Ecuador
Morro

El Morro

February 25, 2020 in Ecuador ⋅ ☁️ 28 °C

Nous continuons à sortir des sentiers touristiques avec la visite de El Morro, petit village de pêcheurs.
      Nous visitons une boulangerie vieille de plus de 125 ans. Elle n'est pas simple à trouver malgré la petite taille du village et les indications des habitants surpris de nous voir ici. Vu de l'extérieur elle ressemble à une grange sans aucun descriptif. A l'intérieur un vieu four en pierre cuit du pain selon une methode traditionnelle. Nous dégustons un excellent pain sucré!!
      Une des plus ancienne eglise de la region occupe la place principal.

16-6 El Morro

June 16, 2018 in Ecuador

We kamperen! Hoera!
      Met de bus naar Playas. Niet omdat het echt veel te ver is om te fietsen (zou wel echt een hele dag zijn), maar omdat het alleen maar snelweg zou zijn geweest. Er ligt een fietspad, tussen alle banen in. Ik heb het zien beginnen: gewoon ergens tussen baan 3 en 4. Het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe je daar veilig zou moeten komen. Het wordt ook niet erg druk gebruikt.
      Playas is verbijsterend. Paar hoge flats, veel best mooi strand, en dan grote puinhoop. Waarom maakt Puerto Lopez er wel wat van, en zij niet? Er werd wel druk gebouwd, maar volgens mij meer muur dan leuke promenade. Maar misschien wordt het nog wat.
      De camping, uiteraard, bestaat niet. Grrrr.
      We fietsen door naar El Morro, zien de ingang van een hotel. Wat te doen. Staat een paar kruisingen verder reclame voor datzelfde "hotel": camping area.
      Het ziet er dicht uit, maar ze zijn er en het mag en er is een zwembad en vogels.
      Blij.

17-6 El Morro - dolfijnen

June 17, 2018 in Ecuador

Na een rustige nacht, ondanks muziek in het dorp, maar om een hoekje en ver weg, om 6 uur wakker. Ik ga vogelen. Niet erg gelukt, maar fijn om in de gelegenheid te zijn.
      Daarna naar Puerte del Morro voor een dolfijnen tour. Kost 2 keer zo veel omdat we maar met zijn tweeën zijn. Vind ik redelijk, zij verdienen dan nog steeds maar de helft en het is een stuk minder dan 60 dollar wat eerst gezegd was.
      Zijn we 10 minuten onderweg: terug, er zijn nog meer toeristen gekomen. Prima, en wij krijgen de helft van ons geld terug. En best of all: heel mooi dolfijnen gezien. Echt gaaf. Maar ze zijn maar 1 seconde in beeld, en zo snel kan ik niet mikken. Maar echt supertof.
      Daarna naar Playas gefietst en in superleuke golven gehannest. Om de beurt, de ander blijft bij de spullen, ondanks dat onze portemonnees en paspoorten binnen bij de eigenaren van Paradiso Spa (onze "camping") liggen.
      Met onze zwempakken aan terug gefietst naar de Spa, kunnen we daar nog even in het zwembad. Zalig hoor.

Playas

June 17, 2018 in Ecuador

Helaas is de tekst op het bord arabisch geworden, maar er stónd: vente de solares en credito..........
      En dat in de bribrobrandende zon. En bedankt hė.
      En nog wat vogels van vandaag.
      Als ze hier blauwe reiger zeggen is ie ook Blauw!
      De pelikaan had een soort zeepok op zijn oog. Ik weet niet helemaal zeker of het wel goed met hem ging. Ik kon ook verbazingwekkend dichtbij komen. Ze hebben een haakje aan hun snavel.

Morro