiapur hebben wij nog 2 bestemmingen en dan is het toch echt tijd om weg te gaan uit India. Virgil die kan de head wobble al bijna net zo goed als de Indiers en het wordt steeds heter omdat de zomer er aan komt. De vraag is alleen... waar naar toe. Aangezien Nepal geen optie meer is.