Dalen en klimmen naar Auberge Le Truc

July 19, 2022 in France ⋅ ⛅ 24 °C

Vanaf de Col de Tricot volgt er een lange en moeilijke afdaling naar Refugee de Miage. Deze hut ligt in een vallei met mooi uitzicht over de bergen en gletsjers. We drinken er een cola en nemen er Tarte de Maison erbij. Dat is bessentaart met een hele dunne bodem. Nadat we de flessen weer gevuld hebben met water, beginnen we aan de laatste klim naar Auberge le Truc. Nu gaat het erg langzaam met Lisette en ik moet steeds even wachten. Uiteindelijk zijn we boven bij de hut. Het is een kaasboerderij en ziet er gezellig uit. We drinken een cola en overleggen wat we gaan doen. In eerste instantie zouden we bij de hut onze tenten opzetten, maar ze hebben ook nog plaats in de hut. Omdat het ook nog wat gaat onweren, besluiten we in de hut te slapen.

We eten buiten aan tafel met een Pools stel. Eerst een groentesoep en daarna pasta met een soort omelet. Ik vind het wel lekker. Daarna nog reblochon van de boerderij en als toetje een vanillepudding met karamel. We bespreken hoe het vandaag gegaan is en wat er nog gaat komen. Lisette zit er wel aan te denken om te stoppen. We praten ook nog met de eigenaresse van de berghut en ze geeft het advies aan Lisette om niet verder te gaan. Het is een moeilijke en vervelende beslissing. Iets voor 22:00 uur gaan we naar de slaapzaal. Het ligt er helemaal vol, maar gelukkig blijft de hele nacht de deur open staan.