A 9-day adventure by Kineret Read more
  • Day 1

נחיתה לחדר בריחה

April 14, 2022 in Greece ⋅ ☀️ 18 °C

הטיסה עברה סבבה בשינה וסרט טוב הגענו ב1:00 לפנות בוקר לשדה ומיד נכנסנו לחדר בריחה מאתגר… החברת נסיעה הזולה שהזמנו ממנה רכב לא היתה בשדה בשום מקום.
    לאחר התייעצות עם טוריסט אינפומיישן קנינו כרטיס טלפון( כי קיננו רק חבילת גלישה) והתקשרנו לחברת נסיעות של הרכב כמובן שתוך 30000 נסיונות של מספר הטלפון עם 0 וללא 0 ו.:.. באופן מפתיע ענו ואמרו שהם תוך רבע שעה מגיעים.
    חיכינו בשדה והתחלנו ללמוד את באותיות היווניות.
    פתאום אנחנו רואים שמגיעה דיילת חייננינת עם מיני ושלט ביד שנראה כמו החברה שהזמנו ממנה את הרכב.
    בקיצר לקחה אותנו לסוכנות הנסיעות, קיבלנו רכב צנוע ונסענו חצי שעה לעיר אתונה.
    הכניסה לדירה היתה מאתגרת , 3 קודים, חניה צפופה שגרמה לנו להזכר שגם לנו פעם היה קשה לחנות כמו ליערה.
    הגענו לדירה מהממת עם מלא פיצ׳רים טכנולוגיים.
    השעה היתה כבר 4:00 וחשבנו שכל האתגרים הסתיימו ואז גילנו שיש בדירונת הזו 15 מפסקים של אור . אחרי עוד 5 דקות הצלחנו לכבות את כל האורות ולילה טוב

• Day 1

קמנו בדירתנו המקסימה באתונה וחשבנו ללכת לחפש איפה מגישים את ארוחת הבוקר שהזמנו, לפתע צלצול בדלת ומי שם? שליח עם ארוחת בוקר מעולה.
    לאחר הארוחה, יצאנו במטרו לכיוון אקרופוליס. בעודנו עומדים בתור, אני רואה שמלא בנות עם כתר של אלה יוונית על הראש. מיד שלחתי את יוסי למשימה לחפש גם לי כתר ומים. יוסי חזר עם משימה חלקית והלא נכונה😱 בטענה שהוא חיפש וחיפש ולא מצא🙃
    התחלנו לטפס לאקרופוליס וכל הבנות מצטלמות עם שמלה לבנה וכתר על הראש ורק לי יוסי לא מצא🧐
    ושם באקרופוליס אחד המקומות העתיקים ביותר, ארע ארוע הסטורי 🥁🥁🥁🥁🥁 יוסי התנצל מכל הלב ויותר מפעם אחת, על כך שהוא חזר בידים ריקות ולא הביא לי כתר.
    ירדנו מהאקרופוליס ומיד רצנו לקנות לי כתר שבינתיים ( כבר יומיים) לא יורד לי מהראש.
    לאחר ארוחת צהריים במסעדת דגים שרפי המליץ שהיתה נחמדה, יצאנו לדרכנו ארוכה לכיוון צומרקה, בשעות הערב עצרנו לישון בדרך במלון מהממם שם חיכה לנו בעל המלון דובר יוונית שוטפת.

