Satellitt
Vis på kartet
  • Dag 4

Aangekomen, Bangkok en Phnom Penh

3. november 2017, Kambodsja ⋅ ⛅ 26 °C

Na een lange vlucht van in totaal 13 uur waren we aangekomen in Bangkok.
    Vanaf daar lekker met het openbaar vervoer richting ons hostel gegaan en na even zoeken hadden we het gevonden. Veel hoefden we hier niet uit te pakken want we zouden maar 1 dagje blijven. We moesten wel erg veel moeite doen om wakker te blijven want we kwamen 's ochtends aan, en we probeerden een jetlag te vermijden.

Bangkok was interessant maar vooral heel erg druk. We hebben er een beetje rondgelopen en een tempel bekeken waar toevallig op dat moment een optocht was voor de overleden koning van Thailand.

's avonds gingen we met het vliegtuig naar Phnom Penh, de hoofdstad van Cambodja.
    Vanaf het vliegveld een tuktuk gepakt die ons mooi voor het hostel af heeft gezet.

We zijn in Phnom Penh!
    Zonder dat we het wisten zijn we toevallig in het op een na grootste feest van Cambodja beland, de Bonn Om Toeuk (het waterfestival). Duurt 3 dagen en gaat morgen ook nog door, de laatste dag schijnt het spectaculairst te zijn.
    Overdag waren er bootraces en 's avonds een soort carnavals optocht op het water met verschillende lichtgevende boten vol lampen en ook spectaculair vuurwerk.

Het is nu 22:00, en we zijn net over de night market gelopen en hebben wat lokale delicatessen geprobeerd (onbekende stukjes fruit en bamboe scheuten). Ook zijn we onze afding-skills aan het trainen.

Het grappigst was dat net voordat we terug naar ons hostel gingen we nog bij een tempel gingen kijken waar buiten blijkbaar net een ceremonie of iets aan de gang was waarbij ze platte rijst en banaan uitdeelden en ze onze hand ook vol deden met de rijst en een banaan. Een lokale vrouw ging ons helemaal voordoen hoe je dat samen moest eten en vondt het prachtig dat we mee deden. Nadat we de hele hand platte rijst op hadden (het was echt veel), zijn we weer terug naar ons hostel gegaan.

Wat we morgen gaan doen weten we nog niet, maar in elk geval lekker met de tuktuk dat wel!