Satellite
Show on map
  • 27-8 Ik verveel me.....

    August 27, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 28 °C

    Was het maar waar!

    Ik had me voorgenomen om iedere dag een stuk te fietsen. Lukt goed, al worden de ritjes boven de 30 graden toch een stuk korter. Raar is dat, "onderweg" heb ik daar minder last van. Al waait het dan harder lijkt het, dus voelt het koeler. En dan heb je geen keus, nu wel.
    Dus naar de Hornbach voor schroefjes om mijn fietstas te repareren. En daarna dus de tas repareren.
    Naar mijn ouders met een ommetje.
    Naar de autoboulevard want daar zou een winkel zitten met spullen voor mijn a.s. metertuin. (Niet, vandaar dat ik hem nog nooit gezien had).
    En naar de boomgaard op Oud Zuilen om te kijken of de walnoten al rijp zijn (niet, en ook geen goed jaar zo te zien). En/maar, toen lagen er zó veel appels, zonde gewoon. En zielig voor die bomen, hebben ze zo hun best gedaan. Dus ik neem "wat" appels mee. Een fietstas met een kop er op. En daar moest dus appelmoes van. Gelukkig kwam ik bij de Liddl iemand tegen die nog potjes had en mijn moeder blijkt ook een nieuw voorraadje aangelegd te hebben. En zíj had haar appelmoes in de diepvries gedaan. Moet ik ook gedeeltelijk, want een weckpot zonder klem weckt echt niet, al zet je er nog zo veel andere potjes bovenop. Heb ik wel weer een a.s. fietstochtje: Dille en Kamille voor klemmen, die blijk je los te kunnen kopen, maar op internet alleen per 10. En ik ben dus 2 halve dagen aan het schillen en koken geweest. Met de nieuwe muziekjes van Turquasi op mijn oren, kan ik gelijk oefenen.
    "Al" 1 keer viool gestudeerd.
    Verf bijgewerkt waar het gebarsten was.
    En dat waren nog maar de niet zo vermoeiende klusjes.
    Paadje in de voortuin veranderd. Van kaarsrecht naar een boogje en 1 steen smaller. Ik bén er toch rete blij mee. Bizar gewoon. Loop een paar keer per dag naar voren om even te kijken. Van bovenaf is het ook zo mooi.
    Stenen en "paaltjes" er uit, ook een stukje uit de voortuin. De boom moet er uit (hij waait bijna om zei de buuf) en de bielzen gaan er uit van het najaar. Kan gelijk dat wandelende "ik groei lekker overal doorheen" prachtriet er uit, of in een grote kuil met worteldoek. Want ik vind 1 polletje wel leuk, maar het is net bamboe.
    En de achtertuin moet ook omgegooid ivm mijn a.s. makkelijke moestuin. Maar ik moet eerst nog even wachten, want ik ben in verwachting van 2 pompoenen.
    Blij dat ik volgende week weer aan het werk ga, kan ik tenminste een beetje uitrusten.
    Nee hoor, ik doe steeds korte stukjes en dan een spelletje, of nu de Gardeners World lezen. Ik geniet nog even verder.
    Read more