Satellite
Show on map
  • Day 2

    Het Nationale Park De Hoge Veluwe

    April 24, 2021 in the Netherlands ⋅ ☁️ 11 °C

    Het was een koude nacht in het tentje en ik heb niet zo goed geslapen. Vaak wakker geweest en ‘s nachts ook nog wat extra kleren aangetrokken. Rond 6:00 word ik wakker van de vogels in het bos, die heel hard aan het fluiten zijn. Dat is een prachtig kabaal. Ik zet koffie en maak een ontbijtje: muesli met water en melkpoeder. Na het ontbijt ga ik alles weer inpakken en rond 9:00 kan de volgende etappe van de wandeling beginnen.

    In Otterlo koop ik bij de bakker wat broodjes en een appelflap. Al snel kom ik bij het Nationaal Park De Hoge Veluwe en met mijn jaarkaart kan ik zo doorlopen. Ik verlaat de doorgaande weg en volg een mooi klein paadje dat over kleine heuveltjes door de bossen loopt. Even later woden de paden wat breder en rechter. Het is heel rustig in het bos, ik kom niemand tegen.

    Vlak bij het Kröller-Müller Museum gaat de route naar een heuvel met mooi uitzicht. Even later volgt er een kronkelig pad over de Franse Berg, een zandverstuiving van 54 meter hoog. De wandeling gaat verder langs een ander zandverstuiving, De Pollen, met mooi geel zand. Het is heerlijk weer met veel zon en hier op het zand is het zelfs heerlijk warm. Wel waait het soms een beetje frisjes. Het is lunchtijd, dus op een omgevallen boom ga ik even rusten en mijn broodjes opeten.
    Read more