Cambodia
Koh Kong

River luxury

August 6 in Cambodia ⋅ 🌧 25 °C

We are getting closer and closer to our departure day… 😭 To celebrate the end we find these wonderful river floating bungalows and try kayaking instead of cycling…. Cycling leads to less conflict than a double person kayak. 😉Read more

Letzter Tag auf der Insel

March 17 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

So, ab morgen geht's wieder rund 🙉 heut hatten wir den letzten Tag auf der Insel und haben ihn mit Kartenspielen, Schnorcheln, Relaxen und Bier verbracht 😅 alles so gut es geht im Schatten, weil Alex' Sonnenbrand doch etwas wilder war, als gestern gedacht ☀️
    Heut haben wir Vollmond - auch wenn man ihn wegen der Wolkendecke nicht sieht, sind Asiaten an so einem Tag in Feierlaune (das kennt man zumindest auch von Thailand). Es dröhnt Musik aus verschiedenen Ecken und die Leute feiern indem sie laut in deren mitgebrachte Mikrofone singen. Das ist wohl - wie Karaoke - irgendwie ihr Ding 😅🎤

Trinkst du Kaffee?! 😳😂

Pia, KAFFEE ... igitt?! 😝

Pia Resch

haha na ich trink eh keinen - aber es ist beim Frühstück einer gratis dabei & der Alex trinkt gern 2, somit hab ich auch einen bestellt 😂

Zwischen Gruppenreisen & Regen

March 16 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Okay, ich muss zugeben, ganz zufrieden sind wir mit der Unterkunft gerade nicht. Es gibt nur den Strand direkt vorm Restaurant und es hat einfach nichts besonders naturbelassenes hier. Vielleicht hab ich auch deshalb noch kaum ein Foto von hier gemacht 😅
    Jeden Tag werden ein Haufen Leute (organisierte asiatische Gruppenreisen) vor der Unterkunft mit der Fähre abgeladen, die dann überall laut schmatzend und selfiemachend ihre Instant-Nudeln jausnen 😅🍜 aber wie Alex schon sagte - wenn alle anders sind als man selbst, sollte man sich fragen ob man vielleicht selbst derjenige ist, der anders ist 🙉 morgen werden wir uns dann wohl mit dem Taxiboot zu einem anderen Strand führen lassen - ist ja nicht so einfach hier sonst von A nach B zu kommen 😅

Jedenfalls haben wir es heut trotzdem irgendwie geschafft uns einen Sonnenbrand zuzuziehen ☀️😅 es ist hier zwar noch in der Trockenzeit aber man merkt schon, dass die Regenzeit langsam naht, es regnet mittlerweile fast jeden Tag zumindest einmal. Ich schick euch ein bisschen Regen nach Hause - habe gehört ihr braucht es dringend!🌦️

Lustige Anekdote: Hier in Kambodscha ist Stiegen-Steigen immer ein besonderes Erlebnis. Keine Stufe ist gleich wie die andere und je höher man zur nächsten Etage raufkommt, desto niedriger werden sie. Mathe oder vorher ausmessen ist wohl nicht so angesagt hier 😂

Jasmin Morsi

Das nenne ich Qualitätsarbeit mit dem richtigen Augenmaß 😎

... schaut auch gut aus ... 😉

Irene Mayrhofer

Die ungleichen Stufen finde ich irgendwie sympathisch, achtsam gehen ist da aber Pflicht ❤️

Pia Resch

haha ja, uns hätts schon ein paar mal fast dastolpert 😂

Müll, Müll, Plastikmüll

March 15 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Ich verstehe einfach nicht wie man so sein kann. Sobald die Hotelgrundgrenze überschritten ist, schauts einfach aus wie Sau. Das haben wir auch schon am Festland erlebt, die Plastikflaschen liegen herum, es ist nirgends zusammengeräumt, es schaut einfach überall schrecklich aus. Und was wir aber auch beobachtet haben, ist, dass die Grundbesitzer (oder zumindest die, die auf dem Grund leben) scheinbar eh Zeit Ende nie hätten, weil sie immer, wenn wir vorbeigehen einfach im verdreckten Garten/vor der verdreckten Hütte chillen. Woran liegt es, dass in der westlichen Kultur so stark auf Sauberkeit geachtet wird (zumindest nach außen hin, weil die Nachbarn könnten ja reden), und die Leute hier mit Stolz im eigenen Dreck leben?? Und das ist nicht nur angeschwemmtes Plastik, das ist eigenproduzierter Müll. Grausig - fürs Auge, die Nase & die Umwelt.

