Cambodia
Kaôh Rŏng

nothing all day

November 2, 2023 in Cambodia ⋅ ☁️ 30 °C

Ich wollte so viel sehen (Wasserfälle z.B.) und so viel unternehmen (Schnorcheln oder Fischen z.B.) als ich vor ein paar Tagen auf die Insel gekommen bin. Schlussendllch habe ich kaum was gemacht, denn ich hatte keine Lust – und das ist okay.

xoxo 🌏🇰🇭

Ps. Ich nicht mal selbst zum einsamen Strand gefahren – habe mich chauffieren lassen.

Work away dag 1

January 26, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

He hoi, om 1 uur vanmiddag werden we opgepikt door Johnny, of eigenlijk door een groep monniken uit hetzelfde dorp. We gingen met de boot naar de communie achtig plek waar we ons nieuwe thuisadres hadden voor de komende weken. Daarvoor gingen we wat aan het strand zitten trouwens, de eerste video en laatste foto getuigen daarvan. Ons nieuwe adres was 1,5 uur met de boot. Hier zitten we in een huis met een Rus, een Amerikaan en een Duitse. Johnny is de manager van ons allen. Wat wij ervan gehoord hebben is het hier rustig. Je kunt een voorkeur opgeven wat je wilt doen, en zelfs al wil je niets doen is dat ook geen ramp volgens mij. Jesse, Ruben en Jona hielpen vandaag al mee met zakken grind, zand en stenen te verplaatsen, onder leiding van de Rus, Nikita. Hij is al 10 jaar onderweg.
      Na het slepen en tillen gingen we zwemmen, en de kinderen hier wilden ook met ons spelen. Daarna lieten ze ons de wasplek/put/douche zien. Hier is geen wifi en geen ATM, maar Johny is gul en we krijgen rijst met vis. Dat is dus hele natte rijst met vis uit blik, maar het is beter dan niks. We slapen op bamboe matjes. Het is overleven, maar wel in een paradijs. Tot snel.

Work away 2

January 27, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

He hoi, het was me weer een relaxed dagje vandaag. Om 7/8 uur werden we wakker op onze bamboematjes dankzij de dierengeluiden om ons heen. We gingen kanoën op de mangrove rivier. Het was mooi, met de natuur om ons heen, heel sereen op de rivier dobberen. De rest van de dag deden we eigenlijk niks, zoals was verwacht. Heerlijk om lekker in een hangmat te relaxen. De kinderen wilden met ons spelen, en we speelden met de vortex, de drone en ze haalden kokosnoten voor ons uit de boom. Zonder enige zekering klimmen die jongens van 8 jaar zo'n boom in, doodeng, maar de noten zijn lekker. De drone vonden ze heel gaaf. Tot snel.Read more

Workaway dag 3

January 28, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

He hoi, vanochtend startten we de dag gezond met explosief hard werken. We moesten, met hulp van de monniken, zo'n 4 kuub aan zand verplaatsen, elk verpakt in zakken van 40 a 50 kg (Emiels gok). In de brandende zon van 9 tot 12 uur moest elke zak de kar, die een soort mix van een tractor en een zelfgemaakte auto is, op, en later weer af. De monniken dienden vooral als 12e man, maar we kregen wel veel drankjes en respect als betaling voor het werk. Nadat we allemaal bijna een zonnesteek opliepen, gingen we zwemmen. De duik was verfrissend en precies wat we nodig hadden. We konden zo de rest van de dag wel blijven liggen.
      De eindstand verschilde niet veel van die voorspelling, aangezien we niks anders gedaan hebben dan in de hangmat gelegen en gelezen. Wel hebben we nog een lekker eitje gebakken, iets wat met de gegeven ingrediënten nog best lekker is geworden. De videos zijn videos van gister, van toen die kinderen de palmboom in klommen. Tot snel.

Aktivitäten

November 1, 2017 in Cambodia ⋅ 🌙 9 °C

In der Hängematte/ auf der Schaukel/ auf dem Baumhaus/ im Restaurant im Sitzsack lesen.

Besuch im Prek Sway Village, einem Fischerdorf 45 Minuten entfernt und eine
      Wanderung zum Wasserfall, eine weitere Stunde vom Dorf entfernt mit Sebastian, Kathleen und Antoinne.

Schnorcheln.

Sonnenuntergänge bestaunen.

Nachts im Meer leuchtendes Plankton sehen und sich im Mondschein auf dem Badewannenwarmen Wasser treiben lassen.

