Angkor Wat Part II

February 21, 2016 in Cambodia ⋅ ☀️ 30 °C

Op dag twee doen we rustig aan. We doen de big circle en bezoeken de minder bekende tempels. De meeste mensen zijn hier slechts een dag en hebben daarom alleen tijd voor de meest bekende tempels. Leuk om ook de kleinere tempels te ontdekken. We zijn hier pretty much all by ourselves. Vooral de Preah Khan tempel maakt indruk. Het is de favoriete tempel van Mathijs, die er na drie uur ronddwalen nog steeds niet op uitgekeken is. Overal zijn verborgen gangen, deurtjres en hoekjes. Ik zeg het nog een keer, Angkor is echt every photographer's dream!

Aan het einde van de middag besluiten we de zonsondergang te kijken bij het water van Srah Srang. We zijn tempelmoe, en niet zo'n beetje ook. Hopend op een beetje rust balen we dan ook flink als een groepje kinderen met koopwaar maar geen nee accepteert.. Nee, we willen echt niets kopen. Nee, we hebben al twee fluitjes! Helaas ontkom je er hier niet aan: Kinderen die je overal achtervolgen om je van alles te verkopen. Als niets werkt proberen Thomas en Mathijs uiteindelijk een andere strategie: de idioot uithangen 😜. En zo zitten we even later keihard te lachen om de apengeluiden en okselscheetgeluiden van Mathijs en de trucjes en tandartsboorgeluiden van Thomas. De kids gieren van het lachen en smeken om meer.. Even daarvoor wilden we ze nog achter het behang plakken, nu willen we ze het liefst mee naar huis nemen.. Wat een schatjes!