• Day 2

קמנו במלון דרכים המהממם שלנו, אכלנו ארוחת בוקר ביתית, קשקשנו ביוונית שוטפת עם בעלי המקום ויצאנו לדרך.
    הדרך היתה מקסימה, מלא הרי שלג מסביב ונוף ירוק ויפה עם נחל ואגמים.
    הגענו לחור שאין בו כלום והוייז הודיע שהגענו ליעד. ביעד לא היה כלום, אפילו לא מכולת לקנות לחמניות לדרך. פתאום נתקלנו בשלט מאיר פנים עם מפה של הטיול אותו תכננו לעשות. ירדנו מאושרים מהרכב והתחלנו לחפש את תחילת המסלול, שהתבררה כמשימה קשה עד בלתי אפשרית! אין נפש חיה בכל הכפר, זקנה שפגשנו ברחה מאיתנו כשניסינו לפנות אליה, כמעט שהתייאשנו עד שלפתע שמענו קולות ילדים ברקע שבישרו את השלט לתחילת המסלול שהיתה כרוכה בחצייה של נחל סוער שיוסי שכנע אותי שאני מסוגלת לעבור. בפחד רב בעיקר על התחת ותוך כדי הסחפות קלה עם הזרם, החצייה הסתיימה יחסית בטוב…למעט הדרכון שלי ששחה גם הוא בתוך המים. לאחר החצייה הגענו לצומת עם שלט מאיר עיניים שרשום עליו ביוונית שוטפת משהו שהוא לא השם של המפל שאנחנו מחפשים, כמובן שהלכנו לכיוונו. עלינו שעה בתוך יער הגענו למקום מקסים מוקף הרי שלג וכנסייה נטושה והבנו שכנראה זה מה שהיה רשום על השלט. חזרנו למטה לצומת עם השלט, השעה היתה 17:15 וסוף סוף הבנו את המפה של האיזור ואפשר להתחיל את הטיול, הללויה.
    מכיוון שפחדתי כל כל מהמעבר במים חזרה ואיכשהוא שכנענו את עצמנו שבמקום אחר המעבר יהיה יותר קל, קבלנו החלטה לא הגיונית ולא אחראית ללכת 2.5 קמ של עליה וירידה ולחצות את הנחל במקום אחר ועל הדרך לראות את המפל שזה בעצם היה היעד של הטיול.
    הגענו שוב לחציית הנחל במקום אחר שברובו היה יותר סוער מהמעבר שעברנו בהלוך. למזלנו מצאנו קטע קטן קצת פחות סוער ובשעה 19:00 בערב ליל הסדר חצינו את ים סוף.
    לאחר עליה תלולה ועוד כמה אתגרים, הגענו לרכב, הלכנו לאכול בטברנה מהממת מוקפים הרי שלג.
    הקטע המצחיק שאחרי שהיינו כל היום לבד לגמרי, הגענו למלון מלא בישראלים ואפילו שמענו ו״היא שעמדה״ מאחד החדרים.

• Day 3

הישראלים שמבינים

April 16, 2022 in Greece ⋅ ☁️ 18 °C

קמנו במלון הישראלי שלנו אכלנו ארוחת בוקר במרפסת בחוץ מוקפים בהרי שלג.
    נסענו למנזרים התלויים, מנזרים מהממים בתוך סלע ושם פגשנו לראשונה את הישראלים שמבינים, שסיפרו לנו שבכניסה למנזר יש שאלטרים שמדליקים אורות למערה ענקית. המערה היתה מקסימה וענקית ואפילו יוסי לא הגיע לסופה.
    לאחר המנזר נסענו למסלול עם מעיינות ומפלים, הגענו לבית קפה חמוד ושוב פגשנו את הישראלים שמבינים שסיפרו לנו שאם נעלה בשביל נגיע לבריכות מאד יפות, אכן כך עשינו ואכן היה מקסים. לאחר קפה וארוחה קלה בבית הקפה לצד מפל סוער, נסענו לעיירה יפיפיה, נטושה, יוונית טיפוסית ואת מי אנחנו פוגשים, לא טעיתם🙃 קבוצת הישראלים שמבינים שסיפרו לנו שבחנות עתיקות יש אישה מבוגרת שפתחה מעין מוזיאון שמציג את הסטוריית העיירה והמשפחה שלה בפרט. ביוונית שוטפת עם קצת תרגום של מישהי שהיתה איתנו ועם הרבה תנועות ידיים, הסבירה לנו קתרין (בעלת המוזיאון) שבעיירה הזו גרו 4,500 איש וכיום רק 10. היא הובילה אותנו מחדר לחדר כמו בתוך מבוך והציגה לנו מיצגים היסטוריים. לאחר מכן ניסינו להגיע ברגל לעיירה אחרת שלטענת הישראלים שמבינים היא היפה ביוון, אך נאלצנו לקטוע ולחזור כדי להספיק לנסוע בכביש המתפתל לכיוון זגוריה, לפני החשכה.
    בזגוריה הגענו לעיירת מיני ישראל המכונה בשפה המקומית Aristi. מזל שהדירה שהזמנו, קטנה ומתוקה עם נוף של הרי שלג, נמצאת 300 מטר ממרכז העיירה כך שהתרחקנו מההמון הישראלים.

