Croatia
Uvala Lokvina

Aminess Maravea Camping Resort

August 24, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 28 °C

Heute Morgen um 9.00 Uhr haben wir unseren Katamaran verlassen. Das war ein komisches Gefühl.
    Nach der Verabschiedung von Georg fuhren wir Richtung Novigrad auf unseren Campingplatz.
    Wir können erst um 14.00 Uhr unser Häuschen beziehen.
    Das Häuschen ist sehr schön, ziemlich groß und sauber. Allerdings ist heute noch alles sehr gewöhnungsbedürftig. Hier sind gegenüber dem Schiff so viele Menschen. Es fehlt die Weite und eine ruhige Badebucht. Auch fehlt das Geräusch, wenn die Wellen gegen die Kiele klatschen und das Schaukeln. Aber gut, uns fehlt wahrscheinlich etwas Schlaf (wir haben auf dem Boot nicht lange geschlafen). Mal sehen, was der morgige Tag bringt 🙂. Ach ja: Flo feiert seinen 14. Geburtstag!

Aquapark Istralandia

August 29, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 27 °C

Heute gehen wir in den Aquapark Istralandia: Rutschenparadies für die Jungs zum Austoben. Bin gespannt, was uns erwartet.
    Es ist wirklich toll: Wunderschön angelegt, sehr sauber und gepflegt, tolle Rutschen. Das Geld lohnt sich. Er war ein schöner Tag.Read more

Letzter Tag auf dem Campingplatz

August 30, 2019 in Croatia ⋅ ⛅ 29 °C

Wie traurig: Unser Urlaub in Kroatien neigt sich dem Ende zu. Aber eigentlich brauchen wir nicht traurig sein. Es waren zwei tolle Wochen voller neuer Eindrücke.
    Heute Morgen haben wir alles soweit zusammen gerichtet; jeder hat nochmals seinen Sport gemacht, so dass wir mittags nochmals Meer genießen können. Man merkt, dass in Deutschland und Österreich die Ferien bald enden, denn hier auf dem Platz herrscht allgemeine Packstimmung 😉. Auch Zimmis sind schon weg - heute Nacht um 3.00 Uhr gefahren. Der Stalldrang war zu groß 😃. Ich freue mich aber auch wieder auf zuhause - dann sparen wir wieder für den nächsten Urlaub, denn:
    Nach dem Urlaub ist vor dem Urlaub 🙂😗.
    Croatia 👍💞.

Excursie naar Rovinj

July 27, 2018 in Croatia ⋅ 🌙 22 °C

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om op tijd in Novigrad te zijn voor de excursie met de boot naar Rovinj. Stipt om 9.00 vertrok de boot, 2 uur later kwamen we aan in Rovinj. De gids op de boot sprak heel goed Engels (en nog zes andere talen) dus dat was erg fijn, dezelfde man gaf ook een rondleiding door Rovinj.

Rovinj wordt vergeleken met Venetië door de bouw van de huizen half in het water, de tweede taal is ook Italiaans. Hij eindigde bij een klein winkeltje waar we truffel producten, olijfolie en een drietal likeuren mochten proeven. Één daarvan hebben we ook gekocht. We zijn zelf nog doorgelopen naar een kerk, aan de buitenkant zag deze er niet bijzonder uit maar vanbinnen was deze wel mooi. Er lag ook een hele oude sacrofaag achterin de kerk. We hebben nog een markt gezien en zijn langs wat winkels terug naar de boot gelopen. Ineens werden we aangesproken door een of andere kunstenaar die onze silhouetten uit een papier knipte, ongevraagd, natuurlijk wilde hij er geld voor maar we hebben niet veel gegeven.