Naja jedenfalls haben wir heut Hotel gewechselt - wurden mit dem Traktor auf die andere Seite der Insel kutschiert, wo wir dann mit dem Boot abgeholt wurden 😅🚤 Gibt ja wie schon erwähnt keine Straßen hier.

Haha der is gut 😂

Eva R

Das Müllproblem ist schon schlimm, kann vielleicht auch mit einer nicht so guten Ausbildung zusammen hängen. 🤔

Pia Resch

hm aber ich denk mir selbst ohne Bildung sieht man doch den Dreck und fühlt sich nicht wohl, wenn man im Schmutz lebt. Dafür braucht man ja keine Ausbildung 🤷🏻‍♀️

M’Pai Bay and back to PP

March 13 in Cambodia ⋅ ⛅ 29 °C

אז כמו שנאמר עלמה ואני החלטנו לעבור ל2 לילות לקליף במפאי ביי. לא היה לנו מושג לאן אנחנו באות רק ידענו שיש שם את ההוסטל הפוטוגני על צלע ההר, היינו נרגשות לקראת המעבר לגלות לאן נגיע וידענו שנסתדר.
    קמנו בוונדרז עשינו צ’ק אווט וזרקנו את התיקים בקבלה, העברנו כמה שעות טובות עם גיא ושקד הישראלים בארוחת בוקר ומשחקי קלפים (כי שאר הישראלים צוללים), ישבנו עוד קצת בערסלים, נפרדנו מהוונדרז בארוחת פרייד רייס וטילון גלידה אחרון לפני שעוזבים למקום שרמת הסליוויזציה בו אינו נודע. עלינו על הסירה הקטנה של הוונדרז שהייתה קטנה מלכיל איזה 13 אנשים עם 13 תיקים אבל צלחנו את זה וירדנו במזח. שם המתנו לעלות על סירת האספקה שכבר עגנה בחוף, כל הוסטל שולח עובד שיבוא עם סירה/אופנוע/עגלה/כל דבר אחר וייקח את הסחורה שהזמינו מהסירה. לא ברור מי עושה סדר בבלאגן ואיך זה קורה , בכל מקרה היה מעניין ונחמד לראות את ההתנהלות הזאת שקורת פה באי כל יום ואפילו כמה פעמים ביום, ולהבין שככה האוכל הגיע לצלחת שלי לאורך כל השבוע האחרון.
    נסענו בסירה בול בגולדן האוור וזה היה מהמם, אחרי עוד כמה עצירות לפריקת סחורה הגענו למפאי ביי. ירדנו והופתענו לגלות שזה ממש כפר מקומי שיש בו הרבה דברים וזה היה נהדר. עלינו במעלה הרחוב, עלייה שהתגלתה כלא כזאת נוראית כמו שחשבנו והגענו ליעד הנכסף - הקליף. הגענו בדיוק לסוף השקיעה זרקנו את התיקים ורק אחרי שהורדנו פאניקה ונהננו מהנוף ניגשנו לקבלה לצ׳ק אין. משם הלכנו להתקלח (מסתבר שעלמה התקלחה גם עם לטאה גדולה ביחד איתה). קצת טלפונים וארוחת שישי מצומצמת רק עלמה ואני, והלכנו לישון. לפחות ניסינו לישון אבל זה היה מאתגר בגלל כל העקיצות, והכלבים, והלטאות גאקו, וכל חיות הג’ונגל שסביבנו…
    למחרת קמנו בבוקר אכלנו ארוחת בוקר בקליף, כבר הרבה זמן שחמדתי סנדוויץ טונה וקיבלתי מנה כל כך קטנה שרק פתחה לי את הרעב ואת הדודא עוד יותר. ישבנו בפינות החן של הקליף כמה שעות טובות וירדנו גם לסלעים ונכנסנו למים עד שהרעב הכניע וירדנו למטה לכפר לחפש מקום לארוחת צהרים.
