China
Jinrongjie

Here you’ll find travel reports about Jinrongjie. Discover travel destinations in China of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

The great wall

October 5, 2016 in China

...aka stairmaster master edition!
    Ich schreibe jetzt aus dem Hotel.....draußen ist es nass und kalt (11 Grad) und wir vermissen Nanning (36 Grad).
    Doch auch bei Kälte und Regen haben wir gestern die große Mauer erklommen! Die stufen sind mal grade mal schief, mal 5cm hoch mal 50cm hoch - es ist ein wahnsinns Beinworkout!
    Wir haben ja noch gedacht wir brauchen keinen Shuttle Bus bis zur Treppe/ der Seilbahn; also sind wir vom Ticketoffice erst mal 30min den Berg zum Anfang gekrakselt. Und natürlich mussten wir auf der Mauer auch von einem zum andern Ende des Abschnitts und wieder zurück - logisch.
    Aus den "ungefähr 3-4 Stunden" Mauer wurden dann über 12 mit Hin- und Rückfahrt. So erledigt war ich selten abends.
    Zur Belohnung also Zimmer Service: Beef Burger Menü! Für sensationelle 68 Yuan (ungefähr 10 Euro) haben wir also Salat, Suppe, Burger, Pommes, Nachtisch und Früchte geschlemmt #RichB!*** 😍👌

the great wall II

October 5, 2016 in China

Mitten drin, und am Ende: fertig aber glücklich.

Das schlimmste sollte aber noch kommen. Mit 6 Personen und 2 Regenschirmen für über eine Stunde anstehen um mit der -bereits gezahlten- Seilbahn runter zu fahren. Es war nass, es war kalt, wir waren geschwitzt - es war unangenehm.
    Die Nudelsuppe am Fuß des Berges haben wir uns verdient! Und den Bus Shuttle zum Ticketoffice (wo der andere Bus abfährt). Die Rückfahrt mit normalem Bus hat dann auch noch mal 2 Stunden gedauert. Lohnt sich aber definitiv! Und bei Regen sind es nur sehr wenig Chinesen 😉Read more

Dertig uur

July 22, 2016 in China

1800 minuten. 108 000 seconden. Dat is de tijd de we gisteren sinds 13 uur tot vandaag 21 uur hebben doorgebracht in een trein. In een ruimte van vijf vierkante meter. Samen met nog 4 andere Chinezen. Normaal duurde de treinrit tot 9:30 deze ochtend. Toen we om 10:00 wakker werden, schoten we dan ook meteen in actie, want we dachten dat we ons overslapen hadden en dat we ondertussen gearriveerd waren in Beijing. We hadden het verkeerd. Oh zo verkeerd. Een vertraging van drie uur werd al gauw eentje van zes uur om uiteindelijk te blijven steken op elf uur. Onze medereizigers maakten zich er niet druk om en snurkten, schransten, vervuilden... Lustig verder. En met vervuilen bedoelen we: nootjes pellen en alles in het rond gooien, kippenboutjes eten en morsen in bed, oorstaafjes laten vallen in het mini stukje gang ... Maar we moeten toegeven, net zoals de meeste Chinezen, waren ze ook erg vriendelijk, deelden ze hun eten met ons en deden ze hun best om wat te praten. De rest van de tijd konden we opvullen met fotoshoots met de rest van de mensen op de trein. Al bij al viel de dag nog mee, maar we hadden liever Beijing al wat verkend.Read more

Beijing - Dumpling party

July 22, 2016 in China

Het ontbijtje vandaag moet vermeld worden, want we hadden zowaar de mogelijkheid om wafels, yoghurt, fruit en muesli te eten. Een waar genot na kilo's noedels.
    De zoo van Beijing was het eerste op onze planning voor vandaag. Het was veelbelovend, maar uitermate teleurstellend. We werden er beiden triestig van om te zien hoe de dieren erbij zaten en hoe ze behandeld werden door de bezoekers. "No knocking on the glass" werd overal genegeerd, eten en afval werd bij de dieren gegooid, mensen die de nachtdieren belichten met hun cameraflash... Gelukkig kwam de rainbow warrior in ons naar boven en begonnen we mensen erover aan te spreken.
    Na de koude douche van de zoo zijn we Mao gaan bezoeken bij Tianmen. Erg druk, maar wel de moeite daar.
    In ons hostel is het elke vrijdag gratis dumpling party. Daar moesten we gewoon aan deelnemen. Eerst samen dumplings maken. Nadien dumplings naar binnen steken totdat je barst. Top!
    De dag hebben we afgesloten met een bezoek aan een nachtelijk "foodtruck market" op zijn Chinees: schorpioenen, zeesterren, zeepaardjes ...

Jinrongjie, 西城区