Eenmaal op de boot kregen we een simpele lunch, je kon kiezen uit vis of kip, wij kozen kip. Je kreeg kip filet met wat sla en brood, het was simpel maar wel lekker. We stopten bij een piratenbaai waar je even kon zwemmen en omhoog kon klimmen naar een bar en een ondiepe grot. Terug op de boot voeren we terug naar Novigrad, onderweg maakte de gids er een soort feestje van samen met nog een viertal Nederlanders. Dansend en zingend zijn we terug gevaren.

Terug op de camping hebben we pizza gehaald en zijn we nog wat gaan relaxen voor we weer gingen slapen.

Plaatsjes bekijken

August 1, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 30 °C

We zijn vandaag naar twee plaatsen geweest die op ons lijstje stonden om naartoe te gaan, Porec en Motovun. Eerst naar Porec, wat toeristisch is dat zeg, je wordt volop aangesproken of je ergens wilt eten en je hoort ze allemaal Nederlandse woorden roepen. Ze hadden ergens zelfs kroketten en frikandellen. Uiteindelijk zijn we beland bij een ijsjes tent met een Jan Smit poster, waar Patrick een sorbet ijsje gegeten heeft en Patricia een cheesecake. Die waren heel goed binnen te houden.

Daarna zijn we naar een plaatsje gereden die op een berg ligt, Motovun. Een mooi plaatsje die je vanuit de verte al ziet liggen, we moesten onderaan parkeren en gingen met een shuttlebus naar boven. Daarna nog een stuk omhoog lopen en genieten van het uitzicht, er waren allemaal winkeltjes waar ze truffels, olijfolie en wijn verkopen, maar wij hebben vooral naar het uitzicht gekeken. We zijn ergens nog wat gaan drinken en dan weer met de bus naar beneden gegaan.

Weer terug op de camping hebben we een potje Ticket to Ride gespeeld, was lastig op de kleine tafel maar het is gelukt. Dan nog een duik in de zee genomen en daarna pannekoeken gebakken als avondeten.

De reis naar park mareda

July 23, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 25 °C

Vanochtend op tijd opgestaan. Daar lekker stevig ontbeten met bacon, roerei en lekkere broodjes. We zijn rond half 9 weer in de auto gestapt om onze laatste tocht te maken naar de camping.

Eerst Oostenrijk in en de bergen op en doorheen. Soms met tunnels van 5 km lang. Halverwege de trip kwamen er achter dat er in Slovenië een grote file stond van ruim een uur! Dus hebben we gekeken naar een alternatief. Hierdoor gingen we een deel door Italië heen om vervolgens een klein stukje Slovenië aan de kust langs te gaan. Dit was helaas niet een kort stukje want we hebben 20 min. In de file gestaan wat werdt veroorzaakt door een paspoort controle.

Laatste stukje in Kroatië was snel en waren zo bij de camping. Daar aangekomen kregen we te horen dat wat we hadden geboekt overboekt was en een alternatief is alleen een wat mindere plek.

Daar hebben we ons maar comfortabel gemaakt en onze tent opgezet. Camping is mooi. Zee is lekker warm. Gebouwen zijn mooi ingericht en schoon.

Morgen eens naar de supermarkt en de camping wat beter verkennen

De grote verhuizing

July 25, 2018 in Croatia ⋅ ☀️ 29 °C

Vanochtend kwam weer eens een vuilniswagen langs om glas op te pikken in de ochtend. Dit was over de hele camping te horen. Dus we waren weer op tijd wakker. In de ochtend weer naar de bakker voor brood te halen. Dit keer soort pistoletjes.

Na het ontbijt eens weer naar de receptie gelopen om eens na te gaan waar onze plek blijft. Daar wist Victorija die achter de balie te vertellen dat ze ons vandaag wilde gaan bellen dat ze een plekje had voor ons. Ze wees er 2 aan: 21 en 242. Na deze bezocht te hebben zijn we gegaan voor 242. Deze ligt dicht bij het strand en heeft meer beschutting.

Toen moesten we gaan verhuizen. Dus we hebben 2 keer de auto vol gepropt met spullen. Zonder al te veel uit elkaar te halen of te veranderen. Daarna hebben we de tent en de luifel met de hand over de camping gedragen.

