France
Arrondissement de Mende

Here you’ll find travel reports about Arrondissement de Mende. Discover travel destinations in France of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Aumont Aubrac 26 km

August 5, 2017 in France

Ich möchte meiner Familie und besonders Bea von Herzen danken, dass Sie mir ermöglichen diesen wunderbaren Tryp zu ermöglichen. Jeder Tag ist ein besonderer Tag und eine so schöne Erfahrung, dass ich diese nicht missen möchte. Danke auch allen die mich über den Blog begleiten und so nette Kommentare schreiben, die ich immer gerne lese. Superschöne Landschaften haben mich heute wieder Begleitetet.

Le Roche 26 Km

August 4, 2017 in France

Der Weg gleicht einem grossen Wanderland, zum Teil sieht man die gleichen Leute und in den Gites trifft man trotzdem wieder unbekannte Gesichter. Viele machen in den Ferien kurzabschnitte vom Jakobsweg. Heute wurde es bis 34 Grad. Ich bin im Moment mit einem Koreaner und einem Franzosen unterwegs.

St Chely d'Aubrac 26 km

August 6, 2017 in France

Was für eine schöne Gegend die ich heute erleben durfte. Die Vielfalt der Natur ist einfach genial. Jeden Tag bin ich glücklich und Froh das ich mich zu diesm Weg entschieden habe.

Lots of cycling

May 30, 2017 in France

Thunderstorms overnight. Only slightly damp this morning. Mainly following the Lot today.

Breakfast 1 in tent. Breakfast 2 in a cafe in Estaing. Coffee break and lunch purchase in Lassouts. Very little habitation so no reason to stop - pushed on towards Mende.

Climbing ok until mid afternoon when I made a bad route choice (I blame the map) and did an extra climb to over 880 metres.

Staying at the Hotel du Commerce in Mende - an interesting place with quaint medieval streets in the centre. Population half that of Keighley but bigger.

Evening meal in a maroccan restaurant, very filling and good value.

75 miles, average 12 mph despite over 1000 metres climbing. Top speed 34.2 mph.

Dag 4: Le Sauvage - Nasbinals

October 11, 2016 in France

Totaal kilometers: 55 en een beetje in het dorp.
    Totaal gefietst: 269,5 km
    Afstand tot Santiago: 1471 km
    Emoties: 🤒😓😳😱😐😊
    Weer: van mist en vriezen tot zonnetje en aangenaam
    Theme music voor vandaag: Pilgrim - Balmorhea (voor de muziek liefhebbers)

Verandering

Na de eerste dagen je draai vinden -van Frans spreken tot je tas herschikken- begin ik te wennen aan het ritueel van opstaan - eten - fietsen - slaapplaats zoeken - huishouden - slapen. Mijn stemming verandert van druk in mijn hoofd (zo heb ik gisteren meer gevloekt dan voor een pelgrimstocht goed is) naar een soort gelatenheid, een stapje voor stapje gevoel.
    En dat ondanks wat ongeplande omstandigheden. Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan, ik ben gisteren ontzettend verkouden geworden en lag vannacht naar adem te happen. Mijn kamergenote zegt dat ze er niks van gemerkt heeft, hoe beleefd! Saridon en een luisterboek blijkt om 3 AM toch te helpen als je wilt slapen... En vanmorgen was het koud. Echt koud. We werden wakker met een stevige wind, temperaturen onder vriespunt en 20 meter zicht. Na een nacht als deze niet het leukste vooruitzicht om in te gaan. Dus alle (4) laagjes aan, winterhandschoenen en buff en op pad. Het eerste stuk gaat door het bos en licht omhoog, prima om warm te rijden. De volgende 10 kilometer is een afdaling en beneden zoek ik gelijk een (pelgrims-) café op om warm te worden. Na uiteindelijk anderhalf uur met opnieuw twee Amerikanen hebben gepraat (they are really in climate change denile!) vervolg ik warm mijn weg.
    Niks zo veranderlijk als de route naar Santiago. Ondanks ik niet fit ben voel ik me al zo vrij en geniet ik van de veranderingen om me heen. Was bij Le Sauvage het weer nog koud en mistig, nu trekt het open en kan mijn jas zelfs uit (middagtemperatuur toch maar 6 graden!), en ook het landschap verandert van beboste bergen naar een bijna kale hoogvlakte met eindeloze vergezichten. Mijn weekendbezoeken vorige maand waarbij ik 's nachts door een bijna uitgestorven Frankrijk reed gaven me een bijna onbehaaglijk gevoel, maar nu overdag en op de fiets voel ik me vrij en rustig en besef ik dat dit een heel groot cadeau is dat ik dit kan doen. Ook moet ik al nadenken welke dag het is en worden zelfs afstanden al relatief. O, al 50 kilometer gereden!
    Opnieuw rij ik op de bonnefooi naar een Auberge en er is plek. Sterker nog, ik lig hier helemaal alleen in een gîte voor 16 personen. Na telefonisch bijgepraat te hebben met mijn pelgrimlief maak ik een pot ravioli warm in een te grote eetzaal. Ongezellig? Nee. Ik voel me vrij 😊

Dag 3: Le Puy en Velay - Le Sauvage

October 10, 2016 in France

Aantal kilometers: 82,5
    Afstand tot Santiago: 1569 km
    Weer: minder zon dan beloofd en koudddd
    Emoties: ☺️😯🙁😱😱😱😰😐😃

Laat ik eerst maar even met de deur in huis vallen, ik heb een blessure. Het ergste is nog dat je hier niet op rekent maar wel enorm lastig is voor de fietstocht. Vanmorgen ontdekte ik na een paar honderd meter fietsen dat ik mijn linkerduim heb overbelast met het schakelen. Doet dus echt enorm zeer en maakt schakelen niet makkelijk! Hopelijk trekt het snel weg...
    Het slapen in Auberge Saint Jacques was prima, en de oude stad van Le Puy is echt prachtig. Om half negen vertrokken, op zoek naar een supermarkt en de Décathlon. Schijnbaar was ik of Google Maps niet helemaal wakker en heb ik al 8 km omgereden voor ik kon beginnen. De route vandaag was naar schatting 72 km en zou de hele weg naar boven gaan. En dat heb ik geweten. Ondanks de relatief geleidelijke stijging is 50 km nagenoeg zonder vlak of dalen uitputtend. Ik merk dat de eerste twee dagen me al erg veel energie gekost hebben. Dat betekent dus vaker stoppen, onder andere om even mijn jarige moeder te bellen! Gelukkig is de wind hier veelal noordoost wat betekent dat ik 'm in de rug heb, gelukkig want ik rij op een plateau van bijna overal 1000 meter boven zeespiegel. Vooral het laatste stuk is slopend, maar het landschap verandert en is prachtig. De auberge die ik geboekt heb maakt veel goed, heel veel zelfs! De locatie is werkelijk onbeschrijfelijk mooi, in de totale middle of nowhere. Met een driegangen diner achter de kiezen ga ik tevreden slapen, maar maak me wel zorgen over de benen, die niet snel genoeg kunnen opladen...

Margeride

September 15, 2016 in France

Gestern hatten wir (endlich) die ausgiebige Möglichkeit die Regenponchos zu testen: kein Regen ist die bessere Alternative. Heute dafür 10 Grad weniger und die Wege schön weich. Herrlich für die Füße.
    Der Körper hat sich inzwischen an das tägliche Pensum und das Gewicht des Rucksacks gewöhnt, wir kommen langsam in den Komfortbereich.

Arrondissement de Mende