Satellite
Show on map
  • Day 21

    8-11 Hokitika

    November 8, 2018 in New Zealand

    Het plan was om een dag in mijn tent te blijven. Er steekt alleen ook een windje op. Ik besluit dat dat een mooie test is voor mijn tentstokken. Alleen: who am I kidding?
    Mijn tent lekt als een zeef en met een beetje wind staat hij, ondanks de stormlijnen zo te schudden dat ik gewoon lig te wachten op een stokbreuk. Nadat ik om 7 uur al een half uur weer stokken heb liggen vasthouden en dus ook niet zo lang geslapen heb als gepland, geef ik het op. De echte storm moet volgens het weerbericht nog komen! En dat noemen ze trouwens "windy", niet eens storm. Ik breek af, lukt me via onorthodox laten wegvliegen van de tent (en veel mazzel hebben) zonder breuken. Zo is kamperen écht niet leuk!
    Had een aardige pub met kamers gegoogled, maar die gaat pas om 2 uur open, hotel vol, ondertussen ben ik weer zeiknat, dus eerste motel/hotel met een kamer. Beetje achenebbish, niet de luxe die ik in gedachte had, maar wel droog en niet zo heel duur. Blij dat ik binnen zit, 4 wolkbreuken langs zien komen. Zal hier wel een buitje heten. Tussendoor regent het "gewoon".
    De fietsenwinkel heeft zowaar een tent, maar dat is merk Big Agnes, dat wil ik niet. Kiwi camping heeft goede reviews, moet ik het nog zien uit te zingen tot Wanaka. Of op laten sturen, of heen en weer bussen. Voorlopig moeten ze hem eerst nog bestellen.
    Waar ik vooral van baal: het mooie weer van morgen is verhuisd naar de dag er na. Er stopte wel een auto toen naar Hokitika fietste: Lisa zegt dat ik bij haar onderdak kan vinden in Ross. Op de heuvel, iedereen weet wel waar ze woont. Lief hѐ?
    Read more