Het eiland Koh Rong Samloem

November 16, 2017 in Cambodia ⋅ ☀️ 25 °C

Nadat we op Koh Rong, het party eiland waren geweest hadden we zin in een wat rustiger eiland. We pakten de boot naar Koh Rong Samloem en in een kwartiertje waren we daar.
    We hadden onze accommodatie snel gevonden, spullen weg gezet en een rondje langs het strand gedaan.

Het viel ons gelijk op dat het minder bezaaid was met accommodaties dan het vorige eiland. We vonden ook gelijk een top plekje waar ze buiten aan het bbq-en waren met o.a. verse vis die die dag was gevangen. Hier hebben we beide avonden gegeten.

De 2e dag hadden gingen we ’s ochtends een snorkeltour doen.
    Met de boot hop het water op, brilletje en snorkel op en duiken maar.
    Dat was echt super vet. Er zijn hele mooie, felgekleurde koraalriffen en vissen bij dit eiland en wij hebben ze gezien! Helaas geen foto’s van de koralen en vissen want tja we hebben geen onderwatercamera.

In de middag gingen we naar een waterval aan het einde van het strand. Het grappige was dat toen we uiteindelijk bij de waterval aankwamen er een hond enthousiast naar ons toe kwam rennen om ons de weg te wijzen naar de waterval en hoe je er bovenop moest komen. (Zie ook de foto).
    Zonder moeite klauterde de hond een paar stijle rotsen op om trots te laten zien hoe je boven moest komen.

Aan het einde van de dag besloten we om de zonsondergang te bekijken welke aan de andere kant van het eiland zou plaatsvinden. Hiervoor moesten we een half uurtje door de jungle klauteren over een ruig pad met rotsblokken, stijle klimmen en dalen. We wisten niet hoelang we er over zouden doen om aan de andere kant te raken dus we hoopten dat we nog op tijd zouden zijn voor de zonsondergang. Gelukkig waren we op tijd! Nadat de zon onder was moesten we echter ook weer het zelfde pad terug, en het begon nu heel snel aardedonker te worden. Onze ogen wenden snel aan het duister en zonder lampen (we hadden ze wel bij ons maar zonder licht is een mooie uitdaging) hebben we het pad terug gelopen en zonder problemen aan de andere kant weer uitgekomen.

De laatste dag was het tijd om uit te checken.
    We namen de boot terug naar Sihanoukville om daar nog 2 nachten te blijven voordat we door zouden gaan naar Sen monorom in Mondulkiri om een olifanten en Jungle tour te gaan doen :)