    הגענו לחוף והתמקמנו שם לכמה שעות על הכיסאות. הארוחה והשייק היו ממש כבדים, וגם לא כל כך ישנו בלילה, ככה שקרסנו לאיזה כמה שעות ולא הצלחנו לתפקד. נרדמנו על הכורסאות, התעוררנו מהחום, טבלנו במים, קצת ראינו את ילדי הכפר והכלבים משחקים במזח לידינו, ושוב נרדמנו על הכיסאות וחוזר חלילה. מעבר לזה באמת לא הייתי מסוגלת לעשות כלום. אחרי שהשייק קצת ירד החלטנו לעלות לקליף לראות משם את השקיעה. הגענו וצפינו ביופי שמולנו, וגם התקשרתי למשפחה כי היה מפגש משפחתי אצלנו בבית ויצא לי לדבר עם הרבה דודים ומשפחה שלא ראיתי הרבה זמן, ואז הלכנו להתקלח ולאכול ארוחת ערב. בהחלט סימנו את החוויה כמוצלחת ביותר! גם ההוסטל היה מהמם כמו שחשבנו ואפילו מעבר לכך! וגם הכפר המקומי שהיינו בו ובכלל לא ידענו שזה המקום אליו אנחנו נוסעות וזה היה פשוט יומיים של כיף לסיים בהם את קמבודיה. נסכם בקלישאות:
    אם יוצאים מגיעים למקומות מופלאים!
    ואין ספק שלא עשיתי מספיק טוב לעולם הזה כדי להגיע ליומיים בכזה גן עדן.
    בבוקר השכמנו קום, אחרי עוד לילה בלי הרבה יותר מדי שינה, לעוד יום של מעברים. המטרה הייתה לעלות על הסירת אספקה של 7 בבוקר שתיקח אותנו למזח הראשי באי (קרוב לוונדרז) ומשם את המעבורת לסיהנוקוויל שקנינו אליה כרטיסים מבעוד מועד.
    אחרי המתנה של שעה התגלה שהסירת אספקה לא תגיע היום אז לקחנו סירה פרטית קטנה שהעלתה לעלמה ולי את סף החרדה פן התיקים יפלו למים או שיקרה אסון אחר אבל בסוף הגענו בשלום למזח הראשי. חיכינו שעה נוספת ובזמן בזה נשנשנו קרקרים ונרדמתי כמובן ואחרי כמה זמן המעבורת הגיעה. קמנו מוקדם בלי סיבה באמת כי הסירת אספקה לא הגיעה, היינו כבר כמה שעות בשמש הקופחת והייתי כבר קצת עצבנית וחסרת סבלנות, ואפילו מי היה מאמין התגעגעתי לסדר של התאילנדים, אבל בסוף עלינו עליה וגם שם נרדמתי, הפעם גם עלמה נרדמה איתי, והגענו לסיהנוקוויל. לא הזמנו כרטיסים מראש למיניואן אבל אין דבר דיי מהר מצאנו סוכנות וקנינו כרטיסים. לקחו אותנו בתוק תוק לתחנה, אכלנו פרייד רייס מנת הדגל להרגיע את הרעב לפני הנסיעה ויצאנו לדרך במיניואן vip שלנו. איך הvip בא לידי ביטוי אתם שואלים? לכל אחד יש כיסא משלו! זה כבר מבורך!
    הגענו בערב אחרי 12 שעות לפנום פן לגסט האוס שסגרנו מראש והופתענו לגלות שקיבלנו חדר פרטי עם 3 מיטות זוגיות! מטורף! ג׳ורדי בדיוק גם הגיע לעיר ומחר הטיסה שלו אז הזמנו אותו לישון אצלנו בחדר בתמורה לקינדר בואנו שלו, וביחד יצאנו לקרוע את העיר. מצאתי את הדוכן רחוב שאורי ואני אכלנו בו פעם שעברה ונהננו ממרק טעים במחיר זול כמו שמצופה, אכלנו גלידה והלכנו להתנחל קצת בגג של הוונדרז ולשחק קלפים.

