De stad uit!

September 26, 2015 in Ecuador ⋅ ⛅ 22 °C

We doen de was, maken flink gebruik van het wifi (eindelijk!) en lezen in onze reisgidsjes. Fijn zo'n rustig dagje!

Om toch nog iets gedaan te hebben nemen we 's middags de bus naar het oude centrum. Het is mooi, maar omdat we zo veel verhalen hebben gehoord over berovingen en diefstal zijn we erg op onze hoede. Jammer, want daardoor is het lastig te genieten van deze mooie koloniale stad!

's Avonds eten we bij een steakhouse om de hoek van ons hostel. Het is maar 80m lopen en dat is maar goed ook want verder weg durven we niet (ook een taxi nemen is een risico, veel verhalen over bendes met nep-taxi's, brrr). Net als ons hostel in beeld komt, worden we lastig gevallen door een dronkenlap. Hij trekt Thomas aan zijn arm, en roept wat naar zijn vrienden. Uiteindelijk blijkt hij niet op geld uit (of één blik op Thomas' gespierde armen bracht hem op andere gedachten 😉) en bereiken we veilig ons hostel, gelukkig! Wel bizar om te merken dat je hartslag meteen omhoog schiet in een situatie als deze.

Die avond maken we plannen voor de volgende dagen. We willen in ieder geval weg uit Quito, want we voelen ons een beetje opgesloten in deze grote stad (Oke, ik geef toe, we hebben Quito niet echt een kans gegeven, maar we doen tenslotte waar we zin in hebben 😉). Op naar een klein dorpje in het zuiden, Baños it is!