Croatia
Uvala Lokvina

Letzter Tag auf dem Campingplatz

August 30, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 29 °C

Wie traurig: Unser Urlaub in Kroatien neigt sich dem Ende zu. Aber eigentlich brauchen wir nicht traurig sein. Es waren zwei tolle Wochen voller neuer Eindrücke.
      Heute Morgen haben wir alles soweit zusammen gerichtet; jeder hat nochmals seinen Sport gemacht, so dass wir mittags nochmals Meer genießen können. Man merkt, dass in Deutschland und Österreich die Ferien bald enden, denn hier auf dem Platz herrscht allgemeine Packstimmung 😉. Auch Zimmis sind schon weg - heute Nacht um 3.00 Uhr gefahren. Der Stalldrang war zu groß 😃. Ich freue mich aber auch wieder auf zuhause - dann sparen wir wieder für den nächsten Urlaub, denn:
      Nach dem Urlaub ist vor dem Urlaub 🙂😗.
      Croatia 👍💞.

Aquapark Istralandia

August 29, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 27 °C

Heute gehen wir in den Aquapark Istralandia: Rutschenparadies für die Jungs zum Austoben. Bin gespannt, was uns erwartet.
      Es ist wirklich toll: Wunderschön angelegt, sehr sauber und gepflegt, tolle Rutschen. Das Geld lohnt sich. Er war ein schöner Tag.Read more

Aminess Maravea Camping Resort

August 24, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 28 °C

Heute Morgen um 9.00 Uhr haben wir unseren Katamaran verlassen. Das war ein komisches Gefühl.
      Nach der Verabschiedung von Georg fuhren wir Richtung Novigrad auf unseren Campingplatz.
      Wir können erst um 14.00 Uhr unser Häuschen beziehen.
      Das Häuschen ist sehr schön, ziemlich groß und sauber. Allerdings ist heute noch alles sehr gewöhnungsbedürftig. Hier sind gegenüber dem Schiff so viele Menschen. Es fehlt die Weite und eine ruhige Badebucht. Auch fehlt das Geräusch, wenn die Wellen gegen die Kiele klatschen und das Schaukeln. Aber gut, uns fehlt wahrscheinlich etwas Schlaf (wir haben auf dem Boot nicht lange geschlafen). Mal sehen, was der morgige Tag bringt 🙂. Ach ja: Flo feiert seinen 14. Geburtstag!

Wasdag

July 31, 2018 in Croatia ⋅ ☀️ 32 °C

Vandaag moest er kleding gewassen gaan worden want schone kleding raakt nagenoeg op. Dus in de ochtend heeft Patrick een wasmunt gehaald en hebben we na het ontbijt kleding uitgezocht en in de wasmachine gedaan.

De rest van de tijd lekker bij de zee gezeten. Na de lunch nog eens naar de supermarkt gereden in Umag waar we eindelijk een supermarkt waar we alles kunnen vinden in niet al te grote hoeveelheden.

In de avond was er een soort dansshow van het animatie team zelf op de camping waar we naar hebben gekeken. Daarna maar eens naar bed gegaan.

Spullen pakken

August 4, 2018 in Croatia ⋅ 🌙 25 °C

We zijn in de ochtend naar de supermarkt gegaan voor de producten die we naar Nederland mee terug willen nemen. Waaronder een fles peer likeur, Philadelphia met Milka chocolade, snoepjes en nog wat dingen.

In de middag lekker bij de zee gezeten en gezwommen. Ineens zien we een grote donkere berg donkere wolken naar ons toe komen. Met wat onweer gerommel als voorbode kwam er een flinke bui naar beneden. Duurde gelukkig maar 15 min. Maar dat is voldoende om alles wat buiten staat naast te regenen.

Maar ondanks zo snel als de bui kwam was er ook weer snel zon waardoor alles book snel begon op te drogen.

In de avond zijn we bij BBQ point gaan eten op de camping. Ook daar een lekkere Hamburger te gaan eten. Helaas was de hamburger niet zo als gehoopt. Brood smaakt oud, hamburger was halve centimeter dik en bacon die er op zat was minimaal. Jammer voor een tent die puur op hamburger focust.

Na het eten zijn we de tent klaar gaan maken om morgen zo snel mogelijk te kunnen inpakken.

Morgen ochtend ontbijten we bij de loop. Scheelt afwas en moeite. Ons doel is Stuttgart. Daar hebben we een hotel geboekt omdat de voorspelling niet goed is voor zuid Duitsland en we het niet op willen wagen.

Weer een dag niks

August 3, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 32 °C

In de ochtend weer eens in de rij gestaan voor brood te halen bij de bakker voor ontbijt en lunch. Vandaag heeft Patrick wat onderzoek gedaan voor tol vinjet voor Slovenië. De rest van de dag lekker luieren bij de zee. En nog een potje Ticket to ride gespeeld.

