Australia
Jones Point

Whitsundays

July 5, 2015 in Australia ⋅ ☁️ 19 °C

Hola! Sorry voor mijn gebrek aan updates maar het is vaak lastig om een goede computer te vinden. Ik zit momenteel in Surfers paradise en wifi is traaaaag, maar ik ga mijn best doen om jullie zoveel mogelijk up te daten. (zeg je dat zo?)

Na Magnetic Island ging ik verder naar Airlie Beach om vanuit daar naar de Whitsundays te zeilen!

Het zeilen was heel leuk, ik had niet verwacht dat ik het zo leuk en ontspannend zou vinden. De mannen mochten helpen met het omhoog hijsen van de zeilen, de vrouwen deden over het algemeen het draaien aan een hendel (heeft iets te maken met een versnelling). De eerste dag was vooral zeilen tot we bij een stuk eiland kwamen waar we de zonsondergang gingen kijken. Daarvoor hadden we regen gehad op de boot (niet zo fijn), maar toen we op het strand kwamen begon de zon gelukkig te schijnen. Daardoor hadden we ook een hele mooie regenboog, een perfecte boog en je kon er ook een tweede naast zien. De kleuren waren zo fel, nog nooit zo'n mooie regenboog gezien. Jammer genoeg begon het daarna weer te regenen dus we gingen de rest van de zonsondergang op de boot kijken.

De volgende dag gingen we snorkelen. Veel kleurrijke vissen gezien en het koraal was weer heel mooi. Daarna gingen we naar Whitehaven beach, ik heb zelf gestuurd. Dit was echt een van de mooiste dingen die ik gezien heb in Australie. Verschillende kleuren blauw omdat het diep en ondiep was op verschillende plekken, prachtig wit strand, helder water. Het was zelfs zo helder dat je de stingrays erin kon zien zwemmen van een afstand. Hierna zijn we naar het strand gelopen en hadden we daar een paar uur (later kwam ik erachter dat de kapitein ondertussen mijn camera had gepakt en een selfie had gemaakt op de boot). Het zand was heel fijn en wit, het is voor 98% een bepaalde stof dus als het extreem warm wordt kan het veranderen in glas. Op een gegeven moment stond er zoveel wind dat de hele boot bijna kapseisde (niet echt natuurlijk want ik neem aan dat de mensen wisten wat ze deden, maar het leek wel zo op een gegeven moment). Iedereen hield zich als een gek vast maar het was wel heel grappig.

Staat zeker in de top 3 van leukste dingen hier!

En ik ben nu al een uur bezig met dit verslag en ik word een beetje gillend gek van de wifi hier dus ik denk dat ik het hier ook bij laat :).

Whitsunday Islands

July 29, 2017 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

Nach unserem Cancelling-Drama starteten wir am 27. Juli auf einem kleinen Katamaran unseren Whitsunday-Trip. Wir gingen um ca 14 Uhr aufs Boot und waren 6 Pärchen, eine Art Betreuerin, die kochte und Ansprechperson war, und ein Skipper. Das Boot war schön, es gab einen großen Innenraum, zwei Toiletten und eine Dusche, vorne ein großes Deck mit Whirlpool und hinten noch Sitzbereiche. Wir haben leider ein bisschen die Arschkarte gezogen, weil es gab drei Zimmer und vier Leute, darunter wir, mussten in dem großen Innenraum schlafen ohne richtige Abtrennung. Es war aber im Endeffekt dann gar nicht soo schlimm und wir waren eh so müde, dass wir gut geschlafen haben. Das Essen hat uns wirklich überrascht: Es gab viel und war auch nicht so schlecht. Am Abend hatten wir einmal zum Beispiel Lasagne und es gab auch jeden Tag einen Sunset Snack, zB Nachos. Also essenstechnisch wurden wir wirklich verwöhnt!
      Am ersten Tag waren wir nur unterwegs und haben dann bei einer Bucht für die Nacht aufgehalten. Das Bootsfahren hat uns komischerweise total müde gemacht und uns sind schon um halb 9 die Augen fast zugefallen.
      Am nächsten Vormittag ging es dann endlich zum Whitehaven Beach, der zu den weißesten und saubersten Stränden der Welt gehört. Und er war wirklich mega schön und außergewöhnlich!! Dort verbrachten wir dann ein paar Stunden und haben ausreichend Fotos und Videos gemacht. Am Nachmittag hatten wir dann die Möglichkeit zu schnorcheln und waren an einer wirklich schönen Stelle mit vielen Korallen und bunten Fischen. Leider haben wir aber keine Schildkröte gesehen :( An diesem Abend haben wir dann fast alle unsere Füße im Whirlpool baumeln lassen und haben einen wunderschönen Sonnenuntergang genossen.
      Der letzte Vormittag startete wieder mit einer kurzen Schnorchelsession und dann machten wir uns auch schon wieder auf den Rückweg Richtung Airlie Beach. Am Rückweg konnten wir dann noch einige Buckelwale aus der Ferne beobachten, das war ein wirklich tolles Erlebnis!

Jones Point