Denmark
Hundested

Veer Rørvig-Hundested

September 16, 2023 in Denmark ⋅ ☀️ 20 °C

Ik volg de Margrietroute tot Sorø, dat is een wat grotere plaats. Het blijkt dat de Margrietroute wel erg veel tijd kost, op al die leuke krummelweggetjes schiet je niet echt op! En aan het eind van de dag moet ik met een pontje over, die gaat maar eens in het uur. Ik wil toch wel de pont van 17.00 uur hebben, om nog een beetje bijtijds op mijn logeeradresje te zijn. Dus besluit ik vanaf Sorø niet langer de Margrietroute te volgen, maar iets grotere wegen te nemen. Dat geeft net wat meer rust in mijn schema om ook nog af en toe de benen te kunnen strekken.

En dus heb ik in Sorø een iets langere pauze genomen, lekker ijsje gegeten en mooie gebouwen bewonderd. Daarna dus verder op iets grotere wegen, maar in Holmstrup wel even de tijd genomen om een mooi rood bakstenen kerkje te gaan bekijken. De kerk bleek open te zijn, dus ik ben ook even binnen geweest.

Mooi op tijd arriveerde ik in Rørvig voor de pont naar Hundested, een kaartje was snel gekocht en de pont was netjes op tijd. Een half uurtje heerlijk uitgewaaid op dek en mooie foto's kunnen maken.

B&B Bergliot, Hundested

September 16, 2023 in Denmark ⋅ ☀️ 19 °C

Na de oversteek met de pont was het niet zover meer, mijn B&B voor vannacht is in Hundested en blijkt een klein huisje achter het woonhuis van de eigenaars te zijn. Niet zo luxe als mijn vorige appartementje maar voor één nacht prima te doen. Op advies van de eigenaresse ben ik even naar het kleine haventje gereden en daar van een prachtige zonsondergang genoten. Een klein hapje eten draaide uit op een ENORME bak fish and chips, maar die waren zo lekker dat ik toch een heel eind ben gekomen met opeten.

Nu straks lekker slapen, morgen reis ik verder naar Kopenhagen!

Langør - Hundested

July 6, 2022 in Denmark ⋅ ⛅ 15 °C

Das frühe Aufstehen hat sich gelohnt 😎

9.20 Uhr Leinen los:
      Ein schöner Segeltag mit 5 Windstärken von hinten und reichlich Sonne ☀️.
      Um trocken vor der Regenfront in Hundested anzukommen, wurde entspannt unterwegs gefrühstückt.
      Zeit gekostet hat uns allerdings die Begegnung mit einem Frachtschiff.
      Das große wilde Meer 🌊 bietet so viel Platz! Aber nein, da wendet plötzlich ein Frachter und hält genau auf uns zu, so dass wir einen Bogen um das Ungetüm drehen mussten. Dann wartete da ja auch noch das Sjaellands Rev: trotz Welle und Wind, kein Problem ⛵️👍🏻
      Nach gut 8 Stunden und etwas über 40 sm war dann unser Ziel voraus. Die Welle 🌊 von hinten hatte jetzt auch genug aus den Regalen unten geschaukelt.
      Nur die Platzsuche stellte sich sehr schwierig da. Voll, voll, Päckchen an Päckchen und einfach nur voll. Wenden wie auf einem Bierdeckel oder eine der vielen Mega - Motoryachten tauschieren bzw. rammen weil die nächste Megayacht schon den Rückweg blockierte. Zu allen Seiten Restaurants und Cafés mit reichlich Hafenkino Publikum 👏.
      Also wieder raus und in das Südbecken. Dank dänisch zugewiesener Hilfe ploppten wir dann in eine mini Box mit flexibel Dalben 🫣.
      18.20 Uhr:
      Da sind wir nun, fest und trocken, Frau mit ramponiertem Knie aber noch vor der Regenfront 😌. Gekocht wird heute in der Seglerküche.

Tag 46 Dänemark

August 15, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

Heute sind wir zeitig los, denn wir wollten über die Öresund Brücke und den Drogdentunnel in Dänemark einreisen, was auch problemlos nach Abzug von etwa 54€ Maut von der Kreditkarte möglich war.
      An die Küste sollte es gehen, nach Hundested. Also wenn das kein schöner Stellplatz ist!
      Am Abend ziehen Regenwolken auf, aber man kann wieder Bier trinken, ohne Tränen in den Augen. Auf unserer Rubbelkarte sind nun 9 Länder aufgerubbelt, und unser Auto hat heute die 200.000 km überschritten. Wir hoffen, dass noch viele Kilometer hinzukommen.

Hundested, Gmina Hundested