Austria
Oberisshütte

Here you’ll find travel reports about Oberisshütte. Discover travel destinations in Austria of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Dag 2, staalkabels en stenen #maandag

September 12, 2016 in Austria ⋅ ⛅ 10 °C

Vanochtend ging de wekker om 06:00 uur😱 En om 07:30 uur waren we buiten aan het rekken en strekken. Daarna vertrokken we om 10,5 uur later in hur 2 aan te komen. Tikkie verbrand, maar moe en voldaan! Ik lig al in bed met Evelien (21:00 uur), want we zijn kapot...

Vol goede moed begon ik aan de tocht. Geen idee wat me te wachten stond. En dat was maar goed ook! Vandaag begonnen met een rode route en het tweede deel van de tocht de zwarte gelopen. Het is net skieen, maar dan anders. Even ter verduidelijking. Ik weiger altijd de zwarte pistes. Maar vandaag moest ik eraan geloven...

STAALKABELS
    Tig passages met staalkabels en ijzeren pinnen in rotswanden. Fijn dat ze bestaan hoor, daar niet van. Maar man, man, man wat eng. Vandaag nagenoeg geen omgeving gezien. Alleen mijn voeten en een meter vooruit op de grond. Waar zet ik mijn volgende stap... Op een wiebelende steen, een spitse steen, een ikzeren pin, kiezelstenen, gras, slijk of in het water. De keuze was reuze!!

KOUDE DOUCHE
    Lekker gegeten net, maar weinig koolhydraten. Gelukkig was het toetje cake met slagroom! In deze hut konden we douchen, maar wel koud... Toch gedaan! Ik word nog eens een echte bikkel😉

KAPOTTE ZOLEN
    Een van ons heeft kapotte zolen. Ducktape houdt de boel nu bij elkaar, maar waarschijnlijk mag ze (samen met iemand anders natuurlijk!) overmorgen naar het dal voor nieuwe schoenen en daarna weer stijgen. Dan missen ze een dag helaas. Maar met kapotte zolen, red je het hier niet.

ONGESTELD
    Even een tip tussendoor: Als je boven de 2.000 meter komt, is de kans groot dat je ongesteld wordt. Ook al ben je het net geweest... Irri maar waar!

DIABETES
    Weer geen kortdurende insuline hoeven spuiten! Keks zorgen ervoor dat ik niet te ver zak. Soms zit ik te hoog, maar omdat ik me redelijk inspan hier in Oostenrijk, zak ik toch wel. Goede dag!

Franz Senn Hütte

July 2, 2012 in Austria ⋅ 🌧 11 °C

Stubaier Höhenweg - Etappe 3

Ausgangspunkt:
    Startpunkt der Tour ist die Franz-Senn Hütte

Einkehrmöglichkeit:
    Es gibt leider keine Einkehrmöglichkeiten auf der gesamten Tagesetappe

Beschreibung:
    Start ist an der Franz-Senn Hütte, die zunächst eine ganze Weile zur Linken zu sehen bleibt. Es geht also über den nahen Bach und vorbei am Klettergarten Schwezbach, der regelmäßig von Wanderern und Kletterern angesteuert wird. Zunächst geht es leicht über einen schmalen Pfad bergauf, bis das Weg durch mehrere Geröllfelder geht. Immer gut markiert kann man sich im Sommer auch bei dichtem Nebel hier wohl kaum verlaufen.
    Steil geht es weiter rauf zum Schrimmennieder Joch auf 2720m Höhe. Hier hat man einen fabelhaften Ausblick zurück ins Tal, aber auch rüber zum Habicht. Von hier an geht es steil berab runter bis zur Neuen Regensburger Hütte, die am Ende des Hohen Moos liegt. Die Hütte war die Beste auf dem ganzen Weg. Süße Zimmer, knarrende Dielen und super nette Leute

TAGS:
    Neue Regensburger Hütte, Franz-Senn Hütte, Stubaier Höhenweg, Stubaital