Belgium
De Nieuwe Koop

Eerste keer CenterParcs met vrienden

February 4, 2022 in Belgium ⋅ ☁️ 7 °C

Wordt rustig wakker. Kijk naar de wekker en ben gelijk wakker. Vandaag naar CenterParcs! Rustig ontbijt naar binnen werken en en spullen inpakken. Ik ga met John en Bjorn een weekendje weg naar CenterParcs Vossemeren.

Na alles ingepakt is en het flink regenachtig is de spullen in de auto gezet en klaar gemaakt voor een rit van 2 uur even de vogels gedag gezegd.

Onderweg alleen maar regen gehad. Aangekomen bij het park ingecheckt en rustig naar de bungalow gereden. Spullen uitgelegd en bugelow doorgelopen wat we allemaal hebben.

Na ronde hebben gedaan spullen uitgepakt mijn zwemspulllen gepakt en de auto naar de parkeerplaats gereden om vervolgens naar het plaza te lopen.

Even het plaza verkent en doorgelopen naar het zwembad om even lekker in het water inte gaan. En de glijbanen en stroomversnelling uit te proberen.

Na het zwemmen wat gegeten in het Grand café en rustig naar het huisje gelopen. Een half uur na dat ik terug was kwamen John en Bjorn binnen en waren veel compleet.

Even uitpakken en we gingen lekker een biertje en cotails drinken bij het plaza. In de avond nog lekker wat tv gekeken en wat bijgepraat.

Testen, zwemmen, eten

February 5, 2022 in Belgium ⋅ ⛅ 4 °C

Ochtend beetje brak wakker geworden door de hoeveelheid bier en cocktails. Toen iedereen wakker was naar het plaza gelopen om wat broodjes te halen voor ontbijt.

Rond het ontbijt kreeg John een sms van onze vriendelijk Belgische overheid dat hij zich moet laten testen. Samen door de wirwar aan test websites heen geworsteld kwamen uit dat we gewoon naar een apotheek moeten om een snelle allergeen test te doen omdat er een pcr test pas mogelijk is op 11 februari. (Dan zijn we al lang weer in Nederland)

Apotheek Craps gevonden die kon testen in pelt (ca. 20 minuten met de auto). Nadat John getest is en natuurlijk negatief is. Naar de supermarkt gereden om wat biertjes en gourmet vlees proberen te scoren. Gourmet vlees hebben we maar gehaald in het park door niet echt vindbare kleine hoeveelheid of stukjes vlees.

Terug op het park even gerelaxt in het huisje en vervolgens naar het zwembad gegaan. Alle glijbaan natuurlijk uitproberen en stroomversnelling. En even lekker ronddobberen en lachen hoe mensen de koud water bad insprongen.

In de avond gegeten in een restaurant in het plaza. Waar ik en John de onbeperkt spareribs gingen proberen. En Bjorn een goede schnitzel. Ik na 2 en John 3 spareribs betaald en met een flinke omweg terug gelopen naar het huisje.

Daar de verschillende soorten bier geprobeerd en wat TV gekeken. Rond 23 uur was de energie op en besloten we naar bed te gaan.

Gourmet

February 6, 2022 in Belgium ⋅ 🌧 8 °C

Na lekker uitgeslapen te hebben samen met John broodjes gehaald en het vlees opgehaald voor het gourmetten door de regen.

In de middag nog door de Discovery Bay gelopen wat een grote speelhal is voor kinderen. Ik herken het nog redelijk dat ik hier vroeger ben geweest.

Rest van de middag niet veel gedaan. De heren zijn nog maar de uitkijktoren gelopen van b de Lommelse Sahara.

Avond het gourmet stel gebruikt wat ik geleerd heb van mijn ouders. En de avond nog een paar potjes munskin gespeeld. Morgen helaas weer naar huis.

De Nieuwe Koop