Kerpen

Here you’ll find travel reports about Kerpen. Discover travel destinations in Germany of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kerpen - overnight

August 13, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 18 °C

Not a lot to say except first night in Germany. Best thing about this place was getting here. If there is one glorious town in Belgium it's Spa. Stopped there on the way...beautiful place and a few hilly/windy roads on the way in. Good pic......

• May13

Het andere Hambach

May 13 in Germany ⋅ ⛅ 13 °C

We begonnen de dag met een carwash. Door de vele regenbuien was de auto heel smerig. Met een vuile auto kun je niet reizen. Safety first.
    We waren al bij een slot Hambach (lees Speyer) maar deze bruinkool dagbouwmijn bij Hambach is wel heel wat anders. Gigagroot wordt dit millieubelastende fossiele bedrijf afgebouwd en misschien wordt het een groot meer, zo zijn de plannen. Indrukwekkend!
    De regio is nog steeds trots op haar bruinkool industrie. Op internet lees je er meer over.
    Nadien tante Else bezocht in het bejaardentehuis in Brachelen. En de kegelwedstrijd meegemaakt. We hadden een leuke fotolijst met foto's van de zonen en van ons meegebracht als verjaarscadeau.
    De dag beëindigd bij Ute en Claus waar we overnacht hebben. Heel Gezellig en dat gaan we zeker nog eens overdoen.

Kerpen