• Day 4

מתחמקים מהגשם ומהישראלים

April 17, 2022 in Greece ⋅ ☁️ 10 °C

הערתי את יוסי ב-6:30 עם תובנה שאם נקום מוקדם נצליח להתחמק מהגשם הצפוי וממסלולים מלאים ישראלים. יצאנו לטיול של מעינות הוידומטיס , ירידה תלולה ומאתגרת של כ-2 ק״מ. בכנסיה שבואדי פגשנו זוג שמטייל טיול נודד באירופה ( כמו שביל ישראל) וחשבנו שזה רעיון נפלא לבנות.
    המים היום מהממים ומחייבים טבילה. מכיוון שהיה ממש ממש קר וריק מנפש חיה, פשטתי את כל הבגדים ונכנסתי. היה באמת קר וחוויתי.
    העליה היתה הרבה יותר קלה. ובסופה זכינו לארוחת צהרים מקומית.
    לאחר מכן המשכנו לpools of rigorous. מסלול של קניון מהממם עם בריכות מים. אני ממש פחדתי מהמעברים מצד לצד, מה שגרם לי להנות פחות ויוסי כמובן דילג בקלילות מצד לצד של הנחל.
    המשכנו לשתי ערים מהממות micro papigo ו-Papigo .
    יש לציין שלאורך הדרך הישראלים שפגשנו היו ממש ממש נחמדים ולא היתה שום סיבה לחשוש.
    בסוף היום עם עייפות ברגליים, עצרנו לצד הכביש וראינו את אותו נחל מהממם שהלכנו בשביל לראות אותו כל כך הרבה בבוקר🤣🤣🤣🤣🤣

• Day 5

היום בו יוסי התחנן לראפטינג

April 18, 2022 in Greece ⋅ 🌧 7 °C

היום הגשם באמת הגיע. אמנם טפטוף קל אבל כל היום.
    מכרו לנו שביום כזה הכי טוב רפטינג, גם חוויה גם המים הכי יפים ועוד ועוד.
    יוסי שהבין שברפטינג הוא יקבל חליפת הגנה מפני המים והגשם ולראשונה בחייו התלהב מהרעיון.
    הראפטינג היה שקט יחסית חוץ מהמפל האחרון שהיה מאתגר מבחינתי, הנוף היה כמו באגדות, מי טורקיז עם עצי דולב בצורות מעניינות.
    כשגמרנו את הראפטינג, הלכנו למסלול קצר לצד נהר וידומאטיס. יוסי לתומו חשב שבכך מיצינו את ההליכה לצד מי הטורקיז היפים, אך אני כמובן לא שבעתי😃 ומכיוון שיוסי באמת אוהב/מכיל/מכיר/סובל אותי נסענו למסלול Iceage שהוא למעשה אותו מסלול של הראפטינג רק ברגל בגשם וללא חליפת הגנה.
    צירפתי קמצוץ תמונות, חוסכת מכם את מאות התמונות שצולמו מכל זווית אפשרית…