Als avond eten hebben we pasta. Natuurlijk hebben de de meest rare pasta uitgezocht.

Later op de avond was er weer live muziek op de camping. De fun box band zoals ze zich noemde speelse leuke nummers. We hebben daar dan ook mojito's gedronken. Nadat de muziek af was gelopen zijn we lekker naar bed gegaan

Plaatsjes bekijken

August 1, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 30 °C

We zijn vandaag naar twee plaatsen geweest die op ons lijstje stonden om naartoe te gaan, Porec en Motovun. Eerst naar Porec, wat toeristisch is dat zeg, je wordt volop aangesproken of je ergens wilt eten en je hoort ze allemaal Nederlandse woorden roepen. Ze hadden ergens zelfs kroketten en frikandellen. Uiteindelijk zijn we beland bij een ijsjes tent met een Jan Smit poster, waar Patrick een sorbet ijsje gegeten heeft en Patricia een cheesecake. Die waren heel goed binnen te houden.

Daarna zijn we naar een plaatsje gereden die op een berg ligt, Motovun. Een mooi plaatsje die je vanuit de verte al ziet liggen, we moesten onderaan parkeren en gingen met een shuttlebus naar boven. Daarna nog een stuk omhoog lopen en genieten van het uitzicht, er waren allemaal winkeltjes waar ze truffels, olijfolie en wijn verkopen, maar wij hebben vooral naar het uitzicht gekeken. We zijn ergens nog wat gaan drinken en dan weer met de bus naar beneden gegaan.

Weer terug op de camping hebben we een potje Ticket to Ride gespeeld, was lastig op de kleine tafel maar het is gelukt. Dan nog een duik in de zee genomen en daarna pannekoeken gebakken als avondeten.

Dagje naar Pula

July 30, 2018 in Croatia ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag zijn we na het ontbijt richting Pula gereden, dit is een grote plaats een uur vanaf de camping rijden. Parkeerplaats zoeken was even lastig maar uiteindelijk stonden we net buiten het centrum waar we niet hoefden te betalen.

Eerst zijn we naar het amfitheater gegaan, dit was mooi om te zien en hij wordt nog gebruikt voor theater voorstellingen, voetbalwedstrijden en andere dingen. Daarna hebben we even wat gedronken want het was best warm vandaag, we zijn doorgelopen naar het centrum waar we geluncht hebben. We hadden allebei een bruschetta met ham, kaas, tomatensaus en champignons.
      Er stond nog een oude stenen poort daar zijn we doorheen gelopen, we kwamen uit bij een forum, grote stenen pilaren. Toen zijn we weer terug gelopen richting de auto en naar een winkelcentrum gereden.
      Hier hebben we voor een paar dagen boodschappen gedaan in een mega supermarkt. Eenmaal terug op de camping was het naar ons idee een stuk warmer geworden dus we zijn even de zee ingelopen, Patricia voelde zich niet zo lekker dus heeft Patrick een teil met koud water neergezet om af te koelen.

Als avondeten aten we een mega schnitzel met paprika, aardappels en een maïskolf. Daarna nog even relaxen bij de tent en dan naar bed.

Laatste zondag

July 29, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 29 °C

De laatste zondag is alweer aangebroken dat we hier zijn. Volgende week gaan we weer naar huis. Dus vandaag weer weinig gedaan.

We zijn na het ontbijt bij de zee gaan zitten met een paar stoelen daar hebben we ongeveer de hele dag gezeten op uitzondering van de lunch. Voor de avond hebben we besloten om eens op de camping te gaan eten bij het restaurant "the loop". Daar heeft Patricia een kip schnitzel en Patrick een biefstuk gegeten. Die waren allebei erg lekker. Als toetje een cheesecake.

In de avond is Patricia vroeg naar bed gegaan want die voelde zich niet zo lekker. Patrick heeft nog even doorgespeeld op de switch.

Rustdagje

July 28, 2018 in Croatia ⋅ ☁️ 24 °C

Vanaag stond er niet veel op de planning, we hebben een beetje bij de tent gezeten en bij de zee. Er kwam tijdens het ontbijt een wandelend orkest voorbij. Nog even wat boodschappen doen bij de Lidl en de Spar, Patrick heeft nog een kritieke update uitgevoerd voor zijn drone waar hij uit het bereik van WiFi moest zijn.

In de avond kwam er een Beyoncé Tribute bandje optreden, we hebben even gekeken maar vanuit de tent kun je het prima horen dus we zijn relaxed bij de tent gaan zitten. Daarna was er vuurwerk, dit was erg mooi om te zien. Dan lekker naar bed.

Uvala Lokvina