Daar alles weer opgezet en kennis gemaakt met de buren en de Belgen tegenover ons. Daarna lekker bij de zee gechild.

In de avond wraps gegeten met een berg groenten er in. En een spelletje Mariokart gespeeld op de switch.

Dagje naar Pula

July 30, 2018 in Croatia ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag zijn we na het ontbijt richting Pula gereden, dit is een grote plaats een uur vanaf de camping rijden. Parkeerplaats zoeken was even lastig maar uiteindelijk stonden we net buiten het centrum waar we niet hoefden te betalen.

Eerst zijn we naar het amfitheater gegaan, dit was mooi om te zien en hij wordt nog gebruikt voor theater voorstellingen, voetbalwedstrijden en andere dingen. Daarna hebben we even wat gedronken want het was best warm vandaag, we zijn doorgelopen naar het centrum waar we geluncht hebben. We hadden allebei een bruschetta met ham, kaas, tomatensaus en champignons.
    Er stond nog een oude stenen poort daar zijn we doorheen gelopen, we kwamen uit bij een forum, grote stenen pilaren. Toen zijn we weer terug gelopen richting de auto en naar een winkelcentrum gereden.
    Hier hebben we voor een paar dagen boodschappen gedaan in een mega supermarkt. Eenmaal terug op de camping was het naar ons idee een stuk warmer geworden dus we zijn even de zee ingelopen, Patricia voelde zich niet zo lekker dus heeft Patrick een teil met koud water neergezet om af te koelen.

Als avondeten aten we een mega schnitzel met paprika, aardappels en een maïskolf. Daarna nog even relaxen bij de tent en dan naar bed.

Eerste keer zee

July 24, 2018 in Croatia ⋅ 🌙 24 °C

Vanochtend zijn we ruig wakker geworden door vuilniswagens die langs kwamen om alle bakken te legen. Dat is het nadeel we staan dicht bij een sanitair gebouw. Na de ruwe start zijn we samen naar de bakker gelopen om de hoek. Daar hebben we een soort stokbrood gehaald en 2 crossiantjes gehaald met een best wel hoge prijs er voor.

Na het eten naar de receptie in onze paspoorten terug te halen die ze in bewaring hadden genomen als soort borg. Daar uitgelegd dat onze plek niet voldoet voor wat we hadden geboekt en dat er een oplossing voor moet komen.

Ze zou rond informeren en iemand langs sturen zodra er nieuws was. Dit is helaas vandaag niet gebeurd. Ondertussen hebben de buren wel een plek gekregen en nieuwe zijn gearriveerd. We wachten tot morgen om naar suncamp te gaan bellen om dit nu eens goed op te lossen.

Vanmiddag na de lunch lekker de zee in gezwommen. Zee is warm en goed te doen met lage golfjes.

Hierna naar de supermarkt gegaan om inkopen te doen voor avond eten. Is klein stukje rijden hier vandaan.

In de avond lekker pasta gegeten en een rondje gelopen over de camping. Zo kwamen we ineens in het luxe gedeelte van de camping met huisjes met zeezicht, privé strandje en apart zwembad.

Zo lekker slapen, morgen hopen dat we onze plek krijgen.

Lekker niks doen

July 26, 2018 in Croatia ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag weer weinig gedaan. In de ochtend weer lekker brood gehaald. Dit keer een stokbrood met zonnebloem pitten.

Na het ontbijt zijn we naar het toeristen informatie bureau gelopen op de camping om eens rond te kijken wat voor excursies of bezienswaardigheden er in de buurt zijn. De vrouw die daar stond had een paar excursies en daarvan hebben we een boottrip geboekt naar Rovinj met lunch.

In de middag naar de supermarkt geweest voor avond eten en de rest van de dag lekker relaxen met boek, tijdschrift, ds

Uvala Lokvina