Satellite
Show on map
  • Day 42

    6-3 Muriwai Beach

    March 6, 2019 in New Zealand ⋅ ☀️ 20 °C

    Ik ben dankzij een schreeuwende vogel erg vroeg wakker en moet natuurlijk plassen. Levert wel weer mooie plaatjes op. En gisteravond was ook al weer zo mooi. Ik besluit om toch door te gaan, ik wil op de terugweg nog 2 nachten in Ambury, lekker dicht bij het vliegveld.
    De leuke oude brug is afgesloten, staat op instorten. Duurt nog 2 jaar. Jammer hoor. Gelukkig kan je langs de snelweg ook over het water en zo zit ik meteen op de Noord-west route. Hartstikke mooi fietspad, meestal helaas pal langs de snelweg en wie heeft die 15% er in verzonnen? De doelgroep is mij niet helemaal duidelijk. Op een gegeven moment wordt het echt even heel erg leuk,..... en rijd ik dus verkeerd, nou ja, om.
    Buiten Auckland door een rare streek met veel bomen en struiken in knetter grote tuinen met mega huizen (die je dus niet ziet). Maar ongeveer de helft staat te koop, dus kon ik op alle borden zien wat ik miste. De weg is wel wat rustiger gelukkig, maar wat een steile klimmetjes allemaal. Soms valt het wel mee, maar ik heb geen zin.
    Camping is groot, je ziet de zee niet en een camper pikt net het plekje in waar ik wilde gaan staan en morgen en overmorgen gaat het regenen. Raar, nu is alles nog strak blauw. Als ik om kwart over 5 fish en chips wil gaan halen bij de take away zijn ze al dicht!?! Grrr. Ik blijf nu echt, morgen naar de gannets wandelen en luieren in de tent als het echt gaat regenen. Ik heb wel veel minder ontbijt dan ik dacht. Heb nu quinoa uit de free box gevist.
    Read more