7. Stopp: Koh Rong

October 29, 2017 in Cambodia ⋅ ☀️ 12 °C

Von Kampot ging es um 7:45 Uhr mit einem vollen Minivan nach Sihanoukville. Auf Koh Rong habe ich mir das Lonely Beach Eco Resort ausgesucht. Der Strand liegt im Norden der Insel und man braucht - statt der normalen 45 Minuten mit speed boat - 3 Stunden von einem anderen Pier aus um ihn zu erreichen. Außer mir sitzt noch ein verkatertes, französisches Hippie Pärchen (haben die letzten Jahre in Goa gelebt) um die 50 im Minivan, das auch zum anderen Pier muss. Nach wilden Verhandlungen ums Geld, fährt uns ein Tuk Tuk Fahrer zum “Royal Pier”, der seinem Namen keine Ehre macht. Hier müssen wir dann 5 Stunden warten. Das Boot fährt ein mal am Tag und weil zwei Gäste erst später mit dem Flugzeug anreisen können, wird die Fahrt um 2 Stunden verschoben.

Auf die Wartezeit an dem Pier mit kleinem, lokalem Restaurant, folgt also die 3-Stündige Bootsfahrt. Am Pier hat mir noch jemand Tabletten gegen Seekrankheit gegeben. Zwar hatte ich noch nie Probleme, aber die Fahrt soll ziemlich heftig sein. So ist es dann auch. Gefühlt sitzt man 3 Stunden in einer Schiffsschaukel. Man hat das Gefühl, das Boot kippt um. Alle haben einen flauen Magen, einen von 10 trifft es wirklich.

Im Dunkeln kommen wir am Lonely Beach an.

Das Eco Resort hat kein laufendes Wasser, eingeschränkten Empfang, kein Wifi und der einzige Strom wird durch Solarenergie erzeugt. Das Resort besteht aus 8 Bungalows, einem Dorm mit 10 Betten und einem Restaurant. Ich habe das komplette Dorm für mich.

Nach der Ankunft habe ich meine erste “bucket shower”, wie man sie traditionell in vielen Ländern in Südostasien benutzt. Mit einem kleinen Eimer mit Griff, schüttet man sich aus einem Betonbecken aufgefangenes Regenwasser über den Kopf. In diesem schwimmen 2 cm große Kaulquappen. Es ist eine interessante Erfahrung.

Wie es im offenen Dorm aussieht, sehe ich erst nach der ersten erholsamen Nacht.

Lonely Beach

October 31, 2017 in Cambodia ⋅ ⛅ 13 °C

Das Lonely Beach Eco Resort wird von zwei Franzosen geführt, die ihren ~7-jährigen Sohn und die ~11-jährige Tochter tagsüber im Restaurant unterrichten. Zwei Spanier arbeiten zur Zeit für Kost und Logie mit. Ein paar Kambodschaner arbeiten in der Küche und am Weiterbau.

Man fühlt sich hier irgendwie gestrandet auf einer kaum bewohnten Insel.

…angekommen auf Koh Rong

April 4, 2023 in Cambodia ⋅ ☀️ 30 °C

Hier bleiben wir ne Woche und erholen uns vom Städte und Tempeltrubel , unter 🌴 🌴🌴 am 🏝️ .

Workaway dag 4

January 29, 2022 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

He hoi, de naam Workaway doet zichzelf niet echt eer aan. We zien vandaag eerder als een grote siësta, aangzien we gister zwaar werk deden, en morgen worden we ook weer aan het werk gezet. Morgen keren we terug naar de stad op het eiland, waar we een paar dagen geleden ook aankwamen. Hier moeten we 3 taken uitvoeren, waarbij de laatste door 2 man mag worden gedaan: bartenden, receptie werk en een snorkeltour. Dit doen we voor 3 a 5 dagen, gedurende het Chinese Nieuwjaar. Hier zijn namelijk dan veel Chinezen, of ze worden verwacht in ieder geval. Jona voelde zich vandaag niet zo goed, een oorontsteking door water denken we, dus we zien wel hoe dat morgen afloopt. Vandaag doen de foto's het niet, de pinguin vindt het niet zo leuk vandaag. Ook Emiel had vandaag geen geluk met het eten koken want er waren rotte eieren die hij gewoon in de noedwels had gegooid, die konden dus allemaal in de prullenbak. Tot gauw!Read more

Kaôh Rŏng, Kaoh Rong, កោះរុង