Greece
Aristi

Van Preveza naar Aristi!

July 1, 2019 in Greece ⋅ ⛅ 24 °C

Weer een heerlijk ontbijt gehad in het hotel. We vertrekken naar Aristi! De binnenlanden in. Eenmaal in de bergen krijgen we prachtige natuur te zien. Nog onderweg 2 x een schildpad gered!! Weer komen we in een fantastisch hotel. Wauw wat een uitzicht. Op de Vikos berg. Morgen rijden we er naar toe en kijken of we daar kunnen wandelen. Nu lekker op terrasje aan een lunch.Read more

Vikos kloof!

July 3, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 28 °C

Vanmorgen een beetje verslapen. Wilde op tijd opstaan om een gedeelte van de kloof te gaan lopen. Maar och wat maakt het uit. We hebben vakantie. Om 10.30 uur zijn we vanuit het dorpje Vikos begonnen met de wandeling. Het was al warm en een heel geklauter om beneden gekomen. Een stuk doorgelopen en toen naar de rivier. Even ons shirt even door het koude water om af te koelen en daarna weer een stuk langs de rivier oplopen. We raakte de weg kwijt en zijn op handen en voeten door de bossen omhoog geklommen en uiteindelijk het pad weer gevonden. Naar een monestario bij de rivier. Heerlijk koel. Weer terug gelopen naar Viskos. Wat was de terugweg zwaar. Heerlijke dag achter de rug.Read more

Eiland Lefkas!

June 30, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 25 °C

Vanmorgen zijn we naar het eiland Lefkas gereden. Reden onder een watertunnel door en over een zwevende brug op naar Lefkas. Daar gingen we naar het dorpje Katouna. Daar aangekomen was een grote teleurstelling. Niets te zien😁. Misschien toch het verkeerde dorpje? Spraken daar Nederlanders en die zeiden dat de watervallen van Nidri de moeite waard zijn. En dat klopt. Was een mooie wandeling en waterval. Onszelf daarna getrakteerd op een lekker softijsje. Terug in ons hotel nog even bij het zwembad genieten.Read more

Zagoria - Day 1

October 13, 2020 in Greece ⋅ ⛅ 13 °C

נסענו ממטאורה לאזור חבל זגוריה. עצרנו בדרך בכפר בשם Metsovo. תכננו לשתות קפה ולהסתובב קצת אבל הוא היה קפוא ונטוש אז ברחנו. המשכנו לכיוון הכפר Artisi, שנחשב לנקודת ציון טובה לטיולים באזור. חיפשנו לאכול משהו לא. צהריים ושוב - הכל מת. לא מסעדות ולא סופרמרקט אבל העיקר - רמזור באמצע שומקום!😅 המשכנו לכיוון הכפר Vikos, ראינו תצפית יפה על עמק הVikos ומשם המשכנו לטיול קצרצר על גדות נחל הVoidomatis. בערב אכלנו במסעדת המלון החביב, עשינו מסיבה בחדר וקינחנו בשיחות וידאו עם המשפחות :)Read more

Arísti, Aristi, Αρίστη