Nicht so lazy am lazy beach

March 13 in Cambodia ⋅ ☁️ 28 °C

Wie die Gestörten sind wir heut in der Affenhitze ein paar Std gewandert (Alex sagt es war spazieren) . Gerade, dass der Schweiß nicht waagrecht von uns gespritzt ist 😂😂

Später haben wir den Tag dann mit Schnorcheln entlang eines Korallenriffs vor unserer Unterkunft ausklingen lassen. Superschön, ganz viele Fische. Gegen das rote Meer ists natürlich nichts, aber ich find es kommt ziemlich bald danach! Die Fotos konntens natürlich nicht so einfangen. 🙉

Nachdem wieder mal nicht mehr zu erzählen ist, hier ein kurzer Kommentar zum aktuellen Tourismus in Kambodscha. Wir wurden mehrmals ungläubig gefragt, ob wir denn tatsächlich Touristen sind und keine hier lebenden Expats. Es ist aktuell einfach immer noch 0 Tourismus hier, obwohl Kambodscha eins der ersten Länder war, das in Asien wieder aufgemacht hat & auch eine Impfquote von über 85% hat. Unfassbar wie sehr ein Land & seine Menschen am Tourismus hängen kann. Uns wurde erzählt, dass in einigen Tourismusstädten Leute - auch Kinder - verhungert sind, weil die einzige Einnahmequelle einfach 2 Jahre lang fehlte. Da gibt's nämlich keine Hilfen vom Staat. Und wir regen uns in Österreich auf, obwohl es div. Beihilfen, Kurzarbeit und Mindestsicherung gibt. Im direkten Vergleich kann man nur den Kopf schütteln. Es wird hier aber wieder langsam besser, der Tourismus beginnt wieder ganz langsam. Vielleicht sollten die Einwohner Kambodscha deren oftmaliges Wahlverhalten bzw. Nicht-Wählen nochmal überdenken..

😍

Peter R.

Ja, bei so einer Reise wird man sensiblisiert und hat eine andere Betrachtungsweise auf das Wichtige im Leben.... gut wenn man das erkennt.... 😘

Eva R

🤩 Da habt ihr wieder einen schönen Tag erlebt!

Reif für die Insel

March 12 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

Wir sind auf der Insel gelandet und haben zumindest im Restaurant Internet. Herrlich nicht mal im Bungalow eine Verbindung zu haben und ein bisschen abgekapselt zu sein. 🥰📴

Sind heut Früh mangels Bus mit einem geteilten Taxi zur Fähre und dann gegen 4 hier auf Koh Rong Sanloem gelandet 🏝️
    Falls sich jemand fragt wieso man mit dem Auto eigentlich knapp 3 Std für 100 km braucht: im Anhang die Erklärung dafür 😅🚗

Man muss 20 Minuten zu Fuß durch einen Dschungelweg um zu unserem "Hotel" zu gelangen. Haben hier einen super Strandbungalow inkl Mitbewohner 🦎🦇😅

Weils sonst nicht viel zu erzählen gibt, eine kurze Anekdote zum Fahrverhalten hier 😅 Prinzipiell fährt man in Kambodscha Moped oder Geländewagen. Da asphaltierte Straßen nur auf den Hauptrouten verfügbar sind, auch ziemlich einleuchtend. Es wird immer gehupt, wenn man überholt (was eigentlich permanent der Fall ist, weil ja auf 2 Spuren mind. 4 Gefährte Platz haben 😅) und es ist mehr als üblich sein Kleinkind einfach mit aufs Moped zu setzen 🙉

Die Aussicht ist ein Traum 😍

Schaut richtig cool aus .... ich will auch !!!!! 🤩

Gabriele Schuster

So cool, ich komme doch noch 😉

Na dann, schnell - bin nur noch ein paar Tage im Lande 😉

Koh Rong Sanloem

March 8 in Cambodia ⋅ ☁️ 29 °C

We spent our last night's in Cambodia on the smaller neighbouring Island of Koh Rong Sanloem, despite being smaller and less developed overall the main beach has a few decent resorts, bars and restaurants, a good base to explore some of the untamed and untouched beaches which are within walking distance (albeit through the sweaty jungle). We met up with some friends we'd made up in Siem Reap and enjoyed some good food, swimming and beach activities, the only Brit (James) managed to reign supreme at international Petanque (boules for you Brits), we were a Brit, French, Belgian, Polish, Russian, German and a pair of Chileans, quite the international gathering.
    The islands of Koh Rong are a lot slower pace than Thailand, very beautiful and relaxed, but with no ATM and a ferry schedule which is more of a guideline. They can be a logistical headache. Still, a wonderful end to our time in Cambodia, back to the Capital for some travel admin before we depart for Australia 🇦🇺

Michael Cowling

where abouts in Australia are you..Sydney??