• Day 6

לאחר ארוחת הבוקר המפנקת שיוסי הכין לנו בדירה, לפתע הגיחה שמש מפנקת מעל הר השלג. באופן מאד מאורגן, עצרנו את כל תוכניות היום וישבנו בנוף לקרוא ספר.
    לאחר שהשמש החליטה לנדוד למחוזות אחרים יצאנו לאיזור של הצד השני של קניון ויקוס.
    התחלנו בrocky forest והמשכנו לתצפית מקסימה ראשונה על קניון ויקוס ולפתע תקף אותנו שלג קל והיה ממש כיף. פגשנו זוג ישראלים שסיפר לנו שבאיזור מצובה יש מלא שלג ואפילו משפחה ישראלית נתקעה שם ומשפחה (ישראלית כמובן) אחרת חילצה אותם. מיד הבנו שמחר אנחנו שם.
    המשכנו לכנסיית agia paraskevi אך לפתע תקף אותנו גשם מוגזם. עצרנו הכל ונכנסנו למסעדה עם אוכל הכי טעים שהיה לנו עד עכשיו ביוון. לאחר הארוחה הגענו לכנסיה לצפות על קניון ויקוס והפעם מתוך כנסייה.
    המשכנו לרשימת המשימות של היום לכיוון התצפית הכי יפה של קניון ויקוס, הלכנו כשעתיים הלוך ושוב במסלול נחמד ותוך כדי שמענו את ההרצאה של רעיה על התחממות כדור הארץ.
    נותרו לנו עוד 3 משימות והשעה כבר היתה 18:30 ולא רצינו להיתקע בחושך בנסיעה בכבישים המפותלים ( זה לא אחראי כמו להיתקע במסלול הליכה). החלטנו להציץ על מדרגות ורדגו ולקפוץ לכפר קיפי ולראות עוד גשר עתיק ו… על הכפר האחרון ויתרנו.
    הגענו לדירתנו באופן אחראי לחלוטין כמה דקות לפני החושך עם סט תמונות של הקניון מכל זווית אפשרית.

• Day 9

פגישת מחזור בשדה תעופה בסלוניקי

April 22, 2022 in Greece ⋅ ⛅ 15 °C

במטוס בדרך לבייתנו ולבנותינו האהובות, אני כותבת את הפינגווין האחרון לטיול מושלם זה.
    אתמול בבוקר קיבלתי ווטסאפ שהמדריך סירה שהזמנו לשיט במערות הים, חלה בקורונה והטיול בוטל. זה כמובן הניע אותי לעשות הכל כדי למצוא תחליף ואני מזכירה לקוראנו ששרדו שאנחנו ממש מחוץ לעונה. נסענו ונסענו בכבישים מפותלים מרחק של כ40 קמ בשעה וחצי. הגענו לחוף חורפטו שהיה אמור להיות מרכז להשכרת סירות קאנו, אך המקום שומם. למעט שלט קטן עם תמונות של קאנו ושם דומה לחברה אחרת שהיתה מומלצת להשכיר איתה. הדלת היתה נעולה והיה נראה נטוש לגמרי. שאלתי איזה אדם מוזר שמדבר כ-5 מילים באנגלית אם הוא יודע איפה משכירים והוא אמר שהוא מוכן לקחת אותנו לטיול פרטי ב-150 יורו.
    לאחר חצי יובל פלוס 2 יוסי למד (קצת) מתי אין טעם להתווכח והסכים לקחת סירה תחת רשימה ארוכה של חובות להווה ולעתיד.
    השייט היה מושללללם לפחות מבחינתי ויוסי טוען שהיה בסדר (לא קונה את זה…) שטנו בסירת מנוע ונכנסנו למערות ים עם 50 גוונים של כחול.
    לסיום הלכנו לעיירה היפיפייה בה צילמו את מאמה מיה ושתינו קפה ועוגה עם נוף מקסים של המפרץ.
    בערב קינחנו עם סרט מאמה מיה בנסיון להבין את הקשר בין המקום לסרט.