Satellite
Show on map
  • Day 25

    5-8 Lisbjerg

    August 5, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 19 °C

    Ik ga denk ik dom doen. Ik ga door. Morgen eerst van alles bekijken in Århus en misschien dan op de camping 5 km zuid, of anders steek ik morgen al over. Het weerbericht is nog steeds naatje, maar qua milimeters valt het wel mee, op zondag na. Ik dacht: dan ga ik in een hotel, maar het vervelende van zondag is, dat het in het weekend valt, is ik kan niets vinden. Nou, er zijn veel campings, dan maar zo'n hutje, of toch gewoon mijn tent en er dan niet uit komen. Nou kan natuurlijk met 2 mm je hele dag verregenen, maar dat wil ik dan eerst wel eens zien. Het voelt niet goed om nu te stoppen terwijl er nu nog niets aan de hand is. Ik heb vanmiddag de hele middag onder de onweersvliegjes gezeten terwijl het steeds donkerder grijs werd. En opeens was het weer gewoon wolken en nu is het strak blauw. Dus, ik ga het gokken.
    Het was nl. best een prima dag vandaag. Op de kaart leek de weg waar de shelter aan ligt dood te lopen, maar er was zó veel verkeer, dat kon ik me niet voorstellen. Dus ik die weg volgen, ging nl. richting route. En inderdaad, ik kom keurig in Hem uit. Nou was ik liever in Alstrup uit gekomen bij een bezienswaardigheid, maar hier doe ik het ook voor. Niet nog een keer over die drukke weg! Hoera! Daarna staat de route totaal niet aangegeven. Weet beter, want nu let ik gewoon zelf op. En zo kom ik via een prachtig geasfalteerde spoorlijn van Spentrup naar Lem en vanaf daar via een niet onderhouden (gelukkig) onverharde spoorlijn in Dronningsborg. Ik vind nog pruimen (hoop ik) ook! En via een pestweg in Randers. Daar denk ik er een keer op tijd aan om in mijn reisgids te kijken. Geen kaartje, geen adressen, huizen bij naam in een straat, dat dan wel, maar nergens op een huis die naam te bekennen. Ik zie veel mooie huizen, waaronder het oudste stenen. Maar welke welk is weet ik niet zeker, op 1 na. Ik lunch met uitzicht op de blauwe brug.
    En dan kies ik route 18. Denk nog bij mezelf: daar krijg je spijt van. En inderdaad. Maar die andere waren zo te zien net zo erg, maar langer. 40 minuten langs knetter drukke wegen, maar dan wordt het weer leuk, op die kriebel vliegjes na. En maar klimmen. De verwachte afdaling moet nog steeds komen. 10 m naar beneden, 12 omhoog. Een zwaar Ardennen gehalte.
    Wordt vervolgd
    Read more