3/14/22Reply
    James Travels

These are the last few pictures from Cambodia, we are a bit slow at getting our updates live. but we're currently in Melbourne

3/14/22Reply

What's your plan for Australia

John Humberstone

It would be great if you could just pop up a post as you move from country to country, please.

James Travels

Melbourne, Tassy, then the east coast, maybe 2 months in total.

James Travels

we post as soon as we have all the pics and info ready to go, content this good can't be rushed 😂

As you wish.

גבירותי ורבותי תפנית בעלילה

March 10 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

אז היום זה היום האחרון של דנידין וג׳ורדי ג׳ורדליש איתנו פה באי (ואולי גם שוהם). דן נוסע לפנום פן ומשם לנפאל, כדי לעשות לכולנו טיול הכנה בקטמנדו, ירדן נוסע לסיאם ריפ ומשם לנפאל, שוהם עדין שוקלת אם להישאר ולמשוך איתנו עוד כמה ימים באי או לחזור שוב לקמפוט ומשם לפנום פן ולנפאל. עלמה ואני מראש תכננו להישאר פה בצ׳יל עד סוף השבוע כי כיף לנו להמשיך לעשות כלום ושום, ומכאן לנסוע ישירות לפנום פן ולנפאל. קצנו בבוקר בטפטופים (תרתי משמע כי גם באופן מפתיע ירד גשם בבוקר), ולבסוף כולם התכנסו בלובי ונפסק הגשם אז הוחלט לחרוג ממנהגנו וללכת לשתות קפה טוב במחיר שכמעט מגיע למחיר של קפה בישראל. פנינו לריזורט המפונפן שבהמשך החוף, נכנסנו עם בגדי התרמילאים שלנו, המלצרים הסתכלו עלינו בשוק וליוו אותנו לשבת בשולחן בפרצוף מבולבל. למרות שראינו שאחרי המחיר המופקע יהיה עלינו גם לשלם תשר, החלטנו בכל זאת שאם כבר אנחנו כאן נפרגן בעוד כמה סנטים וכל אחד הזמין את הקפה שעליו הוא פנטז. התענגנו על הקפה שאכן היה מצוין ותוך כדי העיניים שלנו פזלו לבריכה היפה של הריזורט שהייתה ממש מאחורינו. התחלנו לחשוב מה נגיד למלצרים כדי להצליח ללכת לבריכה בקלאס בלי שיגרשו אותנו אחרי שניה ולבסוף אחרי שסיימנו לשתות את הקפה דן אזר אומץ ואמר להם שאנחנו הולכים לבריכה ונשלם על הקפה כשנחזור ממנה. כמובן הכוונה היא לא להתחמק מהתשלום על הקפה! אלא רק להצליח להחליק להם בגרון איזה שעה קלה של רביצה בבריכה! הלכנו לבריכה והמלצר עקב אחרינו ורק אחרי הגענו והנחנו לשניה את הדברים הוא אמר ״אני רק חייב לציין בפניכם שכניסה לבריכה זה 25 דולר לראש״ חחחח מממששש. התקפלנו זריז עם זנב בין הרגלים שילמנו על הקפה והתחפפנו משם. במהלך השיחה כששתינו את הקפה ירדן זרק רעיון שעלמה ואני נעבור ללילה או שניים בקליף הוסטל. ראינו את המקום מהסירה זה איזור ממש מבודד ומרוחק באי נראה ללא רוח חיים יותר מדי אבל יפה ומיוחד ושקט עם נוף מהמם וחלומי. נשמע מעניין אז החלטנו ללכת ולברר פרטים על הנושא. קודם כל הלכנו ללובי לברר על האם אפשר לקבל החזר על הלילות שכבר סגרנו בוונדרז. תוך שניה אמרו שכן אין בעיה. זה היה קל, סימון וי ראשון והתקדמנו צעד נוסף לדבר הבא שצריך לברר. האם יש סירה יחסית במחיר זול שיכולה לקחת אותנו מכאן לקליף, שהרי זה מקום מבודד ללא שביל גישה והדרך היחידה היא בסירה. התקציב היה 8 דולר לכל אחת במקום המחיר שתכננו לשלם על היוגה בשבת. הבנו שיש סירת אספקה וסחורה שעוברת פעם ביום ואפשר לקחת אותה ב5 דולר. נהדר. והדבר השלישי זה האם הקליף באמת פתוח והאם יש משם סירה לסיהנוקוויל כדי להגיע בקלות לפנום פן ביום ראשון. נראה שיש אז הכל טוב ויש מצב לשינוי תכניות מרענן ומפתיע לטובה.
