Satelit
Tunjukkan pada peta
  • Hari 8

Siem Reap en de tempels van Angkor Wat

7 November 2017, Kemboja ⋅ ⛅ 29 °C

Tijd voor weer een update over waar we zijn geweest en wat we hebben uitgespookt.

We hebben dinsdag 7 november de bus gepakt naar Siem Reap (ongeveer 6 uur rijden) en daar kwamen we in een fantastisch hostel terecht (mekong hostel). Ze hadden er een zwembad, pool, relax ruimte, tv met films, zitzakken, en lekker eten.

Er was ook veel meer te doen in Siem Reap dan we in eerste instantie dachten, daarom hebben we er spontaan 2 dagen achter aan geplakt.

De volgende dag, 8 november, gingen we een countryside tour doen.
    We werden om 8 uur 's ochtends opgehaald met een busje en gingen als eerste fietsen door een authentiek dorpje. Daarna werden we meegenomen naar een lokale markt en zagen we levende vissen, varkenskoppen en veel meer gekkigheid. Vervolgens gingen we met de boot varen over het tonle sap meer. We hebben daar mangrove bossen en de typische floating villages gezien. Ook hadden we een lunch in een van de vele paalwoningen op het water. Deze woningen zijn op palen gebouwd omdat in het regenseizoen de woning dan net boven het ondergelopen gedeelte uit komen. (het waterniveau kan wel tot 15 meter stijgen).

De volgende dag, 9 november, moesten we heel erg vroeg op (om 3.30 in de ochtend) omdat we een sunrise tour hadden geboekt voor Angkor Wat. Deze tempel schijnt heel erg mooi te zijn bij zonsopgang. We werden opgehaald en met een klein groepje rondgeleid en toen was het wachten op de zonsopgang. Dit zag er prachtig uit en daarna kregen we een rondleiding door de verschillende tempels in het gebied.

Rond 3 uur was de tour afgelopen en werden we terug naar ons hostel gebracht.
    Zo vroeg opstaan elke dag daar wordt je wel moe van. Dus gingen we lekker uitrusten aan het zwembad.

De rest van de dagen hebben we heerlijk gerelaxt in het hostel, een beetje over de lokale markt gelopen en van voetmassages genoten.

Zondag 12 november moesten we uitchecken.
    Het plan was om naar het eiland Koh Rong te gaan dus hebben we de sleepingbus geboekt naar sihanoukville, vanwaar er boten naar het eiland gaan.

We zitten nu op het eiland Koh Rong, lekker relaxt op het strand.
    Wat we hier allemaal doen vertel ik volgende keer.
    Baca lagi