Satelital
Mostrar en el mapa
  • Día 41

Oh Baños..

27 de septiembre de 2015, Ecuador ⋅ ⛅ 26 °C

Na een enerverende busrit dwars door Quito naar de Quitumbes busterminal helemaal in het zuiden (zeer slecht idee als je veel bagage hebt en weinig Spaans spreekt! 😜) weten we de juiste bus te vinden naar Baños. Voor we instappen drukt de chauffeur ons op het hart onze rugzakken écht écht écht op onze schoot te houden in verband met diefstal, ja meneer! De busrit duurt 3,5 uur en hoewel we zogezegd een express bus hebben, stopt de bus overal en nergens om locals op te pikken en af te zetten in hun dorp (les 1: express of niet, bussen stoppen altijd en overal!).

Aangekomen in Baños voelt het kleine stadje al meteen goed. Het stadje is zo klein dat je er in 15min doorheen loopt en ligt midden tussen de groene heuvels. Binnen no time vinden we ons goedkope hostel ($16 voor een 2p kamer met eigen badkamer en wifi, can't beat that!), tijd voor relaxen.

Die avond eten we super lekker pizza voor 2,50$ bij een restaurantje met maar 2 tafels, 1 bezet door ons, de ander door de vrouw en kinderen van pa de pizzabakker (carpe diem de verde, dikke tip voor als je er ooit komt!).