    משם המשך הלוז להיום היה לשבת בערסלים היפים שנמצאים בהמשך החוף בתוך המים וכבר כל השבוע חמדנו אותם והכנסנו אותם עוד מבעוד מועד ללוז של היום. אז כמתוכנן ניגשנו לשם להורדת פאניקה ורביצה טובה. היה נהדר, הבנים קצת פחות התחברו לחוסר מעש אז חיפשו תעסוקות ובסוף נשברנו והלכנו לאכול צהרים. ישבנו בוונדרז ואכלנו להנאתנו עד רגע הפרידה הדרמטי, עלמה ואני הלכנו עם דן וירדן לכיוון המעבורת כי זה הדרך שלנו חזרה לערסלים שישבנו בהם קודם ורצינו לחזור לרבוץ שם. הלכנו ביחד עם דמעות בעיניים עד שדרכנו נפרדו שם על החוף.
    רוני וגיא שני חברים ישראלים שאיתנו פה באי כבר כמה ימים הגיעו גם לערסלים והצטרפו אלי ואל עלמה. ישבנו לשיחת מינגלינג עם גיא והכרנו קצת עד שהם הלכו לעיסוקיהם ולבסוף לקראת השקיעה נהיה לנו קר אז גם עלמה ואני התקפלנו וחזרנו לחדר למקלחת. בדרך חזרה עשינו עוד בירורים על המעבר שלנו מחר ואחרי שסגרנו את כל הפינות הלכנו לוונדרז לבטל את הלילות וקיבלנו החזר שזה תמיד כיף ומרגיש כמו לקבל כסף בחינם. אחרי המקלחת נשכבנו על המיטה של עלמה עם תחתונים וחזיה כי כל הבנים סוף סוף הלכו ועם נשנוש טוב של פרינגלס שדן פרגן והשאיר לנו. שפצרתי את הטלפון עם חבל ככה שנוכל לראות את הגמר של נינג’ה ביחד בלי להחזיק את הטלפון באויר, זה היה שפצור כל כך טוב והיה לי כל כך נוח ככה שנרדמתי באמצע הצפייה בפרק. התעוררתי ויצאנו לארוחת ערב, מצויידות במלא בקבוקי מים שצריך למלא בחינם. אחרי סיבוב קצר חזרנו עם זנב בין הרגלים לארוחת ערב של פרייד רייס וקארי בוונדרז עם אלה ויובל וראם וקים וגם קצת שיחקנו קלפים כמובן ואכלנו גלידה. החלטתי שבא לי לנסות לשחק ביליארד אז נטשתי את הקלפים וניגשתי לעמדת השולחנות. התחלתי לשחק עם עצמי ואחרי כמה שניות מישהי עם חזות אסיאתית ניגשה אליי ושאלה אם אני רוצה לשחק איתה. זה פעם ראשונה שאני משחקת אז חששתי אבל היא הייתה נראת כל כך שיכורה וכל כך לא מבינה במשחק אז הסכמתי. ואכן כך היה, ברמה שכל פעם מחדש כשהיה תורה הייתי צריכה להזכיר לה איזה מהכדורים זה הכדורים שלה שהיא צריכה לפגוע בהם, ולבסוף אפילו ניצחתי וקיבלתי ממנה 2 שוטים בחינם שהרמנו ביחד. מסתבר שהיא מאינדונזיה והם כמה חברים בחופשה של וייקנד פה ל3 ימים. בקיצור אחלה הזדמנות להתנסות לראשונה בביליארד וזה היה לי ממש כיף.
    לסיכום היום - הטלפון שלי כבר מתחבר אוטומטית לכל הוויפייאים של כל המסעדות כשאנחנו הולכים על החוף וזה סימן שאולי הגיע הזמן לעבור הלאה… למרות שבאמת בכיף הייתי נשארת פה לעוד יומיים כי אני מרגישה שיש עוד כמה פינות באי שעוד לא רבצתי בהם מספיק… אבל עם זאת נראה שהמקום שאנחנו עוברות אליו מחר הולך להיות ממש יפה ומיוחד אז גם כיף לנסות משהו חדש ולחוות עוד מקום, ואני ממש עפה על הרעיון של ירדן שנלך לשם וגם על הזרימה של שתינו. ואם לא יהיה טוב אז לא נורא לפחות ניסינו וזה גם חוויה ואני ממש מתרגשת לראות מה נמצא שם

