France
Dax

Wel, niet, wel, niet

July 28, 2020 in France ⋅ ☁️ 22 °C

Vandaag wilde ik een keuze maken wat betreft Spanje. Wel, niet, wel, niet... Heel lastig. Ik ben gaan fietsen met een doel, maar ik wil natuurlijk ook niet onnodig risico lopen. Daarom heb ik ervoor gekozen om zolang het gedeelte waar ik fiets 'geel' is, door te gaan. Mocht het toch niet relaxt voelen, of de besmettingen stijgen snel, dan heb ik in ieder geval tijd zat om het land uit te komen. Dus het avontuur is zéker nog niet afgelopen en ik ga gewoon verder met keihard genieten😝

Ohjaa, dat genieten ging vanavond al geweldig met het etentje. Is toch wat anders dan dat astronautenvoer ;)

Corinne Ovinge-Best

Ga d'r voor, meis! Je bent zó goed bezig!!👍😉😘

Erik Ovinge

Hoi Femke, ik denk dat het een goed besluit is. Je bent zo lekker onderweg het zou toch heel jammer zijn om nu te stoppen.

Corry janmaat

Super Femke, Ga genieten en streef je doel na. Gaat zo GOED. 👍👍😘

Uiteten!

July 28, 2020 in France ⋅ ☁️ 24 °C

Vandaag precies 21 dagen onderweg! Dus tijd voor een feestje 🥳

Corry janmaat

Groot gelijk. Mag zeker gevierd worden. Eet smakelijk 😋😋

Ariëtte Van den Bos

Dat doe je goed ! 🍽🥞🍟🥘🍹3 weken onderweg en 1400km gefietst dat mag zeker vieren. 🎈🎉🎊 eet smakelijk. 😘😘

Traversée de Dax (40)

October 18, 2020 in France ⋅ ⛅ 16 °C

Après avoir assisté à la messe avec les frères Lazaristes du Berceau de Saint Vincent de Paul, j'ai continué ma route vers Dax afin de découvrir la cité thermale et de me diriger peu à peu vers les Pyrénées atlantiques.

Quelle belle ville que Dax ! Un style romain et wisigothique très parlant !
    Connaissez-vous l'histoire du chien de Dax ? Je vous invite à la consulter ! Vous saurez alors pourquoi Dax est devenue une cité thermale sous l'égide de l'Empire romain.

Je suis déçu, la cathédrale est fermée. Quel malheur que de voir toutes ces églises fermées sur mon chemin... Mais tout de même, une cathédrale ?
    Où allons-nous ? Pourquoi ferme-t-on la Maison de Dieu ?

J'ai d'ailleurs appris aujourd'hui l'assassinat de l'enseignant de Conflans-Sainte-Honorine ainsi que l'instauration d'un couvre-feu.
    ... Qu'il est bon de sortir de la société, de ne pas avoir à faire à tout ces tracas de la société...
    Quand je lis les réactions des politiques... Ils feraient mieux de se taire ou de quitter la société. Cela leur ferait grand bien et aux gouvernés aussi !

La route continue, Ultreïa !

St.Paul Les Dax

August 22, 2016 in France ⋅ ☀️ 31 °C

Mais uma etapa no caminho do regresso. Na casa caracol só lhe faltam os testemunhos do Luxemburgo, da Eslováquia do Liechenstein, mas mesmo assim esta voltinha fica na memória como a que mais quilómetros estamos a fazer e a que mais países visitámos: 12Read more

Dax, Akize, Lepelletier, XDA, 40100, Дакс