Denmark
Slettestrand

1-8 Hjordal

August 1, 2021 in Denmark ⋅ 🌧 15 °C

Ik ga niet lekker.
    Na wat buitjes kom ik redelijk droog weg. De eerste 11 km is langs een provinciale weg door duinen. Die zijn hier breed joh, wel 3 km soms. Windje in de rug, asfalt, schiet wel lekker op maar heel erg leuk vind ik het niet. Dan Hanstholm. Eindeloos door haven/industriegebied en daarna langs parkeerplaatsen want er wordt daar druk ge(kite)surft. Dat levert wel een wc op, maar leuk? Dan een mooi pad langs een steil duin/heuvelrug. En toch was dit niet einde gletsjer, ik snap niet hoe het dan zo recht omhoog komt. Daarna belooft de kaart verhard, maar het blijft eindeloos grint gehobbel door duinen en productiebos. En ik maar discussiëren met mezelf. Het is hier zo rustig en stil, dat vind je toch fijn? Ja, wel, maar ik vind het ook saai! En dan kom je door een dorp, en dan is het 1 straat huizen met niets. Misschien had ik ook even van de route af moeten gaan richting strand. De bezienswaardigheid is een wat hoger duin dan de anderen. Meteen een vette parkeerplaats en 30 mensen met fototoestellen. Ik ben wel de hele 47 meter in 1 keer omhoog gefietst.
    Ik drink sinaasappelsap bij de camping van Torup Strand. Weer zo'n takkeding. Ik zoek daar eindeloos in mijn boekje en de app naar een shelter met water, maar ik kan het echt niet vinden, op 1 na in de app en daar staat geen adres bij en de route uitleg snap ik niet in het Deens. Bah, wat een kut-app.
    Dan maar door naar de camping bij Svinklov plantage, al geeft de kaart alleen een caravan teken. Kom ik vlak daarvoor langs een vrije kampeerplaats. In het meer dan open veld, geen toilet, wel water. Ik kijk naar de lucht. Vandaag ben ik weer door het meeste heen gezwijnd, alleen af en toe plaagstootjes en 1 echte bui. Maar het ziet er niet best uit. En dan zó open staan, ik zie het echt niet zitten. En daar baal ik van. Het is een prachtig plekje.
    Is die camping toch leuk! Met een echt tenten veld! Met zelfs een vuurplaats en overdekte picknick tafel. De camping is knetter groot, maar door alle bomen heb je het nu niet zo in de gaten. Tussen buitjes door mijn tent opgezet. En daarna aldoor kletter buien. Met tussendoor droog maar koud. Al wordt het droog gestaag minder.
    Het weerbericht is ook niet best, paar dagen van dit soort gedoe en dan weer alleen regenwolken. Al was het weerbericht voor vandaag ook klote en uiteindelijk viel het best mee. Ik ga morgen zuid ipv ri Skagen. Ik heb die duinen nou ook wel gezien. Maar eens zien of ik wel door wil. Wel blij dat ik niet 4 maanden die Oostzee route aan het fietsen ben!
    Oh trouwens, ik had voor die vis van gisteren, in de supermarkt eens iets anders gekocht als een blikje vis. Er stonden lekker garnalen op het plaatje. Zijn het ook visbollen😄. Deze smaken wel anders, nog suffer, en het zijn allemaal kleintjes. Ook geen blijvertje. Wel staan giechelen.

Maarten van de Krol

Mooi!

8/1/21Reply
    Barbara de Groot

Super een tentenveld en geen auto’s… helaas weinig genieten als je binnen moet zitten ivm kou en regen…. Wel fijn dat er camping zijn die het hebben…

8/2/21Reply

Dünenleben halbtags

August 30, 2021 in Denmark ⋅ 🌙 16 °C

Ich glaube es war die beste Nacht in Berta auf dieser Reise. Konnte mal durchschlafen und bin pünktlich zum Sonnenaufgang aufgewacht. (Eine gute Matratze wird die erste neue Anschaffung). Käffchen an der See und dann solange alle anderen Touristen noch nicht unterwegs sind, bin ich zu einem Ausgangspunkt gefahren um eine kleine Wanderung zum Grenen zu starten. Am Strand entlang, der Sonne entgegen zum Punkt wo sich die Wellen von der Nordsee mit denen der Ostsee (Grenen) treffen. Dann bin ich über die Heide (Inland) zurück. Schön war es.
    Die Massen kamen. Kurzer Abstecher nach Skagen… habe einen Traumladen gefunden. Musste mich beherrschen…aber für einen Holz - und Keramikfan war der Laden schlimm. 😍
    Dann bin ich gemütlich zu einer großen Wanderdüne (Rubjerg Knude) gefahren. Kleiner Spaziergang auf diese.
    Und dann kurz nach Løkken absaufene Bunker sehen.

Habe mich diesmal entschieden schon früh einen Stellplatz (parke keine Minute vom Strand entfernt) aufzusuchen und mit Buch bei bestem Wetter den Tag am Strand zu verbringen. Zwischendurch gab es Gulaschsuppe in Berta, aber bin dann zum Sonnenuntergang zurück wieder an den Strand. Hätte sogar mit Berta auch auf den Strand fahren können, aber wir wollten keinen Wind mehr😉.
    Morgen plane ich im Thy Nationalpark wandern zu gehen und mache mich auf die Suche nach einem Softeis mit bunten Streuseln! 😁

Kowelenz

nicht nur die Landschaft ist hübsch an der Jämmerlich.

8/30/21Reply
    Kowelenz

Diese verflixte selbständige Rechtschreibprüfung. Sollte heißen Jammerbucht.

8/30/21Reply
    Squirrel Poldy

😄ja der Sonnenuntergang und auch die Möwen ☺️

8/31/21Reply
    Marvin Kar

Oh in Løkken war ich auch schon. Ausschließlich zum Bunker gucken und erkunden.

8/31/21Reply

Klim Strand

August 1, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 16 °C

Kurze Pause
    Steife Brise

Jetzt mal das Meer ansehen!

Wooooooowwwwww was für ein Erlebnis wartete da hinter den Dünen auf uns!!!

Jetzt wird auch mir klar warum das hier „Cold Hawaii“ genannt wird.

Also Klim Strand ist einen Abstecher wert!
    Gut zu fahren, auch für größere Mobile

Svinkløv > Thisted - dag 6

July 16, 2020 in Denmark ⋅ ☀️ 15 °C

Ude at se det berømte badehotel om morgenen hvor vi spiste vores morgenmad på stranden.
    Dernæst et smut ud til Thorup strand hvor de trækker kuttere op på stranden, og bagefter en lille vandretur ude ved Bulbjerg fyr.
    Dagen endte i Thisted. Vi spiste på restaurant (??) grundet Annes fødselsdag. En overraskelse fra Jesper. 🇩🇰. Vi overnattede i studiolejlighed på Thisted camping. Sengen var en lille 120/140 bred så Jesper sov på sofaen og Anne på sengen.

Lokken again

June 16, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

Immer wieder schön entspannt dort um den Tag am Strand zu verbringen.
    Noch dchnell ein wenig gemüse eingekauft und dann auf die Schlafplatzsuche gemacht.
    Heute nicht ganz sooo erfolgreich aber dann entschieden again hinter der Düne zu schlafen.
    Lecker Kartoffelgratin mit bacon ziegenkäse und fenchel pilz gemüse.

Slettestrand