נשיונל ג׳אוגרפיק

March 9 in Cambodia ⋅ ⛅ 28 °C

קמתי בשעה 11:15 והופתעתי לגלות שכולם נפסלו במשחק חוץ ממני שלא התעוררה לפני 11:00. יצאתי לחוף פגשתי את דן ועלמה, שוהם וירדן בצלילות, אז היום זה רק שלושתינו מהחבו מבלים ביחד. איך שהגעתי דן הראה לי שיש שפל במים אז נוצר מין ״אי קטן״ של חול בתוך במים הרדודים ומתחבאים בחול מלא סרטנים קטנים, זה בעצם האיזור הבטוח שבו הם בורחים מהדגים, ואם מרימים סרטן וזורקים אותו למים אז הדגים ישר מתנפלים ואוכלים אותם. נפלא. ממש משחק שעשוע נהדר נשיונל ג’יאוגרפיק סטייל. ישר התלהבתי והלכתי לחפש איתו בחול סרטנים ולזרוק אותם לדגים. אחרי שמיצינו את המשחק הלכנו לקונדידנטל בריקפסט במקום הקבוע. הפעם בחרנו להשתקע בכיסאות הנוחים עם הכריות על החוף והדבר הסתבר כממש מוצלח אז נשארנו שם איזה תקופה, צפינו בכלבי הים משחשחים במים, באנשים חדשים מגיעים לחוף, ואפילו ראיתי כמה דגים קופצים כזה בים כמו דולפינים רק דגים קטנים כאלה חמודים.
    אפילו הצלחנו למלא מים בחינם בלאקי סאן. שמחה וששון. וגם לבדוק על הוסטלים ללילות הראשונים לנפאל. מרגש. עלמה התקשרה לאמא שלה לאחל מזל טוב ליום הולדתה והזמינה לה פרחים בוולט. מקסים. אחרי שהייה ממושכת וסימון וי על כל המשימות התקלפנו והתחלנו ללכת כיאה לאופי היום לlazy beach בקצה השני של האי, מרחק 30 דק הליכה, שם נעביר את היום ונוכל גם לצפות משם בשקיעה. ההליכה עברה ממש מהר כי לאורך כל הדרך דן סיפר לנו על החוויות שלו מהצלילה שעשה אתמול ועל המדריך שלו ומה שהוא עבר בחיים וזה היה ממש מענין. הגענו לחוף וחברנו לכל שאר הישראלים שהיו שם (שזה בעצם כל הישראלים שנמצאים כרגע באי) וחוץ מאיתנו החוף כולו היה דיי ריק. נכנסנו למים שעשענו את עצמנו עם איזה בול עץ שמצאנו והפכנו אותו למשימת הישרדות סטייל שבסופה דן גם הוציא את הבול עץ מהמים והניח אותו על החוף ככה שנוכל לשבת עליו בכיף כדי לצפות בשקיעה לייטר.
    כמובן ששיחקנו גם שש בש אם דאגתם ושוב טבלנו במים ועוד קצת השתזפנו ואז התחילה השקיעה אז הנחנו את הבול עץ מול הים עם הלונג ונכנסנו דן עלמה ואני למצב שכיבה קוזי וכיפי עם מוזיקה רגועה ברקע. שכחתי להגיד שגם עשינו לפניי זה גם שטיף במים מתוקים מהבידה של הבונגלו ליד. מצחיק וחכם בוזמנית, זהו רק רציתי לציין את זה. השקיעה הייתה יפה ופעם ראשונה שהשמיים היו כל כך בהירים שהשמש כמעט שקעה בים ולא נעלמה לפני זה בין העננים. דן כבר כמה ימים מסתובב באי עם חולצה מכופתרת קרועה בידיעה ברורה שאחרי האי הוא זורק אותה ולא עובר איתה לנפאל. הקרע גדל והחלטנו שזה הזמן לטקס פרידה מרגש וסימבולי ממנו ומהחולצה ועלמה קרעה אותה לגמרי ושם נפרדנו