Спутник
Показать на карте
  • День 14

Het eiland Koh Rong

13 ноября 2017 г., Камбоджа ⋅ ⛅ 23 °C

Vanuit Siem Reap hadden we nu wel zin om door te gaan naar de eilanden van Cambodja.
    Wij wilden Koh Rong en Koh Rong Sanloem wel eens bekijken.

Het eerste eiland waar we heen gingen was Koh Rong.
    We pakten de nachtbus vanuit Siem Riep die in 12 uur naar Sihanoukville reed, vanuit waar we de boot naar het eiland Koh Rong hebben gepakt.
    De bus was groot en had daadwerkelijke platte bedden (2persoons stapelbedden).
    De lengte van het bed was alleen wel aziatisch formaat en dus maar iets van 1.70 lang, wat betekende dat we in een foetes houden moesten slapen.

We kwamen wel iets eerder aan dan we dachten in Sihanoukville (6 uur 's ochtends) dus gingen we lekker op het strand zitten rusten (we hadden toch minder goed kunnen slapen dan we dachten in de bus), en 6 uur later zou de boot gaan waar we tickets voor hadden.

We kamen aan op het eiland en hier hadden we een eigen bungalow geboekt (blijkbaar goedkoper dan een hostel), en deze zat gelukkig net een stukje buiten de partyzone op het eiland, maar we hebben natuurlijk wel mee gefeest.

Er zaten trouwens ook nog gecko's in ons huisje die een geluid maken dat inderdaad klinkt als de naam van het dier.

We zijn hier 3 nachten gebleven, hebben een pub crawl gedaan, zijn wezen nachtzwemmen met lichtgevende plankton, en een hele dag wezen kanoën.
    Tijdens onze kano trip zijn we allebei goed verbrand en werd het dus niet zoveel meer in de zon zitten.

Toch besloten we om alsnog naar het andere eiland Koh Rong Sanloem te gaan.