Kasselburg

Here you’ll find travel reports about Kasselburg. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Adler- und Wolfspark Kasselburg

April 29 in Germany ⋅ ⛅ 12 °C

Onderweg hebben we een stop gemaakt bij Adler- und Wolfspark Kasselburg. Dit is een waar ook dieren bij zijn, dat leek me een leuke combi. We waren er vrij laat in de middag op maandag, dus het park was vrijwel uitgestorven. Dat de laatste vogelshows en voedermomenten al waren geweest speelt ook wel mee denk ik. :-)

Eerst de wolven opzoeken. Die hebben een groot terrein achter het kasteel, het is ook een aardige roedel. Erg mooi om die beesten zo dichtbij 'in het wild' te zien. We hebben echt hun gedrag kunnen bestuderen.

Toen het kasteel nog even bekijken. Er in en omheen zijn allerlei roofvogelverblijven. Veel soorten, mooi om te zien, maar ook altijd een beetje treurig. Buizerd, havik, verschillende uilen, gieren en ook drie zee-arenden.

Tot slot nog ff een bakkie en een cheesecake in het restaurant en dan weer door. Leuk uitstapje!

Kasselburg