ממנה לשלום סוף סוף. אחרי האפטר טייסט עם הצבעים התקפלנו וחזרנו להוסטל. הדרך חזרה הייתה כבר בחושך אז הלכנו עם פנס ובהמשך ליום חיות שלנו מכל פינה קפצו עלינו צפרדעים שהשתדלנו לא לדרוך עליהם, שלא יקרה חלילה איזה אירוע מצער. בגלל שנשארנו אחרונים לאפטר טייסט וכל שאר הישראלים כבר הלכו לפנינו הגענו ישר לשעת ת״ש עם תור במקלחות, אבל דיי מהר התגברנו על העניין וכולם התקלחו ויצאנו לשבת בלובי. פגשנו את ירדן ואז גם את שוהם ושמענו שהיה להם יום מוצלח בצלילה אז שמחנו מאוד בשבילם. בגלל שזה לילה אחרון שלנו עם דן-אל וג׳ורדי נתנו להם את זכות הבחירה איפה נלך לאכול הערב ונפל גורל לחזור לפיצה של אתמול. מפה לשם כל הישראלים גם הצטרפו בטפטופים ופתחנו שולחן של השמחות. היינו צריכים לחכות הרבה זמן שהבצק יתפח אבל היינו מוכנים לכך וגם ככה לא היינו כל כך רעבים אז קיבלנו את ההמתנה באהבה ולאט לאט כולם קיבלו את הפיצות שלהם. לפני שהלכנו הודינו שוב לדניס בעל המקום והוא התחיל לפטפט איתנו קצת. הוא סיפר לנו שהוא חיי כבר הרבה שנים באי, לפני הקורונה היה לו מועדון צלילה והוסטל ואת המסעדה בבעלותו והוא החזיר פה במסעדה 16 עובדים ועכשיו המועדון צלילה נמכר וזה רק הוא עובד במסעדה. הזוי. הוא סיפר שבקורונה הייתה תקופת סגר שבה לא היה יוצא ולא בא לאי, וזה הרגיש לו ממש כמו כלא. אין אנשים, אין עם מי לדבר, אין עבודה, כלום. הזוי איך מקום שנראה לנו כל כך קסום וחלומי, גן עדן שכזה, יכול ברגע להיות למישהו אחר ככלא. נפרדנו ממנו לשלום באיחולי הצלחה ששנה הבאה יפתח מחדש את מועדון הצלילה שלו כמתוכנן וחזרנו לוונדרז לקלפים וזלילת אמ אנ אמ.
    רצינו מחר לעשות כולנו עם דן יוגה שוב אבל אין מחר בבוקר שיעור אז ניאלץ לוותר ולא נזכה בהנאה הצרופה של לצפות בדן מתרגל יוגה. אבל אין דבר אני באמת מרגישה שכל כך מצחיק וכיף לי פה שלא צריך שום שיעור יוגה או משהו חיצוני שישעשע אותנו ויגרום לנו לצחוק. גם דן ממש משתפר עם הבדיחות ונכנס לעניינים, וירדן מהרגע הראשון איתנו בראש, מדבר ״תור ליאורית״ שוטפת, ובאמת פשוט כיף כיף כיף גם בלי לעשות יותר מדי, אנחנו כל היום מתגלגלים מצחוק ונהנים ביחד. מרגישה שבכל יום לא קורה יותר מדי, ועדין אני ממלאת פינגווינים שלמים על כל יום שיש בהם אין סוף של חוויות וגוד טיימס

Dan Cooper

קונדידנטל בריקפסט

3/12/22Reply

Koh Kong, Propinsi Koh Kong, Кох Конг, Província de Koh Kong, Provincia de Koh Kong, Kaôh Kŏngi provints, Kaôh Kông, Province de Kaoh Kong, Provinsi Koh Kong, Provincia di Koh Kong, ココン州, ខេត្តកោះកុង, 코콩 주, 戈公省, Koh Kong Lalawigan, صوبہ کوہکونگ, Кохконг, จังหวัดเกาะกง